axel technology

Ik vind het minimalistische ontwerp wel aardig, en het lijkt redelijk modulair maar zo op het eerste oog is het niet echt bruikbaar voor de meeste mensen hier. Het is volgens mij een Broadcast (radio dat soort dingen) en mist dan ook een wat handige/cruciale functionaliteiten om mee te mixen. Hoewel ik geen ervaring heb met mixers voor deze markt, lijkt het me dat dit meer gericht is op gebruiksvriendelijk en overzichtelijk reeds afgewerkt geluid / muziek harder en zachter zetten of aan en uit. Terwijl ik mixers voor muziek productie zie als tool om een x aantal kanalen te boetseren tot een afgewerkt product - waarbij het draait om de bewerking en niet zozeer de performance van het mixen.

@jwhagenbeek gefeliciteerd met je aankoop! :D hoop natuurlijk dat het bevalt. Zoals ik al zei heb ik zelf niet echt ervaring met dit soort mixers, maar ik zou zelf bijvoorbeeld een wat uitgebreidere eq missen. Als ik het goed begrijp is deze op dit soort mixers wat simpeler uitgevoerd. Ik lees inderdaad af en toe over de D&R mixers, die komen toch regelmatig langs. Wellicht kun je wat toelichten over je ervaring / keuze voor beide mixers. Zijn er kenmerkende eigenschappen qua geluid of functionaliteit?

heb lang gezocht naar bepaalde functies in een mixer, of ik nou wel of niet meer bussen wilde, hoeveel fx send enz. ik ben al vrij vroeg bij oude analoge tafels uitgekomen simpel omdat ik een tafel wilde en liefst een betaalbare 2de hands.
Het hangt natuurlijk heel erg af van de setup die je hebt maar voor mij bleek een stereo uit, 2 monitor uit en minimaal 2 stereo fx-send/return het belangrijkst.
voor summing gebruik ik een linemixer een unity8. een mijnsinziens zeer goede mixer maar geen eq. kleurd eigenlijk niet. maar kleuring kan ook heel erg fijn zijn!
heb verschillende tafels gehad, 2xD&R, 1x Mitec, 1xTascam, 1xFostex, 1xBoss, 1xYamaha, 1x teisco/moog en een novanex. de D&R en de Mitec klinken ongeveer gelijk, erg warm en analoog. allebei 4 freq eq die erg ver gaan. de Tascam en de Fostex vind ik ook erg dicht bij elkaar liggen, zeker qua eq. deze hebben een midsweep waardoor je een soort notchfilter krijgt waarmee je bepaalde banden weg kunt filteren. Dit zijn meersporen recording mixers, die daar wel dedicated voor zijn. Boss vond ik ok maar niet speciaal, de yamaha was echt een live mixer voor een kleine electroset op het podium. geluid goed genoeg maar beetje Behringer kwaliteit. de teisco en de novanex novanex zijn een beetje een vreemde eend, de teisco komt uit dezelfde serie als de 100f met grote glimmende knoppen en vintage look, heeft qua geluid wel een eigen smaak maar niet extreem goed naar mijn mening. de novanex gebruik ik af en toe in experimentele soundscapes als grote filterbak met cassetterorders, buttsound maar 12 kanalen goede eq!
het is dus echt een questie van zoeken naar wat je wilt doen met zo'n mixer

Je maakt er wel werk van zeg, met al die mixers! De functionaliteiten die je noemt zitten volgens mij ook op vrijwel alle uhm non broadcast mixers toch? Maar mis je dan niet zaken als aux sends en inserts en dergelijke op de axel ?

Back