Studer hoofdtelefoon en microfoon

Mike Philco

Ehmmm,...
Hi allemaal,

Misschien hoort deze vraag niet thuis op het synthforum maar ik wil toch even een poging wagen.
Ik, als Studer-freak, heb heel veel van Studer op voorraad en ook de nodige knowhow om ermee om te gaan. Zowel technischs als in gebruik.
Van de week hoorde ik dat Studer ook hoofdtelefoons heeft en Microfoons.
Ik heb even gegoogled maar ik kom niets tegen, behalve een microfoon waar wel Studer op staat maar gemaakt is door schoeps.

Wie kan me verder helpen.
Ik ben niet op zoek naar de beide dingen maar ik ben gewoon super nieuwsgierig of het nu wel of niet bestaat.

Een kennis van me die lang in de broadcast spullen heeft gezeten zei dat vroeger vaak complete studio geleverd werden door een fabrikant, en dat dan 3rd party spullen het label van leverancier kregen.
zoals bv de eela platenspelers (technics met label van Eela) deden ze ook met thorens ed.
D&R compressors waren ook een design van Eela en ga zo maar door. Zal met studer waarschijnlijk ook wel eens gebeurd zijn.

Heb net 2 telefunken mics binnen gekregen hetzelfde verhaal eentje is gewoon gefabriceerd door AKG.
Vreemde noot ze zijn uitgevoerd met Tuchel-aansluiting maar dan een slag kleiner wat normaal op de recorders (M5/M10/M15) zit.....heb jij of iemand misschien kleine tuchel-connectors liggen????

Zou me niks verbazen dat een Studer koptelefoon gewoon een AKG is.

grt Gert-Jan

volgens mij heeft bossa nova (of 1 van die gasten) het daar een keer over gehad in een intervieuw.

misschien dat dit iets helpt., misschien zie je een bekende in een van de plaatjes.
http://www.micshop.com/AKG_History.pdf

Wat betreft hoofdtelefoons, bij de 069 draagbare reporter mixer zat optioneel een headset, maar die was van Sennheiser. Die had wel een Studer bestelnummer.

studer-069-02.jpg

Revox had wel losse hoofdtelefoons te koop, de RH310 en RH3100, misschien nog wel anderen ook. Misschien dat die ook ge-rebrand te krijgen waren?

En welliswaar ook geen Studer, maar er zou ook een hoofdtelefoon voor de Revox A88 Trainer zijn geweest. Dat was een A77, speciaal voor klassikale spraaklessen. Staat er nu eentje op marktplaats, maar zonder headset.

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/bandrecorders/376157543-te-koop-revox-a88.html

Hier een foto van de A88 met een headset, maar ik heb geen idee of die er dus ook echt standaard bij hoort of niet, hoewel ik uit deze tekst begrijp dat dat wel zo is.

Dank der verwendeten Kopfhörer ist auch jede Störung durch den Nachbar vermieden.

A88-14.jpg

Meer info: http://www.reeltoreel.de/Revox/A88.htm
Handleiding: ftp://ftp.studer.ch/Public/Products/Revox/Revox_A88/Revox_A88_Op.pdf

Heb net 2 telefunken mics binnen gekregen hetzelfde verhaal eentje is gewoon gefabriceerd door AKG.
Vreemde noot ze zijn uitgevoerd met Tuchel-aansluiting maar dan een slag kleiner wat normaal op de recorders (M5/M10/M15) zit.....heb jij of iemand misschien kleine tuchel-connectors liggen????

Zou me niks verbazen dat een Studer koptelefoon gewoon een AKG is.

grt Gert-Jan

@ Gert-Jan,

Laat me maar weten wat je exact zoekt.
Ik heb hier van alles liggen. Hopelijk kan ik je helpen hiermee.

Ik heb een set Revox M3500 microfoons.
Kleinmembranen zijn het.
Ze lijken op de Beyer M201 microfoons.
Iets brighter in het hoog en iets zwakker in de bas zegt men (ik heb zelf nooit vergeleken).

Back