Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mobile music sequencer app is momenteel gratis te downloaden (normaal 15 euro), echt een leuke app voor bij je synths (De demo hieronder is voor de motif, maar werkt ook met andere synths natuurlijk.

Even inhakend op de discussie over het vallen, die van mij viel om terwijl hij via z'n stand stond en BAM scherm gescheurd.... Voor een apparaat van 500 euro van de zogenaamde beste kwaliteit viel mij dit erg tegen. M'n ggalaxy tab is wel honderd keer omgevallen en daar is nooit iets mee gebeurd....

Dus een Galaxy Tab valt vaker om dan een iPad.. zou ik irritant vinden; weer een pluspunt voor Apple :D

Iemand tips voor (meer) reverb apps die (durf ik dit hardop te zeggen? ja) richting de Strymon Big Sky gaan? AUFX: Space en AudioReverb zijn cool, maar ik wil...meer zeg maar. Iemand tips?
Edit: en dan bedoel ik natuurlijk niet persé van dezelfde waliteit, maar wel met een klank richting de Big Sky's bloom & choral reverbs. Kortom: ff wishful thinking, het is vrijdag.

Laatst gewijzigd:
was mijn vraag ook al paar berichtjes hierboven

zag deze http://www.synthtopia.com/content/2...r-ios-into-a-studio-quality-reverb-processor/

Iemand tips voor (meer) reverb apps die (durf ik dit hardop te zeggen? ja) richting de Strymon Big Sky gaan? AUFX: Space en AudioReverb zijn cool, maar ik wil...meer zeg maar. Iemand tips?
Edit: en dan bedoel ik natuurlijk niet persé van dezelfde waliteit, maar wel met een klank richting de Big Sky's bloom & choral reverbs. Kortom: ff wishful thinking, het is vrijdag.

Ik heb een ipad 4 en gebruik Cubasis. Met mijn Yamaha MOXF heb ik via de CCK een audio opname gemaakt met audiobus. Die opname heb ik via een mixdown omgezet naar een WAV bestand. op de Ipad klinkt dit prima, maar zodra ik het bestand share (soundcloud of dropbox) dan klinkt het alsof het geluid te veel gecomprimeerd is..... met hier een daar een volume piek en dan snel weer een stuk zachter.....

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Doe ik iets verkeerd?

Ik heb ook een keer een midisong gemaakt en daar een mixdown van gemaakt en die via dropbox geüopload en dat ging goed......

De reverbs die in Auria zitten zijn in mijn oren wel erg muzikaal.

Even inhakend op de discussie over het vallen, die van mij viel om terwijl hij via z'n stand stond en BAM scherm gescheurd.... Voor een apparaat van 500 euro van de zogenaamde beste kwaliteit viel mij dit erg tegen. M'n ggalaxy tab is wel honderd keer omgevallen en daar is nooit iets mee gebeurd....

Ik heb de reparatie ervan maar laten zitten. Hij doet het nog prima en de barsten neem ik maar voor lief het was hoe dan ook flink balen toen het me overkwam. Die 200 euro die ze vragen voor reparatie geef ik liever aan wat anders uit. Ook ik had voor het geld wel wat meer verwacht, en voor mij hadden ze de iPad rustig 2 of 3 mm dikker mogen maken en die paar mm dus bij het glas op doen. M'n psVita heeft enorm dik glas en zal niet zo snel wat mee gebeuren, helaas is de vita geen reet aan :D .

http://help.soundcloud.com/customer/portal/articles/94796-just-uploaded-and-my-track-is-distorted

Ik weet niet of dat de verklaring is, maar Soundcloud doet in ieder geval geen WAV playback.

Dank je wel voor je antwoord. Soundcloud is dan geen WAV, maar op soundcloud klinkt het wel net als het WAV bestand in dropbox...... Dus ik vrees dat ik intern in cubase iets verkeerd heb gedaan en ik denk dat ik weet wat het is..... Ik heb de normalize functie gebruikt...... Ik ben echter even niet in de gelegenheid om het te testen, misschien morgen.

Groetjes van rudo

Ook van de iPad air dan? Voor een iPad 2 vind ik ze ook goedkoop. Goedkoopste die ik destijds kon vinden was 180 euro. Grappig genoeg hoe nieuwere generatie iPad hoe duurder de kosten. Een glas plaat van Apple voor de iPad air is rond de 100 euro dan mag je het er zelf in zetten. Mij niet gezien te priegelig werk.

Ook van de iPad air dan?

De mijne is gelukkig nog heel (ipad air) maar ik ben toen wezen zoeken voor Document1 en na wat spitten had ik een bedrijf gevonden die het voor 89euro deed (nep-scherm) en 119euro voor een vervangend scherm van Apple zelf inclusief installatie kosten. Het gaat hier nu dus ook over een ipad air

Maar zoals ik al zei, ik moest wel even zoeken voordat ik die aanbieder had gevonden en kan hem nu ook zo ff niet terugvinden :?

De mijne is gelukkig nog heel (ipad air) maar ik ben toen wezen zoeken voor Document1 en na wat spitten had ik een bedrijf gevonden die het voor 89euro deed (nep-scherm) en 119euro voor een vervangend scherm van Apple zelf inclusief installatie kosten. Het gaat hier nu dus ook over een ipad air

Maar zoals ik al zei, ik moest wel even zoeken voordat ik die aanbieder had gevonden en kan hem nu ook zo ff niet terugvinden :?

Die prijzen zijn een stuk interessanter dan. Ik laat me ipadje nu maar hoe die is, m'n dochtertje speelt er ook een beetje op al heb zij hem wonderbaarlijk nog niet laten vallen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back