Eprom vraagje

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Voor de Bohm Digital Drums heb ik wat eproms nodig. De gene die er nu inzitten zijn de M8M2764. Nu wordt er via circuits online de 27C64 aangeboden. Is dit een 1 op 1 vervanger en kan ik deze gebruiken? Van de M8M kan ik namelijk geen datasheet vinden.

Dat "M8M" is niet zo boeiend, da's alleen maar de fabrikantcode. Er bestaat maar één pinout voor 27(C)64's, die zijn allemaal compatible. De 2764 is oud en de 27C64 is modernere CMOS (gebruiken minder stroom). De meeste schakelingen die een 2764 verwachten zullen ook wel werken met een 27C64, zolang ze maar net zo snel of sneller zijn.

Weet je trouwens zeker dat het M8M is en niet MBM? MBM werd gebruikt door Fujitsu.

Oh, en let erop dat er ook 27(C)64's in omloop zijn die 21V programmeerspanning nodig hebben. Dat moet je brander wel kunnen.

Laatst gewijzigd:
M8M is van spectek, een zaakje die in geheugen ic / strips doet

;)

Okee bedankt mannen.:okdan: ik weet ff genoeg. Het is de bedoeling om in de DD van Brz en die van mezelf een midikit in te bouwen. Volgens de service manual van de DD moeten er dan twee 2764's met een andere programmatuur worden gebrand dan degene die erin zitten als er geen midi in zit.

@ Etaoin Hoe weet ik of die eproms met 21V moeten worden gebrand? Gewoon trial & error? Eerst moet dus de programmatuur van de DD met midi worden uitgelezen en vervolgens in de nwe eproms worden gebrand. Staat er een code op de eprom zelf? Dus op de buitenzijde?

De datasheet is de beste bron van info, maar vaak staat het inderdaad op de eprom. Trial & error is bij eproms niet zo handig want je loopt het risico dat ze elke keer weer de wisser in moeten en dat is alleen leuk als je van veel koffie houdt :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back