Links naar studio setups van bekende producers

Origineel geplaatst door DaRooT
Ik zie dre zelf niet... heeft hij andere mensjes in dienst ofzo die die sound voor hem maken? :P

Zou me niet verbazen. Een "producer" wordt over de grote plas normaal gezien verstaan als iemand die zegt: "Nu moet het zus klinken. Nu moet het zo klinken." En de man achter de knoppen (die ze de "engineer" noemen) moet dan maar draaien todat de "producer" tevree is.

Waarschijnlijk had Dré het een beetje te druk met z'n nieuwe kledinglijn of z'n nieuwe Dr.D parfum.

dat groen vind ik echt een zwaar akelig kleurtje ! Zeker zonde van een mooi console IMHO...

Zowieso die monitoring, kan aan mij liggen maar ik kan op die manier denk ik vrij weinig stereo imaging meekrijgen? Monitoren staan gewoon op hun kant tegen elkaar aan... Iets meer ruimte er tussen geeft naar mijn idee toch een beter geluid en beeld van je mix?

Het is geloof ik niet de studio van Dr. Dre zelf (die heeft ie thuis dacht ik) maar hij heeft wel het 1 en ander in gemaakt

Origineel geplaatst door D-Ranged
Het is geloof ik niet de studio van Dr. Dre zelf (die heeft ie thuis dacht ik) maar hij heeft wel het 1 en ander in gemaakt

Ik las in 1 of ander magazine dat hij thuis geen studio meer heeft...
Nu heeft hij meer het gevoel dat hij elke dag naar het werk moet en sommige mensen nodigde hij liever niet bij zijn thuis uit :)

Stunned guys from Italy... :duivels:

Attachments

• stunned guys.jpg
    stunned guys.jpg
    76,3 KB · Bekeken: 120
Nog 1.. Stunned guys!

Attachments

• stunned guys_1.jpg
    stunned guys_1.jpg
    90,1 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door Jochen
Ik las in 1 of ander magazine dat hij thuis geen studio meer heeft...
Nu heeft hij meer het gevoel dat hij elke dag naar het werk moet en sommige mensen nodigde hij liever niet bij zijn thuis uit :)

zo is CJ bolland van z'n studio weg verhuisd, om het werk 'beter te kunnen lossen', en echt "van en naar' z'n muziek te kunnen gaan...

Idd relaxed hokkie van die Italianen. Waar komen de foto´s vandaan btw?

Origineel geplaatst door Jellow
[pic]

Van Dennis Ruyer.. :{

Wauw, werkelijk: wauw!

Alleen zou ik zelf wat meer hardware (19") synths willen hebben ipv de waarschijnlijke soft synths..

Ik weet niet of het al eerder genoemd is,
maar het boek Behind The Beat,

index_image.jpg

featured veel studios van hiphop producers, hier een lijstje en een linkie. VET boek trouwens! + audiocd

http://www.crookneck.com/btb.html

DJ Premier, Madlib, J Dilla, DJ Spinna, Skitz, The Nextmen, Taskforce, DJ Swamp, E- Swift, Beyond There, Kutmasta Kurt, Fat Jack, J Dilla, deNorthwode, Jehst, Da Beatminerz, E-Swift, DJ Shadow, DJ Design, Dan the Automator, Chief Xcel, Young Einstein, Nu-mark, Cut Chemist, Thes One, J-Zone and Mario Caldato Jnr.

dilla_nike.jpg

tapedecks.jpg

mcj_rack.jpg

vooral de studios van Mario Caldato Jr. en Dan the Automator spreken mij erg aan.

Origineel geplaatst door Jellow
l_171b95509b7d346d666321553ba786fc.jpg

Van Dennis Ruyer.. :{

Wie?????

Hoezo inspiratieloos pffff :gaap:

Teveel schuiven, teveel knoppen, teveel computers.....

Iets meer van dittum bitte:

studio82.jpg

*D

Back