Ik ben na 13 jaar Korg overgestapt op Kurzweil. De manual is idd erg summier en sommige zaken worden te kort en bondig beschreven. Tja het zal wel een kwestie van geld zijn. Persoonlijk zie ik liever e.a met screenshots uitgelegd zoals in de Korg manuals. Een voorbeeld is de 'search' optie, Enter + cijfer toets, om sounds te vinden. Enooorm handige functie(een korg heeft dit niet), wordt summier uitgelegd in een plat stuk tekst. en zo is dat met vele zaken. Songmode bijvoorbeeld wordt in een paar pagina's besproken. Nu snap ik dat 90% met DAW aan de slag gaat, maar als deze functie in een apparaat zit moet er gewoon een flinke beschrijving van zijn en in principe zouden alle functies kort danwel uitvoerig besproken moeten worden
Afgezien van de manual vind ik de PC3 best intuïtief en ik heb na de overgang van de M3 naar de PC3 eigenlijk totaal geen hinder ondervonden van het kleine scherm en de GUI. Er staan op het web (volgensmij de kurzweil website zelf) ergens nog videos van Jordan Rudess die een tutorial geeft van de K2600. In de basis hetzelfde apparaat. Hij legt hier meer onderwerpen in uit, bijvoorbeeld ook Songmode. Ik denk dat je hier wel e.a kunt uithalen.
Afgezien van de manual vind ik de PC3 best intuïtief en ik heb na de overgang van de M3 naar de PC3 eigenlijk totaal geen hinder ondervonden van het kleine scherm en de GUI. Er staan op het web (volgensmij de kurzweil website zelf) ergens nog videos van Jordan Rudess die een tutorial geeft van de K2600. In de basis hetzelfde apparaat. Hij legt hier meer onderwerpen in uit, bijvoorbeeld ook Songmode. Ik denk dat je hier wel e.a kunt uithalen.