Voor Jarre fans...

hahaha...40.000 eu is wel seriuze pegels...is het een prop of een werkend instrument?

Om te beginnen mag die gast voor 40 mille wel even de moeite nemen om een fatsoenlijk in het engels vertaalde advertentie neer te zetten. Ik vermoed dat het allemaal wel echt is maar dit is zo een krakkemikkige babelfish vertaling dat het bijna een nigeriaanse oplichter lijkt!

Er zit ook nog geeneens midi op dat ding, als ik het verhaal goed lees is de originele doos met midi electronica verdewenen. Kan wel opnieuw gemaakt worden maar gaat dus flink extra kosten. Leuke prop, maar ja wie heeft daar nou 40.000 euro voor over?

Om te beginnen mag die gast voor 40 mille wel even de moeite nemen om een fatsoenlijk in het engels vertaalde advertentie neer te zetten. Ik vermoed dat het allemaal wel echt is maar dit is zo een krakkemikkige babelfish vertaling dat het bijna een nigeriaanse oplichter lijkt!

Er zit ook nog geeneens midi op dat ding, als ik het verhaal goed lees is de originele doos met midi electronica verdewenen. Kan wel opnieuw gemaakt worden maar gaat dus flink extra kosten. Leuke prop, maar ja wie heeft daar nou 40.000 euro voor over?

Ik irriteer me ook wel eens aan overpriced goods zonder enige vorm van moeite geadverteerd...maar goed voor spanjaarden is engels best lastig

Volgens mij bouw je het van triplex, perspex, een doos fietslampjes van de Hema, wat schakelaars en een lik verf voor 10% van de prijs na. Wat? Dan zit er nog MIDI bij inbegrepen ook :-)

Ik zit al even weg te dromen hoeveel echte gear ik voor dat geld wel niet zou kunnen kopen.

ik beschouw dit slechts als een "prop" en je moet wel heel erg in JMJ zijn om dit te willen kopen voor 40.000 een museum zou zich moeten melden voor dit bedrag.

Omdat JMJ er op gespeeld heeft mag die prijs er zijn voor een bar met toetsen, volgens mij kost een biertje drinken op jou kosten met JM heel wat minder en dan mag het glas waaruit hij gedronken heeft meenemen misschien zelfs met handtekening erop!

Ik vraag me wel af hoe die Spanjaard er aan gekomen is. Ik heb overigens ooit eens gelezen dat JM ook een deel van zijn lichtshow bediende met deze cocktailbar met toetsen.

Ben een groot fan van Jarremans z'n muziek, maar ik hoor wel bij het kamp dat vraagtekens zet bij zijn bijdrage tijdens live shows. Ik denk dat de toetsenbar dus nooit meer heeft gekund dan wat je op de foto's ziet: lampjes laten branden (mogelijk dan ook die van de show, maar zelfs dat durf ik te betwijfelen :) )

Ben een groot fan van Jarremans z'n muziek, maar ik hoor wel bij het kamp dat vraagtekens zet bij zijn bijdrage tijdens live shows. Ik denk dat de toetsenbar dus nooit meer heeft gekund dan wat je op de foto's ziet: lampjes laten branden (mogelijk dan ook die van de show, maar zelfs dat durf ik te betwijfelen :) )

JMJ heeft idd op sommige vlakken een discutabele reputatie...

Ja om bijvoorbeeld (synthex) geluiden van anderen te gebruiken in z'n composities, niet dat dat verboden is, maar ik had van JMJ wel beter verwacht ;)

Ja om bijvoorbeeld (synthex) geluiden van anderen te gebruiken in z'n composities, niet dat dat verboden is, maar ik had van JMJ wel beter verwacht ;)

Het gebruiken van voorgeprogrammeerde sounds of presets was in het begin van de grote analoge synths niet ongebruikelijk, tot aan grote artiesten aan toe. Sterker nog het iedee dat je zelf sounds maakte was nicht im frage...

Luiter maar naar Revolutions.

Gewoon een hoop D50 presetjes, doe het maar es na ;) Petja af :halleluja

Nou Vic, kweet niet of je daar wel (geheel) gelijk in hebt.
Heb voordat ik van iemand de originele presets van de D-50 die JMJ op het Revolution album gebruikt in handen kreeg alle soundcards van D-50 afgezocht en daar stonden er maar enkele van op.
Dus ik ben er ''heilig'' :engel: van overtuigd dat hij ze dit keer toch (grotendeels) zelf heeft gemaakt.

Het is in die advertentie niet eens duidelijk of die "drums" links er wel bij zitten...Beetje heel nonchalant aangeboden zo. En dan te bedenken dat je voor 10k minder een kamervullende Moog modular kan kopen (11 osc systeem momenteel op ebay)...

JMJ zijn livereputatie is inderdaad discutabel, maar anderzijds heb ik (en neen, ik heb er geen jarenlange zoektocht aan gewijd dus licht me in indien nodig) nog geen bewijs gezien dat hij consequent playbackt om het zo maar even te zeggen. Er zijn in ieder geval wel bewijzen dat op z'n minst sommige concerten duidelijk live zijn. (ik denk aan zijn memorymoog die even uit de toon valt :))

Ik denk dat 40.000 eu echt 98% te veel is sentiment van Jarre fans even buiten beschouwing latende.

Zou je denken? Maar goed...
Oh boy... deze draad buigt af naar de bekende tweestrijd :)
Er zijn in ieder geval wel bewijzen dat op z'n minst sommige concerten duidelijk live zijn.
Net als z'n valse Thermin actie die live (was het in Denemarken?) wel, maar op DVD niet meer te zien was :)

Net als z'n valse Thermin actie die live (was het in Denemarken?) wel, maar op DVD niet meer te zien was :)

Oh man... die theremin, yikes. Ik was bij het concert in Carré en daar ging ie ook zo tekeer op z'n theremin. Tenenkrommend! Ik hoop toch niet dat ie dat bij het volgende concert weer doet.

ha ja ik heb hem ook gezien

ja lijkt me wel een broodje aap als dat apparaat de echte was die jarre grbuikte

ik denk eerder een meubel maker die heeft geprobeerd een exacte kopie te maken.....

gekken met geld bestaan er wel ha ha dus ja een klein kansje bestaat dat iemand een lening neemt op zn hypotheek en het ding ook echt gaat kopen

Back