Hardware of software?

Hardware of software?

• Alleen hardware

Stemmen: 10 23,8%
  • Alleen software

Stemmen: 0 0,0%
  • Beide, maar het meest met hardware

Stemmen: 23 54,8%
  • Beide, maar het meest met software

Stemmen: 9 21,4%

• Totaal aantal stemmers
    42

Nisei

Ouwe rot
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen er eigenlijk nog zonder computer werken.
Ik werk zelf uitsluitend met hardware en krijg af en toe het gevoel dat dat een uitzondering is.
Vandaar even dit onderzoekje om een beeld te krijgen waar het gemiddelde forumlid mee werkt.
Eventueel je beweegredenen even posten.

[edit] Dit had een enquete moeten worden maar dat werkt allemaal wat verwarrend. Kan een mod er alsnog een enquete van maken aub? [/edit]

Laatst gewijzigd:
Sinds afgelopen jaar C, maar daarvoor altijd A. ;)
Software gebruik ik om mijn eigen nummers te maken en dan te uploaden, microkorg heeft geen usb. :(

Jezelf limiteren uit ideologie is misplaatst (het is geen garantie voor betere muziek), dus werk ik met allebei.

ik prefereer software sequincers. en vsti zijn gewoon krachter dan welke hardware dan ook, maar beide hebben zo hun voordelen

ik prefereer software sequincers. en vsti zijn gewoon krachter dan welke hardware dan ook, maar beide hebben zo hun voordelen
Een eminent op je schoen doet meer pijn hoor :engel:

Voor de rest, hardware als het kan, software als het moet (opnemen, sequence inpompen). Behalve dan de modulaire sequencers, maarja, die zijn soms niet genoeg voor een hele song.

Ik kan eigenlijk niks beginnen met software, veel te veel opties waardoor ik meteen dicht sla als het ware. Las op een ander forum wel een aardige opmerking "making music on screen is like painting with your ears."

Dus gebruik het liefst hardware, maar voor post-productie shit is software wel het handigst denk ik uiteindelijk. Super flexibel natuurlijk.

verf aan je oren lijkt me niet echt positief. Ik gebruik software er ook bij, voornamelijk voor vocalen (samples dan want ik heb geen sampler) en opnemen.

hoe schilder je dan met hardware synths? ...ik heb nog nooit iemand een softsynth met de oren zien bedienen trouwens...
Ik kan eigenlijk niks beginnen met software, veel te veel opties waardoor ik meteen dicht sla als het ware.
da's een questie van doelgericht bezig gaan. als je een kast in elkaar wil bouwen en je hebt een schuur vol met gereedschappen dan ga je toch ook niet eerst met de hogedruk reiniger, het lasapparaat en de heggeschaar spelen? :D

Laatst gewijzigd:
Qua opname/samplen/nabewerken: software

De rest: Mastercard.. uh.. hardware.

Dus ja, welke optie is dat?

Jezelf limiteren uit ideologie is misplaatst (het is geen garantie voor betere muziek), dus werk ik met allebei.

Amen:halleluja

Je prefewattes...siekwenzers?

Denk dat je met een VST beter kan schilderen, die zijn zacht dus dat schildert beter dan zo'n harde stalen bak tegen je muur.
Ik gebruik beide, maar het liefst zou ik alleen nog seqeuncen met de PC, de rest gewoon hardware.

Onzin...als je van abstract houdt doet een pc tegen de muur ook veel goed...mooie strakke lijnen..

ps mensen siekwenzen maar wat af zeg hier....Sequence/sequencer=)

Back