Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik zal dan net verschrikkelijke pech hebben met mijn ipad :( Echt superbalen, helaas is mijn budget ook niet meer wat het is geweest in mijn gear verslaving tijd, met gezinnetje, huisje auto etc. Die overdreven dure reparatie kosten er eventjes tegen aan gooien gaat mij wel echt aan het hart, dat bedrag steek ik liever in dingen waar mijn gezinnetje ook wat aan heeft. Ik denk dat ik voorlopig maar tegen die barsten blijf aankijken, zou ook wat zijn als ik hem laat repareren en er vervolgens weer iets soort gelijks gebeurt.

Wat betreft midi keyboard, koop een alesis photon x25, heb je meteen een geluidskaart erbij inzitten. Wil er zelf ook graag eentje hebben. Op het forum bij meerdere leden wel te vinden voor 50 euro, forumlid 100% hierboven heeft er ook nog eentje geloof ik.

De impulse staat ook op mijn lijstje. Ben jij bekend met de combi novation-ipad?
Ik heb diverse muziek apps, maar mijn iPad nog steeds niet serieus gebruikt in mijn setup.
Mijn Novation Impulse daardoor nog niet gebruikt samen met mijn iPad.

Maar dit zou natuurlijk gewoon moeten werken.
Alle controls (faders/pads/buttons/keys) geven midi data door (CC waarden).
Dit geldt voor alle midi controllers, dat is wat ze doen.....

+ 25 keys vind ik iets te weinig. Faders en draaiknoppen belangrijk. Ik zat ook te kijken naar die nieuwe dingen van Korg. De Tactile serie. Maar aan dat soort dingen moet je denken. Ik doe echt alles met mijn ipad. Tv blijft zelfs uit! Dat zegt wat over mij?:D

Ik zal dan net verschrikkelijke pech hebben met mijn ipad :( Echt superbalen, helaas is mijn budget ook niet meer wat het is geweest in mijn gear verslaving tijd, met gezinnetje, huisje auto etc. Die overdreven dure reparatie kosten er eventjes tegen aan gooien gaat mij wel echt aan het hart, dat bedrag steek ik liever in dingen waar mijn gezinnetje ook wat aan heeft. Ik denk dat ik voorlopig maar tegen die barsten blijf aankijken, zou ook wat zijn als ik hem laat repareren en er vervolgens weer iets soort gelijks gebeurt.

Wat betreft midi keyboard, koop een alesis photon x25, heb je meteen een geluidskaart erbij inzitten. Wil er zelf ook graag eentje hebben. Op het forum bij meerdere leden wel te vinden voor 50 euro, forumlid 100% hierboven heeft er ook nog eentje geloof ik.
Geen inboedel verz?

Je inboedel dekt toch geen lompheid? :P

Schade binnenshuis door eigen schuld wordt gewoon gedekt door de mijne. Ik heb er dus al eens een gevallen iPad van laten repareren. 100% betaald door de verzekering, zelfs het heen en weer sturen.

Ik zie wel dat het niet standaard is, maar ik zou zeggen, zeker de moeite waard als je veel mobiel spul in huis hebt...

Attachments

• Schermafbeelding 2014-04-18 om 10.57.17.png
    Schermafbeelding 2014-04-18 om 10.57.17.png
    19,1 KB · Bekeken: 95
Oh dat ga ik eens uitzoeken dan!

Ik zit even met een probleem met de Genome sequencer. Ik gebruik mijn Acces Virus als masterkeyboard maar als ik "transpose" valt de midi weg. Iemand een oplossing? Ik gebruik de Alesis IoDock II.

Zitten er hier inmiddels al meer mensen aan de iConnectMIDI?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het lijkt mij een must have voor wie iOS devices op een professionele manier wil integreren.

http://iconnectivity.com

Ik kies zelf voor een iConnectMIDI4+
Deze bied de optie om 2 IOS devices te integreren.

Attachments

• gallery_icm4plusfront.jpg
    gallery_icm4plusfront.jpg
    13 KB · Bekeken: 96
  • gallery_icm4plusrear.jpg
    gallery_icm4plusrear.jpg
    13,2 KB · Bekeken: 94
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het lijkt mij een must have voor wie iOS devices op een professionele manier wil integreren.
Het lijkt me maar niets voor iedereen die Windows gebruikt en al een audio interface heeft.

Professioneel = geld verdienen, dus dat heeft er niets mee te maken. Anyway, ik ben nog steeds blij met m'n IO Dock, en hopelijk kan z'n opvolger nu sysex aan.

Het lijkt me maar niets voor iedereen die Windows gebruikt en al een audio interface heeft.

Professioneel = geld verdienen, dus dat heeft er niets mee te maken. Anyway, ik ben nog steeds blij met m'n IO Dock, en hopelijk kan z'n opvolger nu sysex aan.

Het mooie van die iConnect is juist dat het mogelijk is om audio te streamen tussen (van en naar) pc en IOS device en dat ze zowel windows als Osx ondersteunen. Uiteraard werkt een audio interface die IOS ondersteund ook maar ik vind dit persoonlijk een erg mooie oplossing, vooral de 2+ die maar 80 a 90euro kost. Nadeel van windows is natuurlijk dat het nog altijd niet echt werkbaar is om 2 audio devices tegelijk te gebruiken wat deze oplossing wat minder toepasbaar maakt dan met Osx.

Je kunt een IOS device dus als externe fx of externe geluidsbron inzetten zonder dat het je audio i/o kost. Ik ben in ieder geval zeer geïnteresseerd!

Zitten er hier inmiddels al meer mensen aan de iConnectMIDI?

http://iconnectivity.com

Ik kies zelf voor een iConnectMIDI4+
Deze bied de optie om 2 IOS devices te integreren.

Zeker mooi apparaat. Maar opzich niets wat niet ook via de camera connection kabeltje kan.
Alleen opladen zit hierbij.
Ik snap niet dat er nog steeds geen ios kabel naar usbhost inclusief charging van het ios apparaat bestaat. Dan is dat alles wat ik nodig heb...

De midi over network is ook wel grappig :).

Zeker mooi apparaat. Maar opzich niets wat niet ook via de camera connection kabeltje kan.
Alleen opladen zit hierbij.
Ik snap niet dat er nog steeds geen ios kabel naar usbhost inclusief charging van het ios apparaat bestaat. Dan is dat alles wat ik nodig heb...

De midi over network is ook wel grappig :).

Hmmm misschien ben ik niet zo bekend met de oplossingen die de markt bied. Kun je via de camera connection kit audio in realtime van en naar een computer streamen?

Dat is namelijk de voornaamste functionaliteit die ik zoek zodat ik IOS apps in mijn setup kan gebruiken. Ik begrijp dat dit met een voor IOS geschikte audio interface kan maar die moet je dan natuurlijk ook aanschaffen.

Hmmm misschien ben ik niet zo bekend met de oplossingen die de markt bied. Kun je via de camera connection kit audio in realtime van en naar een computer streamen?

Dat is namelijk de voornaamste functionaliteit die ik zoek zodat ik IOS apps in mijn setup kan gebruiken. Ik begrijp dat dit met een voor IOS geschikte audio interface kan maar die moet je dan natuurlijk ook aanschaffen.
Ik ken ook geen audio interface die door 2 apparaten tegelijk kan gebruikt worden... (buiten die iConnect)

Ik ken ook geen audio interface die door 2 apparaten tegelijk kan gebruikt worden... (buiten die iConnect)

Nou als ik bijvoorbeeld realtime audio van en naar mijn iPad zou kunnen sturen met alleen een kabel tussen mijn iPad en mijn computer dan ben ik 100% tevreden. Maar zover ik weet kan dit juist niet.

Dit vind ik overigens een behoorlijk rare beperking. Core audio zou geen problemen moeten hebben met dit principe.

Nee, daar heb je een punt. Dat kan niet zonder dat soort hardware.
Dat is zeker ook een leuke toepassing voor de iPad. Eigenlijk een soort UAD? Gebruik je dat veel, hoe? Filmpje? :)

Zou Apple bezig zijn de headphone/mic connector tabee te zeggen?

"Apple has introduced new specifications for manufacturers in the company's Made for iPhone (MFi) program that allow them to create headphones that connect to iOS devices via a Lightning cable rather than a regular 3.5mm headphone jack."

bron: http://9to5mac.com/2014/06/03/apple...phones-support-arriving-in-future-ios-update/

Dit heeft een hoop consequenties (zowel mooi als minder mooi) en ik denk dat de impact best eens groot kan worden (iig onder Apple gebruikers). Ik zou er bijna een los topic over willen openen maar daar is het mss niet het juiste forum voor.

Nee, daar heb je een punt. Dat kan niet zonder dat soort hardware.
Dat is zeker ook een leuke toepassing voor de iPad. Eigenlijk een soort UAD? Gebruik je dat veel, hoe? Filmpje? :)

Ik heb er nog geen gekocht. Ga dat in de toekomst wellicht wel doen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back