Hét Algemeen Hardstyleproducer-Topic

@ Radicalz: Vind het idee wel goed! Lekker experimenteel. ;)
De kick klinkt idd niet echt lekker. Klinkt wat hol , zoals kanuzo al zei , en ontbreekt wel wat laag. :)

een track van mij

een track van mij

hier een track van mij. hij is nog niet helemaal af.
let niet op de opbouw van de climax. het is meer om ffe een idee te geven van hoe die word :P

Attachments

• Midnight activities.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 114
Ik vind je kick & bass wat mid/hoog ontbreke (intro)..Voor de rest heeft je intro wel lekkere drive vind ik. ;) Vocals zijn ook wel leuk.
Dan je break..Vind de melo niet echt lekker. Mag wel wat spannender allemaal. ;)
En de synth verliest nog steeds kracht als kick/bass erbij komt. Mss de synth wat harder zetten? Heb nogal het idee dat je kick in de climax wat hard staat.

thanks:D ik zal is even kijken hoe het zit met die kick onder de melo.
Die kick onder de intro vond ik zo de mooiste vorm hebben.
Ik kan wel kijken of ik een klein dist-mid laagje erbij kan doen zonder dat de vorm beinvloed word. Morgen ga ik weer de hele dag aan mn nummer bakken. Ik laat morgen wel weer horen hoe het er dan voor staat:D

dat aanpassen ging toch wat sneller dan ik dacht. de hele dag geen inspiratie gehad:stupid
ik heb de bass onder de intro iets meer mid gegeven de melo veranderd en de kick zachter gezet

Attachments

3,6 MB · Bekeken: 105
@Yellow Rocket: Ik vind het helemaal goed klinken (Y)

Ik heb ook nog een nummer gemaakt, maar ben er niet helemaal tevreden over. Misschien hebben jullie nog tips. Kritiek altijd welkom. :)

Vanmiddag reageer ik ff op anderen.

Graag wat feedback op:
- melodielijn
- lead geluid (ism melodielijn)
- geheel kick + mel + andere zooi (laatste fx kick is niet helemaal lkr hoor ik net)

Attachments

• mal1_Sforum.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 115
Ik wil allereerst iedereen ff bedanken die op mijn laatste post gereageerd heeft, ik ben op vakantie geweest dus heb niet zo ff de tijd gehad om ook van anderen te beoordelen en feedback te geven etc. Ook had ik geen gelid daar wat het ergste was dus heb nog niks kunnen beluisteren. Nu ik weer terug ben zal ik alleen de bovenstaande posts beoordelen zover ik kan :)

@Radicalz

Kick klinkt idd een beetje hol maar het heeft ook wel weer wat denk ik, er ontbreekt een beetje laag naar mijn idee. Je hoort wel weer dat het een typisch Radicalz sound is :D
Alleen dat ene schelle toontje wat je erin hebt zitten :S ik schrik me dood hier haha

@Yellow Rocket

paar dingetjes waar ik aandacht aan zou besteden:
-intro kick meer laag, ik hoor meer punch dan bass en ik zou die closed hat die je in je kick hebt iets zachter zetten (correct me if i'm wrong)
-synth vind ik iets te schel in je qlimax als je de hoge toon pakt

voor de rest klinkt het wel goed vind ik, ik doe het je niet na :D zit gewoon goed in elkaar !

@Statiq

Had je geen betere geluidskwaliteit kunnen kiezen :D maar hier ff een poging tot wat feedback !
-Intro nice, vind de synth alleen een beetje saai overkomen
-Melodie bouw je heerlijk op, vooral als je dat arpegio effect krijgt echt lekker
-kick is opzich niks mis mee alleen in je qlimax vind ik de eerste 4 tellen niet lekker zitten in toonhoogte van je kick daarintegen als je hoog en laag gaat hoort wel weer lekker !
-opbouw en het gehele arrangement van je sounds past goed bij elkaar, op een paar kleine punten na vind ik het een lekkere track die ik op een feestje graag zou willen horen :D

@Sytam

Klinkt goed vind ik, de kick die je gemaakt heb spreekt mij erg aan want ik ben echt gek op die rollende kicks. Mijn visie:
-kick mag iets meer laag
-synth mag meer kleur en warmte hebben, misschien iets meer boosten in de mid ?!

voor de rest erg lekker uiteraard :)

@Statiq

Had je geen betere geluidskwaliteit kunnen kiezen :D maar hier ff een poging tot wat feedback !
-Intro nice, vind de synth alleen een beetje saai overkomen
-Melodie bouw je heerlijk op, vooral als je dat arpegio effect krijgt echt lekker
-kick is opzich niks mis mee alleen in je qlimax vind ik de eerste 4 tellen niet lekker zitten in toonhoogte van je kick daarintegen als je hoog en laag gaat hoort wel weer lekker !
-opbouw en het gehele arrangement van je sounds past goed bij elkaar, op een paar kleine punten na vind ik het een lekkere track die ik op een feestje graag zou willen horen :D

@Sytam

Klinkt goed vind ik, de kick die je gemaakt heb spreekt mij erg aan want ik ben echt gek op die rollende kicks. Mijn visie:
-kick mag iets meer laag
-synth mag meer kleur en warmte hebben, misschien iets meer boosten in de mid ?!

voor de rest erg lekker uiteraard :)

Je haalt de woorden uit men mond.:D Heb hier niks meer aan toe te voegen! Goeie comment!;)

thanks voor julie feedback:okdan:
ik heb er meteen wat mee gedaan.
zo staat het er nu voor. heb alle sounds nog wat uitgewerkt
een andere lead synth er bij gedaan,
en de kicks aangepast.

Attachments

2,8 MB · Bekeken: 117
@ skullface
ik vind je opbouw van je nummer king to the devil wel mooi.
zeer netjes gedaan. ook mooie fx geluiden er bij
je kick zou ik nog wat aandacht aan besteden, vooral de punch.
dat is een hardkick 10 he?
die zou ik editen tot je niet meer hoord dat het die kick is, niet dat ie slecht is maar heel veel mensen gebruiken die.
voor de rest netjes gedaan:okdan:

heey thx man ja ben zelf nog ni helemaal tevree over die track met paar dingen maare ja dat klopt wel ja toen gebruikte ik die nog verder is alles zelf gemaakt als je die demo hoort is al weer wat anders maar zal het is proberen met die punch :okdan:

hier heb ik nog een snippet van hoe mijn nieuwe nummer gaat worden:D
hoop dat julie het mooi vinden8~

Attachments

• test new kick 14 + screech 2.mp3
    261,8 KB · Bekeken: 111
@Skullface: dit neigt vooral naar hardcore imo. Anyway, het klinkt wel lekker. Intro is ok, veel afwisseling. Qlimax-Synth is ook lekker. kick is te hardcore achtig. Dit komt o.a. door teveel distortion. Al met al een goede balans in je mix.

@ Yellowrocket: midnight activities: sidechaining toegepast? kick zit meer aan linkerkant en bass meer rechts. Dient mono te zijn. Verder zit het nummer lekker in elkaar.
laatste sample: lekkere kick, nietszeggende en slappe screech.

@sytam thx man maare ja klopt je heb gelijk gaat beetje na hardcore achtige kant was ook gabber vroegah mis dat dat het is;p haha nee maar als je de hardcore van tegenwoordig hoord pas dit er ni meer bij is veel harder geworden
producers klagen veel over zelfde hardstyle dus ik probeer er beetje ander tintje aan te geven :D

Back