JX3P Midi input kapot? :(

pass-out

Mixer Producer
Hoi mensen!

Heb probleempje met mn JX3P. De midi input lijkt niet meer te werken. Ik heb die midikit van Organix geinstalleerd: http://organix.inque.org/index.php?page=jx-3p-upgrade

Als ik met een andere synth de jx3p aanstuur dan gebeurt er niets. Ook geprobeerd via cubase, alle midikanalen. Ik heb ook geprobeerd een midi kabel van de output naar de input van de jx3p te werken. Dit leverde niet een vermindering op van polyfonie/unison achtig effect.

De synth doet het verder gewoon wel. Klanken komen er gewoon uit. Ik heb m ook even opengeschroefd, en ik zie het lichtje van dat mergerkastje dan knipperen als ik iets met de jx3p speel. Als ik midi instuur dan zie ik niets knipperen. De midi out van de jx3p werkt wel gewoon.

Ik heb geen idee wat er is misgegaan. Ik heb alles dubbel gechecked, alle gekleurde kabeltjes van het midimergerkastje gaan naar de plaatsen die zijn aangegeven in de manual. De doorgebroken sporen op het DIN board heb ik ook gechecked of ze niet toevallig contact maken. Enig idee wat er mis is?

Het is al weer gefixed... Had 1 kabeltje verkeerd aangelosten... T werkt nu weer iig :)

idd, was wel ff balen. Maar kon niet veel fout zijn. Nu is die synth echt te gek qua midi. Patchprogrammaatje op de pc, automaten van parameters in Cubase :D echt vet

ja die pg200 is zo duur. vind ik echt dikke onzin. Ding is simpel genoeg om uberhaubt zonder pg200 vette dingen mee te doen. Die midikit is echt tof dan erbij. Kan je ook verschillende parameters toewijzen aan een midicontrollertje.

Die kende ik al....wel mooi gedaan dat dan weer wel....maar dat kan natuurlijk ook met een bcr...:W

Die kende ik nog niet. Ik vind die witte met geïntegreerde programmer (Roland JX3PG) nog de mooiste:

jx3pg_3.jpg

attachment.php

Die kende ik al....wel mooi gedaan dat dan weer wel....maar dat kan natuurlijk ook met een bcr...:W

Als je die midi kit hebt - anders niet natuurlijk (met de JX3P, wel met de JX8P ... )

OK - alle mailtjes aandachtig lezen ! Ik zal erop letten. Is wel niet te duur die kit, spijtig dat ik zo onhandig ben ...

ja die pg200 is zo duur. vind ik echt dikke onzin. Ding is simpel genoeg om uberhaubt zonder pg200 vette dingen mee te doen. Die midikit is echt tof dan erbij. Kan je ook verschillende parameters toewijzen aan een midicontrollertje.

Je moet de prijs van de PG200 niet in een vacuum beschouwen als een knopjesdoos van X honderd euro. Bekijk de prijs van een JX-3P met PG200 ten opzichte van een analoge polysynth met knoppen. Dan is er toch niks mis met de prijs? Integendeel!

Maar goed, deze discussie is ook al vaak genoeg gevoerd.

ja is misschien waar als je het vergelijkt met een analoge synth met knoppen in een kast, maar die pg200 is namelijk niets meer als een knopjes doos, een betere naam kan ik er zelf niet voor verzinnen :). Zon pg200 is niet perse nodig voor het aansturen van de synth. Dus vind ik het echt een grote luxekwestie voor als je een bak geld over hebt. De synth wordt trouwens een stuk makkelijker te gebruiken met die midikit! Maar mocht ik zon pg200 een keer vinden op de rommelmarkt voor een paar tientjes zou ik m niet laten liggen ;) Maar anyways, deze discussie is al vaker gevoerd, mijn probleem is opgelost dus ik zou zeggen: :slotje: (als niet toch nog iemand hier iets aan wil toevoegen)

Blijft zo'n BCR een beetje te staan op een JX3P? Omdat ie zo dun is komt een JX3P al gauw op een van de hogere treden van een standaard, en dus scheef. Probeer dan die BCR2000 nog een beetje in de buurt te houden.

jx3p met midi is zwaar vet.
trouwens, ga gewoon sparen en een pg200 kopen, dan heb je de set af.
we vergooien genoeg geld in de kroeg of aan andere onzin dus 300 voor een programmer lijkt mij geen probleem.
als je het doet moet je het gewoon goed doen.
bcr is ok maar niet meer dan dat. heb ook gewoon de pg800 voor de jx8p gekocht, ik dacht fuck it, gewoon doen.
mocht je hem ooit verkopen dan heb je je geld toch weer terug.

Back