Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een Alesis Photon x 25 op de kop zien te tikken, dan heb je alles in een {geluidskaart, controller, midi in out, en nog veel meer. Die doen zo rond de 50 euro tweedehands :}

Net een ipad aangeschaft, o.a. om met Samplr te spelen.

Nu speelt bijvoorbeeld youtube zonder problemen via mijn Logitech bluetooth boomboxje af, maar Samplr en Reactable gaan naar de ingebouwde audio. Ik kan nergens opties vinden om dit aan te passen, en van google ben ik nog niet wijzer geworden.

Hoe regel ik dit ?

Net een ipad aangeschaft, o.a. om met Samplr te spelen.

Nu speelt bijvoorbeeld youtube zonder problemen via mijn Logitech bluetooth boomboxje af, maar Samplr en Reactable gaan naar de ingebouwde audio. Ik kan nergens opties vinden om dit aan te passen, en van google ben ik nog niet wijzer geworden.

Hoe regel ik dit ?

Eindelijk achter, dit is dus niet centraal geregeld in ios en moet dus in de app worden opgelost, dat is wel k*t met peren. :stupid

Is er nog een ander (liefst goedkoper) alternatief met enkel audio out en midi in/out?

Een Alesis Photon x 25 op de kop zien te tikken, dan heb je alles in een {geluidskaart, controller, midi in out, en nog veel meer. Die doen zo rond de 50 euro tweedehands :}

Gezien de 2e hands Alesis Photon X25 over het algemeen niet voor het oprapen ligt is wellicht de behringer uma25s ook nog een alternatief (als je geen 'midi in' din nodig hebt)

Ik heb deze zelf voor de Ipad en werkt echt ideaal :)
Met behulp van de 'usb-hub truc' ook nog eens powered via de Ipad zelf (dus geen extra adapter noodzakelijk)

Ik ben er laatst zelf per toeval achter gekomen dat als je een simpele (non powered) usb hub via de cck aan de ipad koppelt je de lage 'bus power limitatie' van de Ipad die de laatste IOS updates steeds lager lijkt te worden (accu besparing?) kunt manipuleren..

Ik weet niet of ik gewoon mazzel heb met mijn Behringer, maar als ik de Behringer rechtstreeks aan de cck koppel werkt daar zowel de midi als audio niet van.. zet ik daar een usb hubje voor werken beide en kan ik nog meer usb spul aansluiten :)

Mischien een leuke tip voor mensen die wat kunnen/willen experimenteren met hun usb spul mbv een simpel hubje ;)

zet ik daar een usb hubje voor werken beide en kan ik nog meer usb spul aansluiten

Zou dat normaal moeten werken met ALLE USB hubjes....??

Was die verwijzing naar die USB hub van Trust een voorbeeld,
of is dat degene die jij gebruikt waarmee het werkt.

Ik heb ook zo'n Behringer UMA25s (goedkoop via Marktplaats) aangeschaft voor de audio interface functie.
De keys en knoppen zijn bonus :P

Gebruikte voorheen voor mijn iPad een Elektron TM-1 voor de midi in en midi out,
en wilde graag ook de audio beter kunnen gebruiken dan via de headphone van de iPad.

Zou mooi zijn als ik de Behringer UMA25s en de Elektron TM-1 dan gelijktijdig kan aansluiten en ook gelijktijdig kan gebruiken.

De Elektron voor midi in en out, en de Behringer voor de audio in en out.
Jammer idd dat de Behringer UMA25s geen midi in heeft,
dan zou ik daar genoeg aan hebben gehad.

Ik heb die hub dan enkel nodig voor extra usb aansluitingen,
Mijn Behringer UMA25s heb ik met stroomadapter aangesloten dus power heeft ie al.

Dacht trouwens eerst dat mijn Behringer UMA25s stuk was omdat ik hem maar niet zag verschijnen op mijn iPad bij de instellingen bij aansluiten via USB en enkel op batterijen.
Gelukkig met poweradapter werkte het wel.

Zou dat normaal moeten werken met ALLE USB hubjes....??

Was die verwijzing naar die USB hub van Trust een voorbeeld,
of is dat degene die jij gebruikt waarmee het werkt.

Was gewoon een voorbeeld.. die van mij lag ooit eens bij de Lidl ;)

Dacht trouwens eerst dat mijn Behringer UMA25s stuk was omdat ik hem maar niet zag verschijnen op mijn iPad bij de instellingen bij aansluiten via USB en enkel op batterijen.
Gelukkig met poweradapter werkte het wel.

Dat probleem heb ik dus ook met IOS 6.. Op IOS 5 werkte tenminste het midi gedeelte nog wel als je hem direct op de cck aansloot, maar dat is weer een heel ander verhaal..

Met behulp van zo'n simpele usb hub kan je dus..als het je in de weg zit.. die adapter achterwegen laten en ze allebei aansluiten..
Ik heb er bijvoorbeeld ook nog een smpro v-machine aanhangen voor wat vst(i)'s en kan het allemaal vanuit de Ipad aansturen.. de audio out vd v-machine heb ik weer analoog op de behringer aangesloten welke weer door audiobus apps kan enz.. leuke spielerij ;)

Met behulp van zo'n simpele usb hub kan je dus..als het je in de weg zit.. die adapter achterwegen laten en ze allebei aansluiten..

De poweradapter blijf ik wel gewoon gebruiken voor de Behringer UMA25s,
scheelt weer in de accuduur van de iPad.
Zonde om de accu dan onnodig extra te belasten.
:okdan:

Dat is dan weer een voordeel van de IO Dock vind ik; geen accu-gebruik :)
Dat heb ik nu toch ook niet met de Behringer UMA25s, heeft een eigen poweradapter.....
:stupid

Vind trouwens ook zelf persoonlijk dat de iodock ook wel nadelen heeft hoor.

De Elektron TM-1 had ik al, dus daarvoor geen extra kosten hoeven maken.
Voor de Behringer UMA25s ben ik totaal, met een USB hub al meegerekend van een tientje, 45 euro kwijt.
Voor 45 euro koop ik geen iodock, zelfs 2ehands niet.

Ik kan nu, behalve video out, alles doen wat een iodock ook kan.
Plus heb met de Behringer UMA25s extra keys en knoppen die ik kan gebruiken en kan daarmee midi mappen.

Ik gebruik nu een iPad 2, mocht ik ooit een andere iPad nemen volstaat een andere Apple CCK en ik ben klaar om alles weer te gebruiken.
Een iodock zou ik dan niet meer kunnen gebruiken... Is enkel voor iPad 1, 2 en 3.

En het is ook prettig de iPad soms anders te gebruiken dan vastgeklemd in de behuizing van zo'n iodock.

Iedereen heeft uiteraard zo zijn eigen voorkeur in wat handig en prettig is.
Ben blij met mijn combi die niet veel heeft gekost, heb ik geluk mee gehad natuurlijk,
en een prettig uitgangspunt om te weten dat bij een andere nieuw iPad model het gewoon allemaal bruikbaar blijft.

Ik gebruik nu een iPad 2, mocht ik ooit een andere iPad nemen volstaat een andere Apple CCK en ik ben klaar om alles weer te gebruiken.
Een iodock zou ik dan niet meer kunnen gebruiken... Is enkel voor iPad 1, 2 en 3.
Of een voordeel: dat houdt me tegen om geld uit te geven aan nieuwe dingen terwijl ik nu al meer dan genoeg heb :D

Wat ik vooral mis:
- meer audio outputs; al vrees ik dat het nog niet mogelijk is om verschillende apps aan verschillende outputs toe te wijzen.
- sysex via wired midi. Vervelend dat Alesis dat heeft weggelaten :stupid

Het is misschien al vermeld, maar toch
Ik heb op de iPad ielectribe en genome en audiobus geïnstalleerd.
Als ik de Electribe alleen laat gaan, werkt alles goed.
Vanaf ik genome mee start heb ik geen audio van de electribe' , midi naar de nord werkt wel goed . De Electribe loopt nogwel maar verdubbeld in tempo.
Als interface heb ik een Tascam ui2.

Iemand die mij uit de nood kan helpen?

Voor een iPad??
Yep, via USB aansluiten op de iPad met een Apple CCK (camera connection kit).

Je kan via deze manier allerlei usb apparaten aansluiten op een iPad,
zoals midi interface, audio interface, midi controllers, combinaties daarvan.

Aanvulling:
Let er wel op dat niet ALLE USB apparaten zullen werken.
Zoek dit eerst goed uit voor je iets koopt voor gebruik met iPad (of iPhone).

Als het voor de Mac werkt met Core Audio en/of Core midi,
Dat wil zeggen, werkt op een Mac zonder drivers te hoeven installeren.
Dan zou het ook voor ios moeten werken.

Moehahahahaaah, vette update voor werkbench!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back