Revox bx350

mpcman2

Stamgast
hallo
kan misschien iemand mij vertellen wat voor aansluiting dit is ?

oksncp.jpg

alvast bedankt !:okdan:

yeps!

dat wordt rommelmarkten afstruinen om ze op de kop te tikken! leuk!

Gewoon vervangen die ouwe meuk, scheelt je een hoop gezeik. (edit: ik heb het alleen over de aansluitingen!)

Zoniet, dan kan je die stekers volgens mij nog bij diverse bouwmarkten kopen.

Laatst gewijzigd:
hey bedankt allemaal voor de reacties !

ik denk dat ik er tulp van maak of gewoon een kabeltje met een aansluiting er op vast soldeer.
ik heb wel nog 1 vraagje dan , welke kleur van de kabel moet op welk pinnetje ?

misschien een domme vraag maar ik ken dit soort aansluiting niet

alvast bedankt !

h
ik heb wel nog 1 vraagje dan , welke kleur van de kabel moet op welk pinnetje ?

sorry, ik heb zelf ook nauwlijks verstand van electronica, maar ik weet wel dat de kleur van de mantel de kabel erin niet veranderd. Kan nu wel over roze en paars gaan hebben maar misschien heb jij die kleuren niet eens. `:D

Aah, het is een klassieker!
Modificeren heeft zo zijn voor en nadelen. Mocht je ze toch vervangen, doe dat met zoiets (wel even de maten controleren). Dan kun je em in originele staat terugbrengen.
De gemerkte draad is altijd +. Je kan dit controleren door een batterij tegen de plus en de min te houden, waardoor de woofers zichbaar naar buiten uit zullen slaan.
Als ze naar binnen trekken is de polariteit verwisseld,

ik heb even gezocht nu ik weet waar ik naar moet zoeken en ik vond dit :

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=2957&cat=2101

als ik het goed begrijp is dit wat ik nodg heb toch ?

over het plus min verhaal vond ik dit

" The round contact is usually with the signal or "+" in occupied, while the flat side to ground or "-" is in use. "

op wikipedia (vertaald uit het duits door google)

bedankt voor de tip over de batterij , ik heb nu alleen geen soldeer of kabel meer liggen dus dat moet ik later testen.

ik heb toch besloten de speakers in originele staat te houden.

bedankt voor jullie hulp allemaal ! en een fijne avond verder !:okdan: :halleluja

ik heb even gezocht nu ik weet waar ik naar moet zoeken en ik vond dit :

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=2957&cat=2101

als ik het goed begrijp is dit wat ik nodg heb toch ?

over het plus min verhaal vond ik dit

" The round contact is usually with the signal or "+" in occupied, while the flat side to ground or "-" is in use. "

Da's dus precies verkeerdom. Dit is de 'female'. Je moet de 'male' hebben!

Succes :okdan:

De female is goed. Het is altijd zo dat de 'hete'kant female is. Net als bij stopcontacten... spanning staat op het stopcontact en niet op de stekker.
En idd is het ronde pennetje de plus en de platte de min. Deze stekkers werden tot ongeveer 1985 toegpast als luispreker stekkers.

nee op dit apparaat zit de male op de machine dat viel me gelijk op
heb dit ook nooit eerder gezien
ik weet ook niet zeker of dit wel zo n oude speaker aansluiting is want die pinnetjes waren altijd helemaal van metaal
en bij deze is alleen de voorkant van metaal dus ik vermoed dat je een speciale female nodig hebt
want bij de speaker females zitten de contactjes met zo n klemdraadje aan de zijkant en heb je voor volges mij geen contact

Back