Filmpje van liveset

crizzle

Stamgast
Hallo allemaal, heb een filmpje gemaakt van een liveset van me die ik gedraaid heb op het "SaltChain6" feestje van een vriend van me.

Heb in Ableton muziek gemaakt en de losse midi tracks daarvan live gemixed, samen met een paar bestaande nummers:

sfeerimpressie foto:

Attachments

• saltchain6 party36.jpg
    saltchain6 party36.jpg
    95,3 KB · Bekeken: 118
Uitverkocht zaaltje?:D
Sorry, ik heb wat van de omgeving gezien en zag niet veel publiek. Of vroeg in de avond.:mega:
Als je maar plezier hebt in wat je doet.
Klinkt goed
Gr.

ik zie alleen maar iemand achter een laptop staan

Nee, dat experimentje heb ik ook gemaakt, met als resultaat een bijzonder saaie ambient-sequence... Ik zal even zoeken waar mijn track ligt en post ik deze later

liveset?!? :?

...inderdaad. Maar zo heet da tegenwoordig. Als het anders dan met CD's of LP's is, is het live.

ik zie alleen maar iemand achter een laptop staan
dat maakt toch geen vuk uit... of kijk jij altijd naar de DJ?
een synth en sequencer is ook nep; er wordt niets echt bespeeld zoals vroeger he... ja ja...
een CD is ook nep... een LP ook... enz...

maar los daarvan... ik vonnut niet echt wat idd... :D

Uitverkocht zaaltje?:D
Sorry, ik heb wat van de omgeving gezien en zag niet veel publiek. Of vroeg in de avond.:mega:
Als je maar plezier hebt in wat je doet.
Klinkt goed
Gr.
Jah was wat vroeg in de middag, en iedereen stond buiten de garage in het gras (speakers staan naar buiten gericht). Volgende keer ga ik 's avonds draaien dat weet ik wel :)

Afijn ik noem het een liveset want ik heb allemaal losse clipjes met bestaande sequences in 1 project gegooid en hiermee kon ik effecten en volgorde improviseren met een launchpad en remote zero controller. Als je het een DJ set wil noemen, whatever ook goed.. gaat om de muziek toch?

Binnenkort komt er hopelijk een electribe bij om meer expressiemogelijkheden te hebben live..

hee... als je iets met Ableton Live afspeelt is het toch een "Live" set? :D

Zou dat het zijn? Ik dacht al....

Maar er zijn ook mensen die dat "semi live" noemen. Wa is dat dan?

Waarom heb je die launchpad er eigenlijk bij staan? Ik heb niet het hele filmpje gekeken maar ik zie je er niks mee doen. :)

jawel, ik heb gezien dat ie rechtsonder op een knopje drukte !! Op 2:38

Wilde het dubbelchecken, krijg net een crash ????? Adobe is het er ook niet meens dat het live is geloof ik :?

attachment.php

Attachments

• adobecrash.JPG
    adobecrash.JPG
    8,2 KB · Bekeken: 83
Waarom heb je die launchpad er eigenlijk bij staan? Ik heb niet het hele filmpje gekeken maar ik zie je er niks mee doen. :)

Ik gebruik em in het filmpje voor overgangen naar een volgend liedje... Ook gebruik ik em om een beat repeat te triggeren (niet te zien in filmpje). Heb sinds kort een goed werkende step sequencer voor de launchpad dus dat ga ik in de toekomst ook gebruiken :okdan:

BTW tis idd een bedrijfspand waar ons oefenhok inzit.

Back