Emu ESI2000 > Yamaha A3000 switch

houden die emu.. de yamaha heeft toffe functies maar de emu is veel sneller (echt veeel) en gebruiksvriendelijker.

steek interne HD in de emu.. zo heb ik ook ene zitten in mn ESI4000

Ik bedoel, de ruimte is er wel voor. Een ESI is best leeg van binnen en even een dragertje maken is niet lastig. Het punt zit 'm in het aansluiten: voor interne drives is er ook een interne verbinding nodig.
Dat is in een ESI-4000 geen probleem: standaard SCSI aanwezig.

Maar een ESI heeft geen interne bracket voor een harddisc en die is ook lastig te monteren.
Er zijn mensen die de floppy eruit hebben gegooid, een blindplaatje in het frontje hebben gemonteerd en daarachter de HDD hebben gestopt.
Ook andere methoden werken, maar...

Het probleem is de voeding: een pittige harddisc is misschien wat zwaar voor de (ongekoelde) voeding van een ESI. De ervaringen zijn wisselend, van successen via erg warme samplers tot doorgefikte / opgeblazen voedingen...

Daarom kan je beter een Emulator-serie (Exxxx) sampler nemen: daarvan is de voeding zwaarder, bovendien gekoeld en daarnaast is de behuizing ingericht op het monteren van een harddisc. Als je een beetje stille neemt en dan nog een silence kitje gebruik, hoor je bijna niks meer.
Mij bevalt het prima, bovendien vind ik de bediening van de E6400 fijner dan die van de ESI: meer navigatieknoppen en een groter scherm. En meer uitgangen (tenzij je een ESI turbo-versie hebt).

Gezien mijn ervaringen met Emu samplers, snap ik niet waarom je over zou willen.
Overigens... de encoders van de ESI's staan ook niet bekend om hun duurzame ontwerp ;)

Laatst gewijzigd:
Oke om nog even te melden hoe het nu afgelopen is,...

Ik heb vandaag ipv een Yamaha A3000 een Emu ESI4000 Turbo Zip gekocht met 64mb en interne 4gb hardeschijf.
Mijn andere sampler is een ESI2000 (standaard uitvoering) met 32mn en éxterne 1 gb hardeschijf.
Een mooie vooruitgang dus. :)

Zonet heb ik de externe hd aan mn nieuwe esi4000 gehangen, bank ingeladen en weer gesaved op de interne hd van de esi4000.
Werkt als een trein. :okdan:

Nu nog even mn Yamaha Rm1x erweer aan en kijken of die samen met de nieuwe esi4000 nog met elkaar communiceren zoals de rm1x ook met de esi2000 deed.
En dan vanavond er direct mee op pad! (optreden met rm1x, esi4000 en novation nova).

Iedereen bedankt voor de suggesties en het meedenken!

Back