JX8P Programeren/Editten

Ik heb nog geen interface!:)

Zelfs de line in van een on-board kaart (da's dus dat blauwe ingangetje) geeft betere kwaliteit.

Ah, jullie riepen mij..? Heb best vaak VCO en VCA ien staan.

Ik heb er ook nooit nix van gesnopen. BEn hier sinds 2005 maar heb al heul lang 'n 101 en m'n 808. De 101 is bet 'n leeraam ding qua synthese. De MS10 maakte het af dacht ik. Totdat ik 'n SQ10 en 'n MS50 in de handen had. Ben je meteen weer terug bij af.

Ideale leertraject voor 't lage budget:

1) Juno 106
2) Nord Lead 2 (of JP8000, al hebben de meeste bakken pots, geen sliders)
3) Nightmare mode: Nord Modular

ik ga nu eerst de basis dingen kopen voordat ik een nieuwe synth koop.

Goede jaspers stander (krijg erg last van me rug als ik speel, want de dx7 staat op 2 boxen.)
Tascam us 2000 interface, worden jullie ook weer blij van de goede kwaliteit opname :P

Ik vond de Synthbootcamp video's erg leerzaam, is er ook een soortgelijke video maar die dan PWM uitlegt?

Laag budget, Juno 60, uhm. Gewoon doorgaan met de JX8P (hoewel toegegeven de PWM wat simpeler is op een Juno). Overigens als je niet gaat sequencen maar alles met de hand gaat spelen kan je evengoed (beter) een Juno 6 kopen ipv een Juno 60. Joris

Er is nog weinig vooruitgang geboekt zo te zien!

Valt een juno 60 daar niet onder?

Heb jij de prijzen tegenwoordig gezien? In 2003 kocht ik een 60 voor 260 euro (en in 1992 verkocht ik die van mij voor 400 gulden inclusief standaard, go figure). Komt allemaal door die mensen die zien dat een Jupiter 8 al helemaal niet meer te betalen is en daarom maar de 60 halen.

Ik zou zelfs bijna de 106 uit die lijst weg laten, ook best duur voor wat je er voor krijgt.

"mag ik 1 enkeltje vooruitgang van u?"

"helaasch meneer, die zijn allemaal uitverkocht"

Hehehe :D

Heb jij de prijzen tegenwoordig gezien? In 2003 kocht ik een 60 voor 260 euro (en in 1992 verkocht ik die van mij voor 400 gulden inclusief standaard, go figure). Komt allemaal door die mensen die zien dat een Jupiter 8 al helemaal niet meer te betalen is en daarom maar de 60 halen.

Ik zou zelfs bijna de 106 uit die lijst weg laten, ook best duur voor wat je er voor krijgt.

Echt triest om dan maar te bedenken hoe die prijs over 5 jaar wel niet moet zijn.
Dan zal de juno 60 ook wel 1500 euro kosten. Laatst nog een juno 6 voor 550,00 op MP gezien, het moet ook niet gekker worden.
:bekdicht:

Maarja, het is nu altijd nog makkelijker (voor de doorgaanse scholier) om zo'n soort synth te bemachtigen dan vroeger (in de 80's).

Ik blijf gewoon doorsparen, eerst even de benodigde dingen kopen, (goede stander ,interface) en dan gewoon sparen voor een jupiter ofzo.

En.... natuurlijk... synthese leren.... ik lees elke avond als ik op bed lig een stuk uit het "analog synthesis" boek. :)

meneerkaktus.jpg

Gooi de release-tijd eens een end omlaag en speel het in F-mineur in plaats van A-mineur.

Back