cr-8000, welke mods zou jij doen ?

cr-8000, welke mods zou jij doen ?

• foto 1

Stemmen: 12 100,0%
  • foto 2

Stemmen: 0 0,0%
  • foto 3

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    12
Ook omgekeerd? Dus de CR als master? Het kan misschien aan vuile contacten liggen. Anders even een andere din socket erin. Ik ga het schema ook ff bestuderen morgen, ga zo denk k ff slapen.:z:gaap:

weltrusten dan:z heb net nog even geprobeerd, dinsync uit werkt prima gelukkig. t gekke is, als ik m slave aan de 606 loopt ie ook goed mee, maar hang ik m aan de drumstation, loopt ie er uit :? terwijl de 606 wel netjes doorloopt.. vaag probleem. jammer dat ie geen trigger in heeft. maar dat is mischien ook wel te modden dan

Oja die was je aan het sparen....ik zal nog ff een vriend contacten die had pasgeleden nwe pots in zn 808 gedouwd. En binnenkort krijg ik er hier ook 1 waar de pots van moeten worden vervangen. Dat zouden dan al 2 sets zijn.

Klinkt goed, ik weet evt ook een adresje voor een plaatje rond de pots.
Hou mij op de hoogte wat betreft die pots en we kunnen het waarmaken. :okdan:

weltrusten dan:z heb net nog even geprobeerd, dinsync uit werkt prima gelukkig. t gekke is, als ik m slave aan de 606 loopt ie ook goed mee, maar hang ik m aan de drumstation, loopt ie er uit :? terwijl de 606 wel netjes doorloopt.. vaag probleem. jammer dat ie geen trigger in heeft. maar dat is mischien ook wel te modden dan

Das idd vaag....anders misschien een splitter vanuit de 606 naar de CR bouwen?

ja ha ha man

als je toch heel dat ding aan het slopen bent?

bouw er dan gelijk ook even een samplertje in...... das wel cool als je life aan het jammen bent : dan plug je je gitaar erin en dan kan je die sample programeren in de cr8000 loop : realtime dus.....lijkt me ook retecool zoals bij een casio crz1

als je toch heel dat ding aan het slopen bent?

bouw er dan gelijk ook even een samplertje in......

Man man man weet jij in godsnaam wel waar je het over hebt?:?
Heeft wel klokken horen luiden maar waar de klepel hangt....:?

Man man man weet jij in godsnaam wel waar je het over hebt?:?
Heeft wel klokken horen luiden maar waar de klepel hangt....:?

haha, ik krijg een donkerbruin vermoeden dat hier een alterego van smackos de boel zit op te stoken :P
of zou het een pseudoniem van bradley zijn ;) ik vond m al verdacht rustig de laatste tijd..
maar laten we het weer over de cr8000 hebben ! :engel:

http://www.youtube.com/user/gumielectronic

dat is gummy uit amerika en ja die vond het niet zo een raar idee : een plug in programable gitar or vocal sampler in je cr8000 .... als ik mn cr8000 zover heb wil hij het schema van me copieren......

een sample chip kost echt helemaal nix meer tegenwoordig en ja met jammen is het wel leuk als loopstation achtig iets vind ik....programeer baar via de cr8000 dus...

ah ok, jij hebt dus ook een cr8000 staan die je wil gaan modden :)
dus als ik het goed begrijp wil je daar een samplechip in gaan bouwen, die je dan via de cr8000 gaat programmeren :eureka:
zeg maar dat klinkt reuze interessant ! leg eens uit hoe je dat aan gaat pakken als je wilt, ik ben er zeer nieuwschierig naar :okdan:

http://www.electronics123.com/s.nl/it.A/id.2734/.f?sc=8&category=2

hier verkopen ze de sample module ( heeft geen patches ofzo of extra geheugen : alleen maar een keer samplen en klaar )

( een sample module met bijv 4 geheugens zou nog leuker zijn : dan hoef je niet perse alles gelijk weg te gooien als je een nieuwe sample wilt laden : veel duurder is die niet maar is wel moeilijk te vinden denk ik ) ( of je moet 4 sample modules kopen a 40 euro per stuk )

.... nu moet ie nog getriggerd worden en dan moet een puls van een cr8000 dus compatable gemaakt worden met die sample module : voor de rest is het alleen maar solderen : de compatable-schakeling die vind je wel ergens in een oude elektuur..... of ik zoek dan iemand die me helpt maar is niet duur kwa onderdelen .....dat weet ik wel

meestal heb je een puls nodig( van de cr8000) en die is 5 volt maar het kan ook zijn dat de puls juist omgedraaid moet worden naar aarde ( en dan heb je dus een paar transistors nodig ) ( moogwise dus )

ik heb het geintje als eens eerder uitgehaald met een telefoonbeantwoorders-sample chip : gewoon eruit gesloopt en die triggerbaar gemaakt met mn toenmalige setup : werkt heel lekker als je life aan het jammen bent .......

zeker weten lekker als je er gewoon een gitaar of microfoon in kan pluggen......

Laatst gewijzigd:
haha, ik dacht even dat je me zat te dollen, maar je meent het echt he :okdan:
maar het zou mij te ver gaan, ik wil alleen wat meer eruit halen van wat er al inzit, geen extra circuits.. nou ja, de kick decay dan.
ik denk dat zo'n chippie een beetje te lo-fi is als looper (naar mijn smaak dan he) zeker om in zo'n mooie drumbak te vrotten :bekdicht:
wel grappig natuurlijk in een los doosje ernaast te hebben als dat je ding is, de cr8000 heeft immers gewoon een uitgang voor de trigger
ik heb wel eens geprobeerd zo'n chippie te benden, maar hij gaf geen sjoege..
mischien vandaar mijn aversie tegen die dingen :koffie:

haha, ik dacht even dat je me zat te dollen, maar je meent het echt he :okdan:
maar het zou mij te ver gaan, ik wil alleen wat meer eruit halen van wat er al inzit, geen extra circuits.. nou ja, de kick decay dan.
ik denk dat zo'n chippie een beetje te lo-fi is als looper (naar mijn smaak dan he) zeker om in zo'n mooie drumbak te vrotten :bekdicht:
wel grappig natuurlijk in een los doosje ernaast te hebben als dat je ding is, de cr8000 heeft immers gewoon een uitgang voor de trigger
ik heb wel eens geprobeerd zo'n chippie te benden, maar hij gaf geen sjoege..
mischien vandaar mijn aversie tegen die dingen :koffie:

Tja die sampler module kan op zijn best 30 sec op 12 KHz doen.....ga je je analoge drummert verneuken met een brakke sampler...:stupid
Wel een leuk idee maar nou niet echt toepasbaar....

Back