Korg Z1 Batterij

lijkt wel te werken zo, alleen heb ik het idee dat ik niet vanaf de kaart naar het interne geheugen kan schrijven. Dan zou er inderdaad wat aan de hand moeten zijn met het interne. Nu even niet zoveel tijd om dit allemaal goed uit te zoeken maar als ik hiermee alles kan opslaan gewoon, vindt ik dat prima. Natuurlijk niet de oplossing die ik graag gezien had maar goed...heb ik wel meteen een hoop geheugen ook erbij zeg maar.

Achzo, de Z1 heeft een pcmcia slot. Dat heeft zeker wel z'n voordelen, vooral als je interne geheugen met de pootjes omhoog ligt.
Dat repareren zal trouwens niet meevallen als (één van) je geheugen-IC('s) kapot is.

Ja ik heb het net geprobeerd, dat potje fc-knudde voetbal was namelijk toch niet zo interessant. Werkt allemaal prima zo, alleen heb ik nog niet uitgevonden of ik behalve gemaakte patches bijvoorbeeld ook midichannels en soortgelijke instellingen kan opslaan en uitlezen. Als dit allemaal gewoon kan dan is repareren voor mij echt niet nodig want dan kan ik alles vanaf het externe geheugen doen (ik zal er morgen eens wat dieper induiken) Wat bedoel je trouwens met het voordeel dat als het interne geheugen omhoog ligt?

Het voordeel is dat je dan de pcmcia kunt gebruiken als geheugen ipv het interne geheugen, zoals je nu doet. ;)

Ik weet trouwens niet hoe dat bij de Z1 zit, maar op de 01/W (paar jaar ouder) kun je dat soort settings (midi channel, pedaalinstellingen) ook extern opslaan, op floppy dan, onder de naam 'Global'.

Ik ben er nog niet achter of je Global Settings kunt opslaan maar als je een Multi-Program maakt dan slaat hij in ieder geval wel de midikanalen op behorende bij de verschillende 'voices' zeg maar. En over het algemeen maak ik toch zo'n multiprogram dus dit is voor mij gewoon de gemakkelijkste oplossing. Kan ik eindelijk beginnen met sounds maken want dat had voorheen natuurlijk weinig zin als ie telkens alles kwijt is. En die presets zijn nou ook niet echt wat ik zoek. Vandaag voor het eerst eens flink bezig geweest met het programmeren of hoe je het ook wilt noemen. Erg leuke mogelijkheden qua modulatie, arpeggio, oscillator waveforms enzo moet ik zeggen...leeeeuuuukkkk!

chapeau!

Back