Monotron filter mods

Die versterker er uit halen zou ik persoonlijk niet proberen
tuurlijk niet maar het moet toch redelijk eenvoudig zijn om die trap helemaal te omzeilen? Dwz een kabeltje naar buiten en aan een beter exemplaar vastknopen?

Ik zou toch graag de slide switch vervangen met een toggle, maar het ziet er naar uit dat dat soort switch weinig wordt gebruikt en een toggle versie niet eens bestaat.

Dwz een kabeltje naar buiten en aan een beter exemplaar vastknopen?
Een kabeltje bijsolderen op een SMD printplaat? Heb ik één keer gedaan en nog altijd spijt van... :)

Ik zou toch graag de slide switch vervangen met een toggle, maar het ziet er naar uit dat dat soort switch weinig wordt gebruikt en een toggle versie niet eens bestaat.
Je zoekt hier denk ik naar een SP3T-tuimelschakelaar. Die zie je inderdaad niet veel, maar je kunt altijd eens informeren bij je elektroboer (Vael in St.-Niklaas, toevallig? :) ).

kabeltje bijsolderen op een SMD printplaat?
aan de achterkant zijn aardig wat interessante punten te vinden waar je IMHO wel degelijk zou kunnen solderen (als je dat kunt... ikke niet!). zie foto's elders in deze thread. kweetniet of het ingangssignaal van het versterkertje daar ook af te tappen is. het is maar een ideetje. het zou idd erg nuttig & prettig zijn om het ruisnivo wat omlaag te schroeven

Dat zijn mijn foto's. :)

Er zijn inderdaad een boel handige puntjes, maar de onversterkte filter output vind ik daar niet zomaar terug. De kans is vrij groot dat dit toch langs de bovenkant zit, meteen naar de eindversterker.

Je zoekt hier denk ik naar een SP3T-tuimelschakelaar. Die zie je inderdaad niet veel, maar je kunt altijd eens informeren bij je elektroboer (Vael in St.-Niklaas, toevallig? :) ).

Dat kan natuurlijk ook een DP3T zijn, en dan maar 1 kant gebruiken van de schakelaar.

Nog maar even een kick!

Ik heb een soort schemaatje getekend waarin je CV inputs kunt zien, want onderturren heb ik zelf een Monotron aangeschaft.
monotronmods.jpg

ik had het schema al een tijdje, maar bedankt.

ik vind het een mooi ontwerp, en met wat slimme ingrepen, kan je er echt wel wat van maken.
maar dan moeten er wel behoorlijk wat printbanen doorgehaald worden.
dan kan je pas echt een behoorlijke monosynth er van maken.

:mega:

I heb eens in het schema gedoken en heb er de pinnen aan kunnen duiden van de Korg 35 ic , deze filter in de monotron lijk erg veel op die uit de ms-20 , als je dan nog de componenten kunt vinden op de pcb , dan moet je gewoon het gidsje volgen van Heiko voor het modden van een ms-20 filter naar high pass , zeg maar als je het aangepaste schema wil hebben :)

Edit : Heb juist een post gezien van Tim Stinchcombe ,(Zie Link Voor Afbeelding)

http://www.timstinchcombe.co.uk/synth/monotron_ref_des.jpg

Laatst gewijzigd:
handig die teksten op de print, topwerk!
Dan ga ik er ook maar één bestellen voor de gein, kost echt geen drol dat ding.
In de interface stond een cv/gate modificatie, binnenkort volgt hierin een workshopje waarin beloofd wordt er 'diepgaand' op in te gaan (andere mods dan tuurlijk).
Ga ik hem vast kopen en mijn kat gek maken ermee...jipjip

Alvast een leuke mod om de ruis te verminderen (een line-out toevoegen zeg maar): als je naar de volumeregeling kijkt zie je vijf soldeerpunten. Het tweede soldeerpunt is het signaal en het vijfde is de min. Dit is simpelweg een bypass van de headphone amp die heel wat ruis toevoegt aan het signaal. De volumeregeling is through-hole dus deze mod is makkelijk uit te voeren.

Back