allereerst wil ik iedereen bedanken voor deze sublieme behulpzaamheid, ik heb dit berrichtje nog niet eens 24 uur geleden gepost en nu al weet ik 1000x meer dan gisteren. als ik het goed begrijp is het om te beginnen een kwestie van "hoe analoog wil je gaan". ik heb voor mezelf nu als doel gesteld dat als mijn schermpje niet groter is dan 3", ik het ok vindt. ik doe dit echt niet omdat ik niet geloof in digitaal sequencen of wat dan ook van dien aard. ik wil mezelf gewoon dwingen om buiten mijn vertrouwde wegen om muziek te gaan maken. en vast wel dat ik in een later stadium dan toch de computer ernaast zet, om een soort best of both worlds situatie te kunnen creeren. overigens heb ik laatst al een etmaal mogen klooien met analoog spul, toen gebruikte ik gewoon mijn logic. toen merkte ik dat ik gewoon niks aan mijn sequences wou veranderen omdat ik te druk bezig was met knopjes en kabeltjes...
kortom, de fysieke waarde is voor mij een belangrijk onderdeel, vandaar de Theramin (overigens met CV en Gate) en de Persephone in mijn setup (dob, aan werkruimte geen gebrek. heb 400m2 studioruimte waar ik doorgaans met het Orkest bezig ben
).
jammer om te horen van dat Octopus verhaal, ik had deze hoog in mijn lijstje staan. ik ben me nu een beetje aan het inlezen over die P3, dat klinkt zeer interessant. een MPC trekt me eerlijk gezegd niet zo, maar das puur omdat ik nooit echt overweg heb gekund met de drumpads. wat me dan wel weer trekt is bijvoorbeeld die Oberkorn, of nog basaler, die synthesizers.com module (Q960)... blergh zoveel keus!
kortom, de fysieke waarde is voor mij een belangrijk onderdeel, vandaar de Theramin (overigens met CV en Gate) en de Persephone in mijn setup (dob, aan werkruimte geen gebrek. heb 400m2 studioruimte waar ik doorgaans met het Orkest bezig ben
). jammer om te horen van dat Octopus verhaal, ik had deze hoog in mijn lijstje staan. ik ben me nu een beetje aan het inlezen over die P3, dat klinkt zeer interessant. een MPC trekt me eerlijk gezegd niet zo, maar das puur omdat ik nooit echt overweg heb gekund met de drumpads. wat me dan wel weer trekt is bijvoorbeeld die Oberkorn, of nog basaler, die synthesizers.com module (Q960)... blergh zoveel keus!
) dus ik zal ook niet zeggen dat een P3 voor jou per se de beste keus is.