Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Korg apps en midi instellingen is altijd lastig. Dat was ook al zo bij de iMS-20 en de iPolysix. Hopelijk komt daar ooit een update voor.

Bleh, die app is nu iOS 7 only, vandaar dat ik hem niet als update zag... Ik had m'n iPad express nog niet geupdate juist vanwege het feit dat allerlei muziekapps minder goed zouden werken.

Ondervinden jullie problemen met iOS 7? Ik gebruik met name Cubasis, Audiobus, iPolysix, Animoog, PPG en tsja nog een hoop andere synths, en een Alesis Photon x25 als audio en MIDI interface.

Ik sta op het punt om een iPad te kopen, met name vanwege de muzieksoftware die ervoor te krijgen is. Zijn er nog modellen die beter of slechter werken met deze software? De iPad Air 32GB wordt het waarschijnlijk....

Hoe zit het met data uitwisselen met een pc?

Zijn er nog modellen die beter of slechter werken met deze software? De iPad Air 32GB wordt het waarschijnlijk....
Er is geen betere keuze.

Hoe zit het met data uitwisselen met een pc?
Ver van ideaal. Maar wat doe je eraan he? 8D
En niet dat uitwisselen met OSX beter gaat hoor. Vaak via iTunes, en soms via dropbox, af en toe via ftp, etc.
IMO zijn de meest werkbare alternatieven iExplorer of iFunbox. Ikzelf gebruik die wel eens voor presets uit te wisselen, maar in de meeste gevallen neem ik gewoon audio op in Cubase via de IO Dock.

Ik zoek nog steeds een goede sampler app voor mijn iphone.
Ik moet de samples met mijn midi mobilizer aan kunnen sturen.
En ik moet de samples aan een toets kunnen toewijzen.
Iemand een tip voor een app die dit kan?

Linux werkt perfect met iOS. Beter dan osx of windhoos.

Dat kan ja. Super handig. Mijn macbook met 10.6.8 kan dus ook niet meer alles, Apple zegt doodleuk dat ik dan een nieuwe mac moet kopen. dan maar dual boot met Ubuntu. Werkt nog sneller dan os x ook.

Hallo, ik heb ook eindelijk mijn iPad air. Wil er ook wat leuke Apps op. Heb al 30 pagina's hier gelezen en nano studio of korg gadget of ims20 als totaal pakketje lijkt me wel wat. Daarnaast die mpc voor 6 euro en een electribe.

Zijn er nog leuke Apps die ik over het hoofd zie? Wil eigenlijk 1 totaal pakket en neig dan meer naar nanostudio omdat hij erg compleet lijkt om tracks te maken. Als jam app om wat tijd te verdoen lijken me impc of een ielectribe wel wat. Helaas zijn er geen demo's dus word keuze wel lastig. Korg gadget lijkt ook een erg mooi totaal pakket maar niet zoveel info over?

Zijn er nog leuke totaal pakketjes die ik over het hoofd zie?

Beatmaker 2 had ik gevonden, weet niet of het helemaal mijn ding is, helaas valt er niet uit te proberen. Deze beste man heeft een mooie opsomming gemaakt daar kan ik voor voorlopig wel wat mee.

Extra aanbevelingen altijd welkom natuurlijk

Als je naar een editor voor synths of andere MIDI apparatuur zoekt, check dan absoluut MIDI Designer uit, bestaat ook in Lite (gratis) variant:
http://mididesigner.com/

Zeker als je ook nog 80s Roland synths hebt :-)
http://mididesigner.com/community/midi-controller-roland-jx-3p-8p-mks-30-mks-50/ (door mij gemaakt)

Er zijn natuurlijk nog veel meer layouts al gemaakt, mocht je daar vooral naar op zoek zijn:
http://mididesigner.com/qa/share

Als sequencer vind ik Cubasis goed geslaagd, maar ik moet zeggen dat BeatMaker 2 volgens mij zo goed als dezelfde functionaliteit biedt voor (veel) minder geld. Heb daar echter nog maar weinig mee gedaan.

Ik heb (veel te) veel apps gekocht om uit te proberen, dit zijn de apps die ik uiteindelijk echt de moeite waard vind:
Sequencers:
- Cubasis
- BeatMaker 2
- WerkBench (toffe looper, moet wel je ding zijn)
- Figure (wel beperkt, maar je hebt echt ZO iets wat tof klinkt)

Aan de volgende kon ik niet wennen of vond ik gewoon niet fijn of te beperkt:
- Auria (met name multitrack audio, terwijl ik met MIDI werk en daarna pas audio heb)
- Garageband (komt wat mij betreft niet ver genoeg qua mogelijkheden, maar wel fantastisch om cheap al heeeel veel te kunnen)
- FL Studio HD (mijn ding niet)
- Rebirth (leek me waanzinnig tof maar ik gebruik hem gewoon niet, UI is ook te priegelig)
- NanoStudio (mijn ding niet)
- Genome MIDI (MIDI sequencer, mijn ding niet, doet ook geen audio)
- SynthStation (wat de F is het nou eigenlijk precies - ik kwam er niet uit en heb hem verder niet gebruikt)
- MusicStudio (mijn ding niet)

Synths:
- Korg iPolysix (vind ik een erg goed klinkende softsynth, klinkt gewoon altijd)
- PPG WaveGenerator (expressief, je moet wel van de geluiden houden)
- PPG Free (gratisch variant, altijd goed!)
- Alchemy (mooie sounds, morphen)
- Geo Synth (voor geniaal sologefreubel)
- Animoog (nu nog met korting geloof ik)
- TheWablet (vage drone synth, kan je ding zijn)

Niet zo tof:
- Modular (ziet er tof uit maar klinkt oninspirerend, UI was in ieder geval ook erg buggy)
- Sunrizer (heeft een paar toffe sounds, en is volgens mij veel uit te halen, maar ik ga er toch niet steeds naar terug - liever iPolySix)

Nog niet voldoende in gedoken:
- Propellerhead Thor
- Cassini
- Magellan (reverb klinkt iig nogal bagger en daardoor veel sounds)
- Arctic Keys
- iMS20 (denk niet dat ik hier ooit van ga houden)
- TC-11

Drums:
- DM1 (goeie sounds, ik werk wel altijd via AudioPaste wat het wat moeizamer maakt maar een audioloop loopt net zo goed als MIDI sync)
- Impaktor (op tafel drummen met wat dan ook, het geluid triggert een drum synthesizer)

Niet zo geweldig:
- MoDrum (toffe sounds en loops, maar DM1 werkt directer wat mij betreft)
- VoxKit (werkt voor geen meter, drumsamples triggeren met echte sounds)
- Korg iElectribe (ik snap geen bal van de sequencer, voelt voor mij als een soort presetdrumcomputer (maar is dat vast niet))

Gitaarmeuk:
- TabRider (vooral als je zoals ik nog gitaar aan het leren bent)

Over alle modeling dingen heb ik nog geen eenduidig oordeel kunnen vellen, je kan de meeste in ieder geval gratisch downloaden en moet dan in app dingen kopen als je meer wilt.
- Amplitube in 100.000 variaties
- AmpKit
- JamUp

Utilities/algemeen
- MIDI Designer Pro (of Lite om uit te proberen, zit er een nagbalk voor)
- AudioBus (maar misschien niet nodig als je al iOS 7 draait)
- MIDI Wrench (mocht je MIDI spul willen routen etc.)
- AudioShare (handig als instant recorder, doet aan AudioCopy/Paste, dus ook om audio van hot naar her te krijgen, oa. via DropBox)
- V-Control Free (gratis variant om je PC/MAC DAW aan te sturen - maar check ook of er voor je eigen DAW niet iets specifiekers is zoals Cubase iC Pro)
- Cubase iC Pro (als je Cubase hebt - maar alleen kopen als je het ook ECHT gaat gebruiken ^^)
- MIDI Monitor (what happen?)
- Backline Calc (handige berekeningen op audiogebied)

Niet doen:
- TB MIDI Stuff (layouts die al gemaakt zijn zien er tof en 'echt' uit, maar als je er zelf een wilt maken is het echt gruwelijk werken, helemaal niet handig, en het kost al veel tijd om zoiets te doen, laat staan als de software K*T werkt)
- TouchOSC (ik vind MIDI Designer veel prettiger en heb geen specifieke OSC toepassingen voor de rest)
- iTunes }:|

Bovenstaande is natuurlijk allemaal vanuit mijzelf geredeneerd, en geen absolute waarheid voor allen :biertje:

Van alle apps die ik heb geinstalleerd op sequencergebied blijf ik Cubasis toch het meest gebruiken. Is natuurlijk retetraditioneel en niet vreselijk innovatief, maar het is wel een betrouwbaar werkpaard. Ik keer daar in ieder geval steeds naar terug, en die andere apps niet zo.
Dit gezegd hebbende: FL Studio HD (Fruity Loops) is ook niet slecht, en BeatMaker 2 ook niet :D

Edit: Oh ja, zie die eerdere post van mij haha ;-)

Cubasis trekt me wat minder omdat het in me studio ook altijd net niet was, het kost me zoveel tijd om in cubase iets neer te zetten dat de creativiteit allang verdwenen is. Ableton daarentegen klad ik het zo neer, ben echt een ableton man. Maarja wie weet werken de Apps heel anders. Fl studio trekt me ook wel vooral omdat lijkt op fruity 2.7, ik was erg creatief met die stepsequencer in die tijd. Toch neig ik nu naar nano, ziet er erg leuk uit. Heel erg jammer dat er geen demo's zijn in de AppStore.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back