Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door djoene
Simpele vraag:
Welke van deze twee is de beste?
Het beste in wat? [/B]
Origineel geplaatst door druid
De uQ heeft iig geen echte uitknop (alleen software matig), afgezien daarvan is het ding FAT...
Origineel geplaatst door tim-b
De Ks-rack heeft ook veel minder polyfonie en parts, maar die heeft wel lekker veel knopjes om snel de geluiden te editten. Dus wat wil je: Veel stemmen en met software de geluiden bewerken of iets minder stemmen en lekker aan hardware knopjes draaien!?? Ze klinken natuurlijk allebij super!
.Wat bedoel je? Als je de powerknop rechtsonder 5 tellen ingedrukt houd gaat ie uit hoor!
Origineel geplaatst door Yoozer
Je moet wel de uitgebreide arps van de Q missen, maar ik heb ook veel goeds gehoord over de Novation-arps. Bootladingen aan patterns en zo. Ook zijn de wavetables niet aanwezig op de KS, maar er zitten een paar extra golfvormen in - ik weet zeker dat die 't niet voor je zullen 'opvangen', maar dan kun je in ieder geval minder 'analoog'-klinkende geluiden maken.

Origineel geplaatst door Bahamut
welke van de 2 is veelzijdiger qua geluid? en welke is beter geschikt voor bijv. ambient denk je?

Origineel geplaatst door MadR
de Micro Q heeft ook midi sync problemen .. vooral de arp loopt achter als een gek en is dus alles behalve strak
ook dat het 2de effect globaal is ... sucks bigtime en word niet opgeslagen in de patches.
Ik moet nog eens proberen system excusif (weet niet of dat eigenlijk wel kan) en de patches als sysex in me sequencer op te slaan want tot nu kon ik de sound niet meer precies zo terug krijgen zoals die was na een herstarten van de microq
ook echt uitnodigend is ie ook niet door die soms slecht en verwarrend interface
maar hij is vet als hell ... de bassen zijn niet zoals analoog maar hij kan wel voor zeeeeeeeer prettige verassingen zorgen![]()
[/B]
Origineel geplaatst door djoene
Simpele vraag:
Welke van deze twee is de beste?

Origineel geplaatst door druid
Wat ik bedoel is: als je stroom op je uQ zet gaat ie automatisch aan, ik vind een 2standen knop handiger.
Als ik de uQ niet nodig heb en stroom op m'n rack zet... dan gaat ie aan... kan ik em weer uit doen...
Origineel geplaatst door olaf
ik heb zelf de microQ en kom er steeds meer achter dat ie echt zijn eigen sound heeft. die moet trouwens maar net in de rest van je mix (cq muzieksmaak) passen. sommige mensen vinden het fantastisch en kunnen er veel mee. anderen zoals ik zoeken toch iets anders. kwestie dus van ff luisteren want voor t zelfde geld vind je m toevallig helemaal fantastisch. qua modultaiemogelijkheden is ie erg uitgebreid vind ik. voor mij is het feit dat het geluid niet in mijn mix past echter de reden om m weg te gaan doen. mocht je interesse hebben dan moet je maar ff pb-en, en mocht iemand suggesties hebben voor een vervanger (geen virus of novation nova) dan hoor ik het graag. zoek een warme sound met karakter in de prijsklasse van de microQ.