Hét Algemeen Hardstyleproducer-Topic

@joey: alsnog even antwoord op je vraag: kick is gemaakt met virus (maar dit kan je uit alles halen), compressors, eq en ohmicide. niet perse in die volgorde. Maar lekker belangrijk eigenlijk. Een muziekstuk draait niet alleen om een kick...

Iemand zich nog bezig gehouden met het maken van screeches (stabs) zoals D-block &... - Anger bijvoorbeeld ?

ging het hier een tijdje terug over maar niks meer over gehoord :P

Had zelf deze gemaakt met sytrus , het idee is ongeveer het zelfde alleen sytrus vind ik zelf niet geweldig klinken. En met bijvoorbeeld Sylenth1 krijg ik niet het zelfde resultaat :erm:

Attachments

• Stabs22.mp3
    315,4 KB · Bekeken: 140
Ik heb ook wat geprobeerd om te maken, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://soundcloud.com/rdv-2/rdv-join-me-in-my-dreams-intro

Weet iemand van welk nummer de vocals zijn uit "Noisecontrollers - gimme love" ???

Het lijkt me een jaren 70/80 nummer maar kan het nergens vinden :frons:

Hey leuk topic!,
ik dacht zal ook iets plaatsen
Demo van nieuw nummer waar we gister avond aan begonnen zijn
Ben benieuwd wat jullie er van vinden

Attachments

• Noize.mp3
    6 MB · Bekeken: 124
Weet iemand van welk nummer de vocals zijn uit "Noisecontrollers - gimme love" ???

Het lijkt me een jaren 70/80 nummer maar kan het nergens vinden :frons:

lololyrics.com :)

Btw. Wou deze toppa eens een bump geven. Iedereen praat hier wel over kicks maar hardstyle bestaat natuurlijk niet alleen uit kicks. :D

Deze track vind ik qua vocal bewerking super!
Vanaf 2:21.. :halleluja

Dag mensen! ik loop al een tijdje door dit forum te spitten. Heb jarenlang house geproduceerd en heel af en toe wat hardstyle probeersels.. maar nooit echt ver mee gekomen. Wat zijn nou echt plugin musthaves om hardstyle sounds mee te maken? En dan heb ik het niet over de standaard dingen zoals sylenth1, virusTI en weet ik veel allemaal...

Als voorbeeld wil ik een distorted sound maken zoals die gebruikt word in torture:
http://www.youtube.com/watch?v=gtDKpvbg8v4&feature=youtu.be&t=5s
Zijn dit kicks die gewoon heel erg overstuurd worden of wordt dit met een plugin gemaakt?

Daarnaast zou ik graag wat feedback willen krijgen op de track die reeds al gemaakt heb:
http://soundcloud.com/gorillaz-drugz/gorillaz-on-drugz-oldskool

advies/mening over toonhoogte van de kick (2e poging)

advies/mening over toonhoogte van de kick (2e poging)

Ben bezig met de onderstaande track.

Nu wil ik het arrangement om gaan gooien om het met name wat interessanter te maken maar heb nog twijfels over de toonhoogte van de kick. De bedoeling was om een 'dark mood' te creëren. Dus als het even kan houd ik hem in deze toon.

De track is nu in 'E'. Voor deze mix kreeg ik van twee mensen te horen dat de tail van de kick niet te horen is. Terwijl bij mij de kick (4/4) dus niet de effects of de stretches, gewoon voor de volle 0.4 seconden, hoorbaar zijn.

http://soundcloud.com/conqreet-approach/timetravel-ver-2-final-mix

Ik moet dit weekend een knoop doorhakken of ik nog ga transponeren voordat ik het arrangement omgooi.

Ik hoor dus graag (ook van de azijn pissers :luv:) of ik beter omhoog kan pitchen.

Bij voorbaat dank!

wat mij betreft klinkt ie wel goed, naar mijn idee mag de kick wel iets luider vanaf 2:40. Leuk koortje, sample cd?

Thnx, dat de kick harder moet komt waarschijnlijk door dat de mix daar wat rommelig is. Daar moet ik dus in het her arrangeren straks op blijven letten en de sporen misschien nog meer opschonen in de overtollige frequenties.

Hoor jij het laag dan voldoende uit die RP-5's?

Het koortje komt uit een sample based soft synth.

Het laag in de kick komt bij mij geheel niet door, niet op de RP-5 maar ook niet op mijn hoofdtelefoon.
Nou vind ik het laag van de RP-5 sowieso niet om over naar huis te schrijven, maar toch.

Sommige van je effecten hebben meer laag dan de kick zelf. Er zit zeg maar geen druk achter de kick.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Back