Touch Screen PC's en softsynths ?

Keybern

Ouwe rot
touchsmart-iq800-series.jpg

Heeft er iemand al ervaring met die (multi)touch screen computers, vooral in combinatie met softsynths en DAW's ?

Het lijkt me alvast een stap in de aangename richting wat betreft software in de studio.

het probleem met multitouch is dat er haast geen softsynths zijn die er mee overweg kunnen. single touchscreens werken prima. een touchscreen emuleert namelijk een usb muis en is dus met elke software te gebruiken, mits deze geen gekke toets/muis combinaties toepast en de knopjes van de interface groot genoeg zijn om deze met je vingers goed in te kunnen drukken :-)

Lijkt mij dus niet fijn.
Moet je je eens voorstellen om een patch te gaan maken en de hele tijd je arm naar dat scherm te moeten uitsteken.
Tenzij je het scherm plat voor je neerlegt.

maar dat uitsteken doe je in 'het echt' ook nutuulk... en plat is weer niet zo goed voor nek en schouders...

Met een muis steek ik nix uit hoor,alleen m'n vinger om te klikken:D

Sony heeft een tijd geleden een patent aangevraagd op tactile feedback waarbij een gedeelte naast pixels van een scherm gedeeltelijk omhoog kan komen en ingedrukt worden. Zoiets zou pas écht interessant zijn voor audiogerelateerde toepassingen; faders of knoppen gebruik je bijvoorbeeld toch vaak (gedeeltelijk) op de tast.

Laatst gewijzigd:
Back