JX8P Programeren/Editten

jahaaa heb nog geen interface:)

Zelfs je on-board kaart gebruiken is beter dan je microfoon van je camera.

Haal jezelf de volgende kabel bij de enigszins competente witgoed/electrozaak:

http://www.frontx.com/pro/c216_042.html

Haal je dan twee van deze:

http://www.sourcingmap.com/mono-plug-rca-audio-jack-earphones-adapter-converter-p-48579.html

Plug die zwik in, zwengel Audacity aan, en opnemen maar. Het is toch gruwelijk donker in je kamer, dus kun je net zo goed een slideshow maken van een paar stilstaande kiekjes van JX8Ps in Windows Movie Maker.

Zelfs je on-board kaart gebruiken is beter dan je microfoon van je camera.

Haal jezelf de volgende kabel bij de enigszins competente witgoed/electrozaak:

http://www.frontx.com/pro/c216_042.html

Haal je dan twee van deze:

http://www.sourcingmap.com/mono-plug-rca-audio-jack-earphones-adapter-converter-p-48579.html

Plug die zwik in, zwengel Audacity aan, en opnemen maar. Het is toch gruwelijk donker in je kamer, dus kun je net zo goed een slideshow maken van een paar stilstaande kiekjes van JX8Ps in Windows Movie Maker.

Ik heb wel een lamp :)

Ik ga binnenkort een Tascam US2000 kopen. Dan kan ik mijn Tascam TM - D4000 32 sporen mixer ook eens gebruiken eindelijk.

Ik heb wel een lamp

Zucht... heb je toevallig ook een Casio?

Ik ga binnenkort een Tascam US2000 kopen. Dan kan ik mijn Tascam TM - D4000 32 sporen mixer ook eens gebruiken eindelijk.
weer 500 euro er tegenaan en je zoekt ook al een PG-300 voor de Juno die je laatst hebt aangeschaft...
en dan vervolgens hier vragen hoe het spul allemaal werkt terwijl je de vorige aankopen nog steeds niet snapt...
Ik ben met troep begonnen... die dingen snapte ik tenminste in t begin......
en zo ist...

mijn Tascam TM - D4000

Heeft dat ding niet SPDIF of ADAT achterop? Want voor 50 piek heb je daar al iets voor, en als je die mixer kunt betalen kun je vast ook wel een Audiophile 2496 of zo kopen :P.

Ik heb een 01v zo een hele tijd gebruikt puur omdat er ADAT achterop zat. Niet praktisch, A/D was behoorlijk minder dan geweldig, maar goed.

Heeft dat ding niet SPDIF of ADAT achterop? Want voor 50 piek heb je daar al iets voor, en als je die mixer kunt betalen kun je vast ook wel een Audiophile 2496 of zo kopen :P.

Ik heb een 01v zo een hele tijd gebruikt puur omdat er ADAT achterop zat. Niet praktisch, A/D was behoorlijk minder dan geweldig, maar goed.

Heb heel veel kaarten er achterin, dat ding heeft me 1750 euro gekost mooie tafel:okdan:

Dat kan, maar als je het converter-deel al in orde hebt met je mengpaneel is 't toch veel goedkoper om alleen maar een PCIe-kaartje of zo te halen met ADAT erop? Nu ga je in feite weer extra centen spenderen voor jack-inputs die je al hebt, en zet je er nog een stap tussen (analoog in > mixer: digitaal intern > analoog uit > analoog in > computer: digitaal intern).

Beste Analogman, ik volg al enige tijd met verbazing deze thread en wou me eigenlijk niet mengen in deze discussie maar ik wil je toch de volgende misschien voor jou zeer nuttige tip geven.
Je wilt snel resultaat, dan moet je toch afstappen van de manier zoals jij je sounds maakt, namelijk muziek spelen en moduleren tegelijkertijd.
Dat werkt niet echt snel en doeltreffend, daarom raad ik je aan om een sequencer (hard of software) te kopen, de melodie in te spelen en daarna (als je de melodie automatisch laat afspelen) pas te gaan moduleren.
Heb je tevens beide handen vrij om je PG-800 te bedienen en veel vlotter tot een (bruikbaar) resultaat te komen.
Verder ben ik het met sommige heren hier eens over de aanschaf van nog duurdere en ingewikkeldere synthesizers door jou, NIET DOEN, als je een simpele synth als de JX8P nog niet begrijpt, dan een andere met meer ''features'' al helemaal niet.
Hoop dat je wat aan mijn tip hebt.
Hoe kwam je eigenlijk op je naam van ANALOGMAN, ROOKIE was in jou geval doeltreffender geweest ;)

Beste Analogman, ik volg al enige tijd met verbazing deze thread en wou me eigenlijk niet mengen in deze discussie maar ik wil je toch de volgende misschien voor jou zeer nuttige tip geven.
Je wilt snel resultaat, dan moet je toch afstappen van de manier zoals jij je sounds maakt, namelijk muziek spelen en moduleren tegelijkertijd.
Dat werkt niet echt snel en doeltreffend, daarom raad ik je aan om een sequencer (hard of software) te kopen, de melodie in te spelen en daarna (als je de melodie automatisch laat afspelen) pas te gaan moduleren.
Heb je tevens beide handen vrij om je PG-800 te bedienen en veel vlotter tot een (bruikbaar) resultaat te komen.
Verder ben ik het met sommige heren hier eens over de aanschaf van nog duurdere en ingewikkeldere synthesizers door jou, NIET DOEN, als je een simpele synth als de JX8P nog niet begrijpt, dan een andere met meer ''features'' al helemaal niet.
Hoop dat je wat aan mijn tip hebt.
Hoe kwam je eigenlijk op je naam van ANALOGMAN, ROOKIE was in jou geval doeltreffender geweest ;)

En welke sequencer kan jij mij dan aanbevelen?

Ik zou gewoon de basis van geluiden programmeren uitzoeken en vandaar verder werken
Elke synth heeft zijn eigen karakter en moet je de tijd voor nemen.
Toch is elke basis geluid van elke synth meestal opgebouwd uit squares, sines en dergelijke
gewoon lekker prullen om het op zen Belgisch te zeggen en je zal wel horen wanneer je in de buurt van je sound zit

TIP zoek wat oude soundcharts van je synth op

Er zijn er zovele, ik gebruik persoonlijk een Kawai Q-80.
Zeer uitgebreide digitale 32 sporen sequencer, kost tegenwoordig geen drol meer.
Maar je kunt ook je pc met een sequencer programma gebruiken.
Verder zijn er ook diverse analoge sequencers, alleen zijn die vrij beperkt,vooral te weinig sporen om een zeer volle track te maken.
Suc6.

Ook ik wilde me eerst niet mengen in deze thread, maar kan me niet inhouden.

Een forum is ervoor om informatie te delen.
Als iemand een volgens jou dommige vraag stelt, dan kun je dat negeren.
Ook wij zijn ooit met nul begonnen en moesten al die termen gaan leren en begrijpen.
Als je tegen iemand zegt; doe je wel eens onderzoek? dan is dat precies waar die gene mee bezig is. Analogman doet onderzoek, op zijn manier. Ben je het daar niet mee eens, reageer dan niet. Ik denk dat Analogman gewoon een over-enthousiaste jonge is, die nog heel jong is en graag van alles tegelijkertijd wil leren.
Er komt tegenwoordig zoveel informatie op ons af, dat we het niet meer bij kunnen benen.
Toen ik jong was toen had je alleen de Music Maker en Amerikaanse Keyboard als informatie bron. Ik ging dan op mijn fietsie naar Safe Sound in Amsterdam en viel de eigenaar ook lastig met voor hem dommige vragen. Ik kreeg dan ook niet naar m'n hoofd gegooid "lees jij wel eens de Music Maker"?

Alleen wil ik wel tegen Analogman zeggen; probeer je met 1-ding tegelijk bezig te houden.
Eigenlijk komt alles op hetzelfde neer. Er is een basis voor elke vorm van synthese.
Leer die eerst. Je moet eerst leren lopen voordat je kunt gaan schaatsen.
Het is ook niet correct van Analogman dat je soms bot en kort reageert op een uitgebreide uitleg van iemand, die de tijd heeft genomen om iets duidelijk te maken.
Als je dan reageert met alleen "Hmmm, oke" dan hoef je niet te verwachten dat die gene je de volgende keer weer helpt.

Er moet ook nog muziek gemaakt worden, trouwens.

Een forum is ervoor om informatie te delen.
Als iemand een volgens jou dommige vraag stelt, dan kun je dat negeren.
Ook wij zijn ooit met nul begonnen en moesten al die termen gaan leren en begrijpen.
Als je tegen iemand zegt; doe je wel eens onderzoek? dan is dat precies waar die gene mee bezig is. Analogman doet onderzoek, op zijn manier. Ben je het daar niet mee eens, reageer dan niet.

Ik bedoelde der eigenlijk mee dat je mischien eerst zelf rondneust en mischien nog wel meer leert door te lezen... Ik bedoelde t niet sarcastish...:o:
niks ten nadele van 6 trak zijn hele uitleg!

Back