Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Na 2 jaar ipad is hij nog steeds niet verder gekomen dan steinberg SKI remote voor cubase
Heb nagenoeg alle bovenstaande apps erop staan en ook wel het e.e.a. Aan elkaar geknoopt met audiobus en zo, maar het kan we qua sound gewoon TOTAAL niet boeien, raak er niet door geinspireerd.
Genome midi sequencer is ook een aanrader, maar qua softsynths en sample trigger apjes vind ik het allemaal spielerei, 3x niks

Na 2 jaar ipad is hij nog steeds niet verder gekomen dan steinberg SKI remote voor cubase
Heb nagenoeg alle bovenstaande apps erop staan en ook wel het e.e.a. Aan elkaar geknoopt met audiobus en zo, maar het kan we qua sound gewoon TOTAAL niet boeien, raak er niet door geinspireerd.
Genome midi sequencer is ook een aanrader, maar qua softsynths en sample trigger apjes vind ik het allemaal spielerei, 3x niks

Amen

Ik zit op mijn werk in de kantine soms wat te kutten alleen om de collegas uit de comfortzone te halen hehe. Met een hele overstuurde DM1 drumbox pattern :D

Voor de rest vind ik een ipad een leuke browsertool enzo.....

Heb zelf inmiddels nanostudio erop, kan me er erg leuk mee vermaken op de bank, kabeltje naar 12 inch sub en satelietjes en dreunt de woonkamer door :D Synth klinkt nog lekker ook met 4 lfo's en modulatie matrix een 2de filter op de synth was wel leuk geweest. Leuk ook in de mixer per track 4 insert effecten en zijn best bruikbaar. Noten editten werkt ook erg prettig en snel. Had misschien voor de variatie een extra synth in mogen zitten maar dat je ook waves kan laden in de synth is een pluspuntje. Enige wat misschien wel handig was is een simpele sampler voor wat vocals maar kan die dus in de synth of drumsampler gooien. En helaas geen sidechain dat was ook leuk geweest.

Heb voor de extra nog de originele carmageddon erop gegooit voor 0,89 cent :D nostalgie.

Heb zelf inmiddels nanostudio erop, kan me er erg leuk mee vermaken op de bank, kabeltje naar 12 inch sub en satelietjes en dreunt de woonkamer door :D Synth klinkt nog lekker ook met 4 lfo's en modulatie matrix een 2de filter op de synth was wel leuk geweest. Leuk ook in de mixer per track 4 insert effecten en zijn best bruikbaar. Noten editten werkt ook erg prettig en snel. Had misschien voor de variatie een extra synth in mogen zitten maar dat je ook waves kan laden in de synth is een pluspuntje. Enige wat misschien wel handig was is een simpele sampler voor wat vocals maar kan die dus in de synth of drumsampler gooien. En helaas geen sidechain dat was ook leuk geweest.

Heb voor de extra nog de originele carmageddon erop gegooit voor 0,89 cent :D nostalgie.

Ben ook een Nanostudio gebruiker en kan me er ook altijd erg goed mee vermaken.

Check mijn laatste creatie (work in progress) ----> Bekijk bijlage R!TS036.mp3

Klein beetje hulp gevraagd:

Stond eigenlijk op het punt Akai Push te halen,maar na het bekijken van dit filmpje van Touchable 2 https://www.youtube.com/watch?v=zmHhJ-G-Yfc begon toch de twijfel te komen.dit ziet er echt retegaaf uit.
Heb al heel de thread gelezen,maar kon hier toch weinig over vinden.

Ik zat er dus aan te denken ipv Push een ipad air 16gb te kopen puur voor ableton,omnisphere en Alchemy aan te sturen.
Ik gebruik alleen wel een PC i7 ipv een Apple.
Ik hoef niet perse een dock station,gewoon via usb kabeltje lijkt me.
Heb ik daar dan ook zo'n camera connect-kitje voor nodig?

Ik weet niet of iemand hier al ervaring heeft met touchable 2,omnisphere app en Alchemy app?
En of het een beetje werkt met windows,anders zou het zonde zijn.

Bij voorbaat dank

Ik weet niet of iemand hier al ervaring heeft met touchable 2,omnisphere app en Alchemy app?
En of het een beetje werkt met windows,anders zou het zonde zijn.

Bij voorbaat dank

Touchable blijft tikken tegen een glazen plaatje. Ik vind het verre van ideaal en prefereer Push altijd boven touchable. Daarnaast kun je je wel afvragen of Push de prijs waard is. Ik doe hem nog niet weg, maar veel kun je ook bereiken met een launchpad (hebbik ook) of apc en voor beatjes pak ik gewoon Maschine. Maar goed, dat is een andere thread! In ieder geval is niets zo geintegreerd met Live als Push. Komt het dichtst bij touchable naar mijn bescheiden mening.

Apps verbinden met windows ipv apple maakt niet veel uit. Als je zorgt voor een adhoc wifi netwerk werkt het altijd wel goed en connect je via je normale wifi heb ik bij beide systemen app crashes en verloren verbindingen. Als het echt missie kritiek moet zijn, moet je niet op wifi vertrouwen.

Alleen is mij niet bekend dat de ipad via een kabel verbinding kan maken met bv Live of Omnisphere zoals via wifi.

Alleen is mij niet bekend dat de ipad via een kabel verbinding kan maken met bv Live of Omnisphere zoals via wifi.
Live is toch volledig via Midi aan te sturen? Dus ook via kabel.
Ik weet niet hoe dat zit bij Omnisphere... of die App gewoon midi uitstuurt, of via een eigens systeem met Omni communiceert.

Ad hoc heeft bij mij een ietsje kleinere latency dan via de wifi router, maar via de router is het ook goed te doen, zonder crashes of problemen. Maar dat is natuurlijk mijn ervaring met mijn wifi-netwerk. ;)

Totalmix ook voor de Babyface op de iPad, geniaal!

Ben een stuk minder negatief dan de usual suspects hier, Nave, PPG, Borderlands, stuk voor stuk fantastische synths die me meer doen dan alle vst's die ik heb en heb gehad(afgezien van Korg's digital edition, mogen die ook naar ios alstublieft?). En de verschillende editors voor hardwaresynths zoals de FS1R en Lemur etc, superfijn. Nu nog midi voor Auria, kom maar door! :)

De Behringer iStudio iS202 en Alesis iO Dock hebben beide MIDI... Wil zelf graag mijn midi aangestuurde synth setup met mixer en Korg EMX als master in meerdere sporen kunnen opnemen. Kan dat nou met zo'n apparaat? Zit er wel gebruiksvriendelijk uit :) 0

Ok de Behringer heeft dus wel sysex. Met deze behringer zou het in principe moeten lukken? Wil dus multitrack opnemen van mijn synth setup met mixer waarbij het opnemen synchroon moet gebeuren met de Korg EMX als master

Klein beetje hulp gevraagd:

Stond eigenlijk op het punt Akai Push te halen,maar na het bekijken van dit filmpje van Touchable 2 https://www.youtube.com/watch?v=zmHhJ-G-Yfc begon toch de twijfel te komen.dit ziet er echt retegaaf uit.
Heb al heel de thread gelezen,maar kon hier toch weinig over vinden.

Ik heb touchable, lemur, shove voor lemur.... Ik vind het geen van alle lekker werken met ableton.

Live is toch volledig via Midi aan te sturen? Dus ook via kabel.
Ik weet niet hoe dat zit bij Omnisphere... of die App gewoon midi uitstuurt, of via een eigens systeem met Omni communiceert.
;)

Je hebt gelijk en ik had duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde dat ik niet weet of touchable of de Omnisphere app (even de naam kwijt) via een kabel verbinding zouden kunnen maken naar resp. Live en Omnisphere op de Mac of PC. (En met kabel bedoel ik dan 30 pins naar USB of Lightning naar USB, dus niet via een midi interface.)

Nu ik er over denk zou het op de mac misschien wel mogelijk zijn om een via de kabel aangesloten ipad onderdeel te maken van een je "wired" netwerk en zo toch te connecten met de touchable server/omnispehere, maar ik weet het niet zeker.

Hmmm als dit allemaal zo lees,krijg ik toch de induk dat ik beter af ben met Push.
Buiten dat heb ik wel een e-mu 1-1 usb midi adapter,maar m'n geluidskaart is een Focusrite i2i zonder midi.
Dus dan zou ik ook nog eens een andere kaart moeten aanschaffen.
Denk toch maar dat ik dit station passeer.
Buiten dat is Push plug&play,gegarandeerd werkend en volledig geintergreerd in Ableton,en ik denk dat dat toch iets beter bij mij past.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en hulp.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back