Wat is de "eerlijkste" monitor

Nu maak ik het mee zeg... nieuwe monitoren op het bureau gezet. Eerste nummer afspelen en luisteren... zakt me daar het hele bureau in mekaar =(! (IKEA verstelbare poten zijn gewoon kapot, ik kan ze zo in en uit elkaar trekken terwijl ik ze normaal met een schroefdraad kan verstellen.) Moet niet gekker worden. Heb ik nu als IKEA klant recht op nieuwe (en ook nog bijna vergoeding van alle gear die er op stond)!? Ze zijn ca. 4 jaar oud. Dat kan toch echt niet. Bovendien heb ik er nu lichtere monitors op gezet dan dat er op stonden. Sorry hoor maar WTF!!!

Dit kan wel degelijk. Ik heb ook ikea verstelbare poten gehad.
Het eerste wat ik deed was erop springen toen ze nieuw thuis stonden en inderdaad pleurde hij toen ook in.
Paar blauwe plekken maar dat heelt. Heb toen de poten verzekerd met een dikke schroef per poot en sindsdien zijn ze zo solide als je maar wilt (met twee man opstaan geen probleem).

Die dynaudio's zijn ook top, mijn eindkeuze was die of de genelecs, zijn dus de genelecs geworden toen, mede omdat die een veel betere bescherming hebben. Ook geen moment spijt van gehad.
Maf hé, als je dan hoort wat je allemaal gemist hebt.

Laatst gewijzigd:
Eindelijk een avondje lekker de monitoren uitgeprobeerd... en wat een geluid! Echt niet meer te vergelijken met mijn vorige speakers. Het wordt gewoon allemaal veel beter in verhouding omdat je door de helderheid veel preciezer gaat luisteren naar elk geluidje. Echt: MEGA! Na één avondje al een kwaliteit van geluid neergezet die ik nooit eerder heb kunnen halen.

hahaha, dat bedoel ik dus! ;)

Mooi man ben echt benieuwd naar hoe ze horen. Plezier in je spul hebben is een machtig gevoel :)

Ja, voor het uiterlijk zou ik het niet doen, ze zijn gewoon lelijk. Maar het geluid past gewoon bij mijn beleving van hoe het moet zijn. En nu ik ze heb en er een beetje naar zoek op internet denken heel veel studio's dat met mij! Tot nu toe geen spijt van die monitoren, al denkt mijn vriendin er misschien anders over. Met deze speakers in je studio zie je je familie nog maar weinig ;)

Mijn tafel staat ondertussen weer op nieuwe poten! Binnenkort mijn studio pics op mijn website maar eens updaten.

Waarom in deze thread? I donnow? Maar dit is het eerste testnummerke gemaakt met mijn nieuwe "eerlijke" speakers (zonder echt afgemixed te hebben): DjREsound - Glory days. Slechts een idee, maar ik heb nu al het gevoel dat het gewoon lekkerder in verhouding is.

Haha, ja normaal gooi ik een nummer in de expirimentfase nog niet op het inet, maar keb goeie zin gekregen van mijn nieuwe aanwinsten... nadeeltje dus!

Voor eerlijke monitors moet je volgens mij sowieso een 3 weg systeem hebben met een 8" of grotere laag driver.

Die kleinere speakers die blazen allemaal de mid-bas op dmv een basreflex poort, dat zorgt er voor dat de bas in dat gebied geen goed impuls gedrag meer heeft maar flink "na-resoneert" wat de bas altijd mooi rond maakt / hyped en dat is niet wat je eigenlijk wilt in een eerlijke studio monitor (verandert daarmee het hele geluidsbeeld).

Heb veel monitors geluisterd en bij mij won Klein+Hummel.
Echt neutraal en eerlijk (scary realistisch soms zelfs).
Geschikt voor klassiek, jazz, rock tot dance.
Als het goed gemixt is klinkt het ongelovelijk goed, als het minder goed gemixt is hoor je het ook heel duidelijk.
Verder als ik reviews lees maakt ME Geithain ook geweldige monitors, zelf alleen nooit gehoord.

Gooi mijn Klein+Hummels in de verkoop trouwens (samen met al mijn andere studio spul, ik hou het weer eens voor gezien).
(edit: hier link https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1394465 )

Laatst gewijzigd:
Ik merk hier nergens iemand die met EMES werkt. Ik heb er hier tijdelijk staan van een maat van mij, en vind ze beter dan mijn Genelec 1031a. t gaat zelfs zo ver dat ik van plan ben om mijn genelecs te verkopen.

Back