Progressive

Lijkt wel alsof je David Guetta gesampled hebt, dus leuke vibe, maar ik mis de track

veel van t zelfde is t wel
wel een aardig basisje
alles is heel erg droog alleen
die percussie ih begin
er mag iets meer ruimte in.. de sidechaining is meer een doel dan een middel geworden en ik vind die niet zo groefen. het remt hee erg. maak dat s wat milder en probeer iets meer af te wisselen. en niet alleen dingen aan en uit zetten maar overgangen inleiden enzo. die 3 akkoorden duren te lang zo in mijn oren.
je bent denk ik te vroeg begonnen met er een track van maken
tis wat kalig
MAAR
laat je niet door mij ontmoedigen
vooralll doorrrgaan

Ja ik zoek eigenlijk een bij geluid, vind het lastig ook om de piano een beetje zeg maar
meer pit te geven, dat je echt BAM hoort als de piano wordt aangeslagen, iemand hier tips voor?

Misschien wat pads, enviroments sounds die missen?

Vind em erg lekker klinken, heb je niks aan verder, maar misschien ben je blij met een compliment. :)

Maar goh, ik zou akkoorden proberen te maken en die layeren, zeg maar per octaaf.
En de velocity instellen.

Ja ik zoek eigenlijk een bij geluid, vind het lastig ook om de piano een beetje zeg maar
meer pit te geven, dat je echt BAM hoort als de piano wordt aangeslagen, iemand hier tips voor?

Misschien wat pads, enviroments sounds die missen?

Je zou om de piano iets meer kracht te geven op het moment van aanslaan bijv. sidechain op je synth group te zetten die word aangestuurd door je piano. Dus als je piano een noot speelt de synth`s een klein stukje in volume worden terug gehaald.

Betreft die pads of enviroments geluiden, gewoon proberen, het is jouw track.

@Ronaldoz, bedankt voor compliment, eigenlijk is het maar ff heel snel en heel easy gemaakt maar ehm wat bedoel je met layeren, en wat is daar het nu van? En velocity instellen, dus gewoon een soort van humanizen?

Ah, geen dank he.
Met layeren bedoel ik (zo noem je het niet precies denk ik):
Stel je hebt een paar noten op C5, dat je deze ook zet op C4 en op C6.
Een octaaf hoger en lager.
Dan zou je je melodie lijn 3 x dubbel hebben.
Dat hoort altijd goed te klinken, met de bedoeling dat daardoor de piano met meer karakter / krachtiger naar voren komt.

Met de velocity bedoel ik inderdaad humanizen.
Maarja, dat ken je dus. ;)

Denk ook wel dat het ligt aan de eventuele samples (?) die je gebruikt.

Niet iedereen heeft een microfoon en een zangeres om vocals op te nemen , wat ik wel eens doe is gewoon van een bekend nummer een accapella eronder knallen (niemand anders krijgt het toch te horen :D) Maar dit is moeilijker dan je mag denken.

Dat vind ik ook lastig, a capella's erbij mixen.
Leuk om mee te oefenen, maar strak krijg ik het nog niet echt.
Ik denk dan, knipt en plakt iedereen of maken ze een track nadat ze een a capella gekozen hebben, hmm?

PS zelfde als hierboven, in principe hoort niemand het meeste dat ik maak. :P

Ik heb het nu toch even geluisterd , damn dit is verrekte goed zeg!
Dit komt echt lekker in de buurt bij het niveau van deadmau5 pryda etc , en hoezo David Guetta gesampled? totaal niet mee eens :D.
Op naar spinnin'records!

heb wat geprobeerd met vocal, heb jullie ff saaie intro en outro bespaard, hij klinkt vals, en die piano is ook niet meer goed afgesteld, gaat nu puur om het idee van de vocal, ook is ie niet goed afgemixt.

Ik heb geprobeerd een side chain te maken met alles synths vs piano, maar was niet echt succes, resulaat was dat de strings en bass wat te veel wegviel, beetje jammer :P

Bedantk voor de reacties igg ;)

AAuch mijn oren, vocal staat veelste hard, het gaat puur om het idee sorry kwam ik net achter :P

Attachments

• test.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 83
Dat van quetta was een compliment hoor, als in goed geproduceerd... voor degene die dat niet begrepen hadden

De vocals zijn idd erg hard maar het idee komt zeker in de buurt !
Ga zo door lekker expirimenteren!

Heerlijke summer tune , ik vind de riser niet echt geweldig maar dit zal wat harder gaan moeten! Dus een iets hardere sweep , en stel je voor je staat in de disco en de lead komt erin die is op dat moment ZO zacht dat het moment ermee stuk gaat .... ik zou hem iets harder inlaten komen;)

ga er vanavond weer aan sleutelen, Ill keep you uptodate! Bedankt voor de tip, probeer alles te doen met Synth, dus zo minimaal mogelijk samples enzo tot nu toe alleen Clap, Kick gesampled :)

Back