SCI sixtrak vs multitrak

Vic

Soldeerprofeet
Ben wel eens benieuwt naar de de meningen over deze synths en de verschillen.

Is de multitrak een buget versie van de sixtrak ??

Wie heeft ze allebei ? geef es je mening ;-)

8)

Vic

Ben wel eens benieuwt naar de de meningen over deze synths en de verschillen.

Is de multitrak een buget versie van de sixtrak ??

Wie heeft ze allebei ? geef es je mening ;-)

8)

Vic

vies geluid [unison = cleaner jamer non de tune geloofk ]

vergeet de

http://www.vintagesynth.com/sci/multitrack.php

ik denk dat de multitrak beter uit de verf komt

It also includes a simple 6-channel on-board sequencer (of little usefulness these days). Its biggest limitations were: shortest attack too slow for really percussive sounds, smallest vco frequency adjustment too big for Zawinul-style subtle frequency envelopes & LFO, and the lack of built-in chorus, which would have helped to thicken the rather thin sounds in Polyphonic mode. The SixTrak can be fun and cool but is overshadowed by its cousin - the Multi-Trak

hebbie ook de max nog , die je hier nooooit ziet

Heb intussen nog wat gelezen en de Multitrak is dus hetzelfde als een sixtrak . unison en een chorus met rate 8)

wat is een sixreak of multitrak waard?

SCI Multitrack
1-It is very much like the sixtrack but (sadly) it doesn't respond to midi CC.
2-It can stack up to 6 voices and is really easy to edit even with a single knob and some buttons.
3-As said before the cem3394 synth on a chip seems to contain a vco and not a dco.

Kan iemand dit bevestigen

Kan je een cotroller gebruiken die sysex comp. is zoals de bcr2000 ?

Dit It can stack up to 6 voices klopt, voor zowel six-trak als multi-trak. Ik meen dat de Six-Trak bij stacken altijd monofoon wordt, dus ook bij twee geluiden stacken. Bij de Multi-Trak is -ie bij 2 stack nog driestemmig geloof ik, en bij 3 stack tweestemmig. (Even uit het hoofd, ik ben niet bij mijn gear in de buurt.)

Op de Six-Trak zitten een paar rubberachtig aanvoelende knopjes waarmee je eerst naar de parameter keuze gaat, en met het volgende knopje ga je naar value, dan naar de parameter edit knop om aan de waardes te draaien. Er zijn maar 31 parameters meen ik. Editten is een beetje omslachtig gepriegel, maar het went snel.

De Multi-Trak heeft een matrix edit systeempje, zoals ook de Evolver desktop heeft, dat werkt wat sneller, heeft wat meer parameters dan de Six-Trak.

Ik heb ze allebei, en de Six-Trak voelt wat degelijker aan en ziet er ondanks dat het een klein ding is toch wat classier uit, heeft ook houten zijkantjes. De zijkantjes op de Multi zijn van glazend zwart perspex. De hele Multi voelt wat rommeliger aan, ook het keyboard. Maar kan ook zijn dat mijn Multi een zwaarder leven achter de rug heeft, ik heb de Six ooit als jongeling nieuw gekocht.

Dat Midi CC verhaal heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik geloof trouwens inderdaad VCO's, maar ben niet 100% zeker.

vco cemmetjes vraag me af oft nou byna de prophet 600 van binne is
moet nu ff legge kom er op trug

ja ben moe
:D

Bij six-trak stack je inderdaad steeds de 6 stemmen - is echter de multitimbrale mode, dus niet gewoon zien als unison want je kan 6 verschillende patches stacken (en multitimbraal spelen via midi of interne sequencer). CC-s werkt goed, je moet enkel hem elke keer als je opzet zeggen dat hij er naar luistert (een van die vreemde codes CTRL + 4 of zo - staat in de manual; evt ook als sysex te sturen van je sequencer/controller). De sixtrak kan je editen met CCs of sysex - ik heb nooit een multitrak gehad. Joris

De latere revisies van de SixTrak kunnen met een geupgrade ROM syncen aan MIDI en hun mode onthouden. Helaas die van mij niet. Syncen aan trigger doet hij wel prima.

Ik gebruikte die CC's toch wel redelijk vaak moet ik zeggen.

Ik ga me toch es wagen aan zo'n (synth in een chip) bak 8)
Er is een multitrak onderweg 8~

:okdan:

die velocity van multitrak is :{:{

ik wil nu wel eens echt weten of ie via midi cc is aan te sturen of niet

een paar crappy filmpjes van mijn kant

dits wel een redelijk vette optie 6x differ patch ..onder een midi channel .....= leuk

Weet er iemand hoe ik een midi-uit-signaal naar een andere synth van de sequencer van de Multitrak mute ?

Midi kanaal even verzetten, de betreffende track in de sequencer of op de ontvangende ext. synth.

Midi patchbay is wel heel handig bij groter wordende setups ;)

dat is niet wat ik bedoel : ik wil bvb alleen het bas gedeelte afzetten van externe synth maar bas van sequential blijft verder gaan

Dat soort van mogelijkheden vindt je terug op bv moderne korgs in de sequencers maar als een jaren 80 bakje dat kan lijkt me sterk.
Kan mogelijk toch hoor, heb hen nog niet,, manual ook niet

Je zal dus op de externen synth de bass moeten uitschakelen door bv het midi kanaal te verzetten of volume te muten of zo..:) op de externe synth

Heb jij de midi guide van de multitrak toevallig in pdf ?? 8D

:mega:

ach, effe moeilijk doen met onmogelijke desires :)

neen
wel in boek-vorm
als je een vraag hebt kan ik die wel even opzoeken

Back