Welke Soft Synth gebruik jij voor elektronische dans muziek ?

saxo

Stamgast
Nou het onderwerp zegt het al.

Welke Soft Synth gebruik jij voor elektronische dans muziek ?

geef aub ook even aan waarom je vaak voor die soft synth gaat ;) en welk genre je produceert.

het gaat hier echter om soft synths en niet om Hardware..

ben benieuwd :)

Magix Studio 2007XXL, werkt makkelijk en heb een hele verzameling Sound Pool cd-roms voor erbij. Ik maak zelf elektronische muziek met Magix zoals Kraftwerk, Jean Michel Jarre en Klaus Schulze.

Phochos

wat versta jij onder "dans" muziek?

Wikipedia...

Genres
Door de decennia heen is in de elektronische muziek steeds minder van één genre te spreken, vooral sinds de jaren negentig omvat de term een grote waaier aan genres, stijlen en substijlen, te veel om hier op te sommen. Eenduidige grenzen zijn helemaal niet te bepalen, maar ruim beschouwd zijn er onder andere experimentele en klassieke genres: electronic art music, musique concrète; de industrial en synthpop-stijlen in de jaren 80; stijlen die vooral gericht zijn op dansen, zoals techno, house, trance, electro, breakbeat, Drum and Bass; en stijlen die eerder gericht zijn op experimenteren of thuisbeluistering, zoals IDM, glitch en triphop. Ook metal heeft zijn elektronische versie van deze muziekstijl.

Sylenth1
en arturia minimoog

beide gebruik ik omdat ze voor een softsynth hele warme sounds hebben.

ik maak zelf house/progressiv house.

Naja, of je er wat aan hebt - EDM stikt van de sub-genres. Wat wil je met de antwoorden bereiken?

fxpansion DCAM Synth Squad
Komplete 6 (en binnenkort 7)
U-HE ACE

Waarom? Geweldige klank, dito bediening (tenminste, voor iets als Massive, de rest is niet zo geweldig qua GUI).

Ik vrees dat je met je vraag zowat alle softsynths over je heen zal krijgen die de forumleden hebben.
De reden waarom ik Reaktor, DCAM Synth Squad, Vaz Modular en Zebra gebruik is niet omdat ze het best bij mijn genre passen (wat ik trouwens gewoon elektronische muziek noem), maar omdat ze aan mijn eisen voldoen.

Back