pc3 (x) uitpluizen.

Ik ben na 13 jaar Korg overgestapt op Kurzweil. De manual is idd erg summier en sommige zaken worden te kort en bondig beschreven. Tja het zal wel een kwestie van geld zijn. Persoonlijk zie ik liever e.a met screenshots uitgelegd zoals in de Korg manuals. Een voorbeeld is de 'search' optie, Enter + cijfer toets, om sounds te vinden. Enooorm handige functie(een korg heeft dit niet), wordt summier uitgelegd in een plat stuk tekst. en zo is dat met vele zaken. Songmode bijvoorbeeld wordt in een paar pagina's besproken. Nu snap ik dat 90% met DAW aan de slag gaat, maar als deze functie in een apparaat zit moet er gewoon een flinke beschrijving van zijn en in principe zouden alle functies kort danwel uitvoerig besproken moeten worden

Afgezien van de manual vind ik de PC3 best intuïtief en ik heb na de overgang van de M3 naar de PC3 eigenlijk totaal geen hinder ondervonden van het kleine scherm en de GUI. Er staan op het web (volgensmij de kurzweil website zelf) ergens nog videos van Jordan Rudess die een tutorial geeft van de K2600. In de basis hetzelfde apparaat. Hij legt hier meer onderwerpen in uit, bijvoorbeeld ook Songmode. Ik denk dat je hier wel e.a kunt uithalen.

Peter,

Alles is te doen met iedere synth.
Wat ik aan wil geven vooral de mensen die zelf geen Kurzweil hebben ga zelf eerst eens achter zon synth zitten voordat je een zeer kleinerende opmerking maakt naar iemand die hier een vraag stelt.
De kurzweil wijkt op ieder punt af van nagenoeg alle meest verkochtte synths.
Dat het een dijk van een apparaat is staat helemaal buiten kijf, maar een beetje meer aandacht aan de manuel besteden (het liefst in meerdere talen) door een persoon die niet van de r&d afdeling komt van kurzweil en daarvoor is opgeleid, zou de verkoop van zon apparaat op gelijke hoogte kunnen brengen dan de andere grote jongens.

Hoe ze bij kurzweil een synth moeten maken dat weten ze als geen ander.
Maar om te zorgen dat die verkocht wordt hebben ze bij Roland en Yamaha (om ze maar weer eens te noemen) vele malen beter in de gaten.

Ze geven op div. forums dan wel persoonlijk antwoord,maar bv. een instructie DVD (in meerdere talen) zou veel effectiever zijn dan op iedere individuele vraag een antwoord te geven.

ja een crapy video van de gearwire.com video02 sound, super saw, te vinden op www.cunka.com/classroom. en ga naar pc3 cascade tutorial.
Binnen een paar minuten een nieuwe sound, maar als je me vraagt wat ik dan gedaan hebt,....eeehhh.... een heleboel knoppen ingedrukt. Ik heb in de verste verte geen flauw idee wat er gedaan is.
Ik kwam tot de conclusie dat ik niet geschikt ben om met een syntheziser te werken.
Dus dit is mijn laatste post.
mij pc3 is te koop, zie markt plaats.
Vanaf de eerste keer dat ik de 2de kurzweil video zag had ik het gevoel dat Mr Gee meer deed
dan dat hij liet zien. Veel ergenis, dat gejakker, Het leuke van de vlc speler is, het heeft een mogelijkheid om de video langzamer aftespelen. Met het aangename resultaat dat de video's
een stuk aangenamer worden om naar te kijken, het gejaag is dan weg.
O ja, VL7, nog bedankt dat je het voor me opnam.
Iedereen bedankt voor de reacties, en nu kan ik met tevregenheid weggaan.

Kooolste.

Tja, ooit kon je ook niet lezen en schrijven. Dat kan je nu wel. Dat je nu een supersaw hebt gemaakt moet toch betekenen dat je een aantal dingen besnuffeld hebt. Zoals de oscilator sectie en unison. Maar mss is een keyboard wel iets voor je of misschien een eenvoudigere synth....
Je ontkomt er niet aan om je ergens in te verdiepen als je aan iets nieuws begint.

ik denk dat het handig is om met een simpelere synth te beginnen als je net begint. niet meteen willen rennen, maar eerst leren lopen.

Ik snap dat het teleurstellend is dat iets niet meteen lukt met het eerste apparaat, maar niet meteen het bijltje erbij neerleggen!

succ6!

Back