Links naar studio setups van bekende producers

Het lijkt wel of de studio's van muzikanten steeds kleiner worden terwijl de synthesizer meer en meer bij verzamelaars terecht komt, einde van een evolutie?

Iemand die dit naast Crystal Method bewijst is Ambient-koning Pete Namlook, voordat je naar het filmpje gaat kijken hier eerst even de lijst met synthesizers die hij de afgelopen jaren in bezit heeft gehad en zie zo wat er nog van over is:

Synths

Sequencial Prophet T8
Arp Odyssey met Arp sequencer
Oberheim OB8
Oberheim Matrix 12 + Expander
Oberheim 2 Voice + 4 Voice + 8 Voice
Waldorf Wave
Fairlight System
PPG Wave
EMS Synthi AKS 2x
EMS VCS3
OScar
Nordlead 2 key
Nordlead Nord Modular
Roland JD800
Roland JP-8000
Roland VK-7
Korg MS20 + Sequencer
Moog Minimoog
Moog Memorymoog
Moog Big Moog Modular

Racks

Nordlead Rack 2 x
Emu Morpheus
Emu Orbit
Sequencial Prophet 3000
Sequencial Prophet VS
Roland JD 990 2 x
Waldorf Micro Wave

Verder had hij nog een paar racks die wat minder interessant zijn.

Hier dan deel twee van Namlooks studio en zijn verhaal waarom hij het meeste weer verkocht heeft:

Op zoek naar de EMU Audity kwam ik ineens op de volgende site kijk wat een brute studio/museum!! Helaas loopt het spoor naar de EMU Audity daar dood want hij heeft 'm blijkbaar niet meer.

12.jpg

Voor meer foto's klik hier

zou best wel eens de studio willen zien van de prodigy : en dan ook nog eens in de loop der jaren dus : vanaf hun eerste ( studio ) album tot hun laatste...

dit is in ieder geval : mew studios van een van hun laatse albums dus...

het eerste wat me wel opvalt : weinig toetsen te zien : en wat ook opvalt : een lui bansktel direct naast de gear om in te relaxen dus.....

voor wie van lettersoep houd en ook nog goed is in engels dan is dit een leuk verhaal over de prodigy en hun studio-leventje :

http://www.soundonsound.com/sos/oct04/articles/prodigy.htm

prodigy2mewscontrol.l.jpg

Laatst gewijzigd:
zou best wel eens de studio willen zien van de prodigy : en dan ook nog eens in de loop der jaren dus : vanaf hun eerste ( studio ) album tot hun laatste...

dit is in ieder geval : mew studios van een van hun laatse albums dus...

het eerste wat me wel opvalt : weinig toetsen te zien : en wat ook opvalt : een lui bansktel direct naast de gear om in te relaxen dus.....

voor wie van lettersoep houd en ook nog goed is in engels dan is dit een leuk verhaal over de prodigy en hun studio-leventje :

http://www.soundonsound.com/sos/oct04/articles/prodigy.htm

Na het nummer "firestarter" zijn ze een nieuwe studio begonnen... de vorige was afgebrand.

Nog wat videootjes. Het leek me gepaster deze in deze discussie te posten dan in "De Ultieme STUDIO TOUR draad". Het beeldmateriaal van de studio is in beide filmpjes echter redelijk bescheiden.

Back