AN 200 probleem

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Yippie, ik heb hem dus ook binnen en ben bezig geweest om het dingetje te doorgronden en de (fucking manual) te lezen. Toch stuit ik tegen een probleempje dat ik niet tegenkom in de manual. En wel het volgende. Als ik via mijn keyboard (triton) een noot speel hoor ik dus ook de onderliggende DRUM-geluid. Ik weet dat er 4 midi kanalen zijn (1 synth en 3 drumtracks), maar toch, hoe krijg ik dus alleen de synthtrack (midikanaal)?
Waarschijnlijk moet ik iets heel simpels veranderen maar ik zie het dus effe niet! Wie weet wat ik nog moet instellen?

Ik gebruik het alles via Cubase, mocht dat nog van info zijn.

Eric

(uhm, oh ja, ik heb de AN200)

Re: AN200 vraagje.....

Re: AN200 vraagje.....

Origineel geplaatst door Auxillary
Yippie, ik heb hem dus ook binnen en ben bezig geweest om het dingetje te doorgronden en de (fucking manual) te lezen. Toch stuit ik tegen een probleempje dat ik niet tegenkom in de manual. En wel het volgende. Als ik via mijn keyboard (triton) een noot speel hoor ik dus ook de onderliggende DRUM-geluid. Ik weet dat er 4 midi kanalen zijn (1 synth en 3 drumtracks), maar toch, hoe krijg ik dus alleen de synthtrack (midikanaal)?

Zo uit de doos is kanaal 1 de synth en zijn kanaal 2,3 en 4 voor de drums...je moet je triton dus op kanaal 1 laten verzenden (of in jouw geval even in Cubase kijken op welk kanaal je verstuurd en dat op 1 zetten)

Origineel geplaatst door def_rb
Gisterren de hele dag aan het freaken geweest op m'n dx200. Ben zwaar tevreden, alleen nog geen software uitgeprobeerd omdat m'n computer momenteel voor reparatie is meegenomen. Kan je Native's FM7 ook gebruiken om te editten?
gr. deF

Ik weet wel dat je d.m.v. midi bulk je souds/patterns naar FM7 kan sturen, maar andersom....? lijkt me toch wel.

Auxillary - zorg ervoor dat je niet met een Combi (layered) speelt, maar met een Prog ;). Dat zou 'm misschien kunnen zijn.

Re: Re: AN200 vraagje.....

Re: Re: AN200 vraagje.....

Origineel geplaatst door bazziman
Zo uit de doos is kanaal 1 de synth en zijn kanaal 2,3 en 4 voor de drums...je moet je triton dus op kanaal 1 laten verzenden (of in jouw geval even in Cubase kijken op welk kanaal je verstuurd en dat op 1 zetten)

Zover was ik ook al .... máár ik heb het inmiddels zelf ook al gevonden wat er mis was. Waarschijnlijk in mijn ongebreideld enthousiasme heb ik wellicht, héél toevallig, drumtrack 02 ook op midi kanaal 1 gezet in de setup van de AN200. Ik weet dat ik donderdag (toen ik hem kreeg) op zowat alle knoppies heb gedrukt die ik tegen kwam. En ook heb ik in de midi setup ziten draaien met de data ´knob´!!!

Dus, ... ik ben er toch nog zelf uitgekomen! Toch thanks!

Eric

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik heb er ff een aparte thread van gemaakt.

LOL, en ik maar zoeken!!!!

Eric :okdan:

Volgens mij kan je middels de optie:

Midisetup de vier verschillende tracks aan een midi kanaal koppelen. Dit zou jouw probleem moeten oplossen denk ik. Jouw op merking over de manual kan ik niet plaatsen. Vindt het een zeer duidelijk boekje.

Greetz

Yawgmoth

Je drukt op shift en dan op midi ( onderste rij, 3e knopje van rechts nummer 14 )
Shift inhouden en op midi drukken
Je krijgt eerst het algemeen midi kanaal: SY 1 bv, en daarna R1 r2 r3. Als je bij r1 bent kunt je met dezelfde knop als waarmee je de presets kiest het midi kanaal veranderen.

Staat echt duidelijk in de handleiding.
En een ned, handleiding vind je hier
( hoodfstuk 18, blz 97 )

ps: eric had ff gebeld, dit had ik je zo kunnen vertellen :)

Of kijken of er factory reset in de manual staat dan kun je van nieuw uit de doos beginnen. Succes

Effe opletten!

Effe opletten!

Heren, heren, als jullie mijn voorlaatste post in deze thread eens goed lezen staat daar toch volgens mij echt duidelijk dat ik het probleem inmiddels zelf OPGELOST heb!!!!

Hehehe, en toch een prettige Pasen gewenst,

Eric

p.s. De opmerking over de manual was een soort van ´grap(je)´ met betrekking tot de legendarische term RTMF! (Read The Fucking Manual)! Het is idd niet zo´n lastige manual!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back