Luiheid door software

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik pak bijvoorbeeld tegenwoordig ook liever even snel een BD van goldbaby oid ipv mijn r8 kaartjes af te zoeken.

Stap 1 zou eigenlijk het wissen van alle samples moeten zijn. Na een dik 10jaar kan ik je verzekeren dat de grote HD's van tegenwoordig een uitkomst zijn ;)

het is wel grappig dat de Hardware Puristen altijd een bepaalde Status op lijken te hangen aan het niet gebruiken van computers voor het vervaardigen van hun muziekjes..

waar zou dat toch vandaan komen :P

Nou de reden dat ik computers haat is gewoon dat ik snel mijn geduld met die rekenmachines verlies
het zou niet de eerste keer zijn dat mijn PC door de kamer vliegt
met hardware heb ik daar geen last van

Nou de reden dat ik computers haat is gewoon dat ik snel mijn geduld met die rekenmachines verlies

da's dan een houding die persoonlijk is
ik heb meer dan genoeg hardware om te weten dat mn Macbook minstens even stabiel is :-)

met spullen gooien is (bijna) altijd zonde, dus dat doe ik niet. Maar bij beide (soft- en hardware) loop ik soms nog wel eens ergens tegenaan van; "huh?? geen geluid?!?" en dan soms nog wel minuten te zoeken ook. Bij hardware vrees ik dan al snel het ergste maar bij software weet ik dat er niets ernstigs aan de hand kan zijn. Dat verschil valt mij altijd op...ik ben denk ik een beetje schrikkerig=)

Kan wel inkomen in je standpunt maar je legt jezelf beperkingen en tijdverlies op die niet nodig zijn.

Hier komen we thuis en klik hardware aan en jammen maar, niets mis mee, relaxed voor de kinderen slapen gaan.

Als ik nu wat wil gaan recorden dan kan dat op een workstation, geen punt.
Maar dat kost meer tijd dan op de pc met DAW.
Er zijn ook goeie kanten aan pc+soft en die gebruiken we graag als er dan meer tijd overblijft voor improviseren en rommelen met hardware (is leuker 8))

Wie zijn gemak niet zoekt is een luiaard :geslaagd:

It's a clusterfuck clash of opinionsss

ja, de software vs hardware discussie-argumenten blijven grappig :-)

dat de hardware mensen een computer gewoon niet als extra hardware kunnen zien, gaat er bij mij echt niet in
maar ja, die computer staat vol rommel want enkel voor muziek gebruiken, nee hoor , lekker ook het net mee afzeilen etc
je synthje kan maar ƩƩn ding, en dat kan ie goed...verwacht je dat die ook koffie kan maken ? nee dus, hij moet enkel en alleen geluidjes moeten kunnen produceren
als je je computer zo installeert dat ie ook Ʃnkel maar gebruikt wordt om op te nemen of een DAW te handlen met wat soft synths, dan is dat een bak die best wel hƩƩl wat voordelen kan hebben tov hardware

soit, ikzelf gebruik zelfs niet de nieuwste mac (zwarte 2,4 GHz macbook van 3 jaar terug) , ik ga ermee op het net etc , totaal niet getuned maw en deze is zeker niet instabieler dan de hardware die ik bezit (zie signature)
zoals er soms 'ineens' een probleem kan zijn met de software, zo heb ik ook al wat plotselinge 'problemen' gehad met mn hardware

ik blijf erbij; combineer beide :-)

Ik ben ook eerder hardware geƶrienteerd...
In 1985 begonnen met m'n eerste sampler, de Mirage van Ensoniq. Een lijvig handboek en 2 digits als scherm waarmee je alle parameters moest instellen, dan nog in hexadecimaal!. (nog gauw even m'n 21 op 34 zetten en m'n 36 op F4)... Je werd gewoon gedwongen om je handleiding te lezen of je kreeg haast niets uit die machine. Later, m'n EPS 16 was al wat beter maar opnieuw was het stap voor stap met de handleiding. Het voordeel hiervan was dat je na een tijdje je machine echt onder de knie kreeg en er bijna alles kon uithalen wat er uit te halen was.
Ik ben een eeuwige klankenzoeker en wat softsynths betreft heb je tal van (kant en klare, voorgekauwde) klanken. Hapklare brokken die evenzeer wijzigbaar zijn maar er zijn er zoveel dat je dat bijna niet doet omdat je er meestal toch genoeg vindt die er als preset inzitten. Daar gaat de creativiteit van het klanken maken voor de gebruiker dan wel wat op achteruit.
Hoe meer klanken ik wil gecombineerd krijgen, hoe meer soft en hoe zwaarder m'n computer dient te zijn... Dus... na een tijdje stond ik met 4 beren van computers om het een en het ander tesamen te laten draaien.
Na een tijdje had ik er wel genoeg van en wilde ik opnieuw de "feel" van het zelf creeƫren van klanken (nogmaals, je kan het ook met softsynths etc. maar ik was de voeling met het instrument verloren). Dus, nog 1 computer over, enkele soft toestanden en .... hardware onder m'n vingers!
2 x RM1X, TG77, Matrix1000, SY85, VX600, CD3000XL en nog wat meer van dattum, allen verbonden met een simpele A880 en via een Promix1 naar m'n recording devices.
En ja, ik denk dat ik een goed evenwicht gevonden heb in hardware in combinatie met niet te veel soft en alles draait in perfect tempo, zero latency!

Be Creative! :eureka: en wees niet zomaar tevreden met hapklare klanken zowel bij soft als bij de standaard presets van hardware! :stupid

Exo.

Be Creative! :eureka: en wees niet zomaar tevreden met hapklare klanken zowel bij soft als bij de standaard presets van hardware! :stupid
sommige mensen zijn wel tevreden met standaard sounds... (bijv 303 of 909 gebruikers :D)
en helemaal from scratch beginnen aan een nieuw geluid is nou ook in de meeste gevallen niet echt nodig...

hhm net een micromodular aangeschaft... waar valt dat onder????? ik vind het meer software dan hardware... ach het kastje eromheen is wel hard ja. dus sluit me ook aan bij het idee dat een pc ook hardware kan zijn, maar ook bij het idee dat klakkeloos presets pakken en downloaden tot je bieb propvol zit creativiteit in de weg kan staan. ga weer eens lekker zoeken... zoeken... uitproberen... doe weer eens wat anders...
het is maar wat je wilt natuurlijk, ik ben een hardware fan maar software kan mij ook erg boeien, niet zozeer vanwege de grote hoeveelheid vst's maar omdat er ook in software te experimenteren valt. nou ben ik nooit aan max-msp toegekomen maar dat is wel mijn straatje. hehe eindelijk een micromodular! :P

is luiheid een maatstaf? je meet een artiest toch op productiekwaliteit en orginaliteit?

oei oei ik ben nog nooit zo NIET lui geweest met software sinds mn micro-modular... hhm lig lui op mn nest met een kussen in mn rug laptop op schoot en micromod ernaast. misschien is dat wat verstaan wordt onder lui? wel gave lui trouwens die zo lui zijn om vst's te maken voor luie mensen en andere lui die weer dingen maken voor niet luie mensen en je hebt lui die gewoon lui zijn en presets plukken van andere lui. mischien moeten we de discussie maar stoppen omdat het forum al meerdere malen overspoeld is met dit soort discussies waar deze lui nooit uit gaan komen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back