Dit It can stack up to 6 voices klopt, voor zowel six-trak als multi-trak. Ik meen dat de Six-Trak bij stacken altijd monofoon wordt, dus ook bij twee geluiden stacken. Bij de Multi-Trak is -ie bij 2 stack nog driestemmig geloof ik, en bij 3 stack tweestemmig. (Even uit het hoofd, ik ben niet bij mijn gear in de buurt.)
Op de Six-Trak zitten een paar rubberachtig aanvoelende knopjes waarmee je eerst naar de parameter keuze gaat, en met het volgende knopje ga je naar value, dan naar de parameter edit knop om aan de waardes te draaien. Er zijn maar 31 parameters meen ik. Editten is een beetje omslachtig gepriegel, maar het went snel.
De Multi-Trak heeft een matrix edit systeempje, zoals ook de Evolver desktop heeft, dat werkt wat sneller, heeft wat meer parameters dan de Six-Trak.
Ik heb ze allebei, en de Six-Trak voelt wat degelijker aan en ziet er ondanks dat het een klein ding is toch wat classier uit, heeft ook houten zijkantjes. De zijkantjes op de Multi zijn van glazend zwart perspex. De hele Multi voelt wat rommeliger aan, ook het keyboard. Maar kan ook zijn dat mijn Multi een zwaarder leven achter de rug heeft, ik heb de Six ooit als jongeling nieuw gekocht.
Dat Midi CC verhaal heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik geloof trouwens inderdaad VCO's, maar ben niet 100% zeker.