Minimoog versus Minimoog Voyager

patrickpincher

sound hunter
wat moet ik hier nu uit afleiden ?

Klinken ze aan het einde van de meet (mits bijsturen van de voyager) identiek ?

(....er liep net een discussie over minimoog,.. maar die is blijkbaar wijselijk afgesloten door een mod.)

Nee, ze lopen bij lange na niet identiek in mijn ogen. In de oude Minimoog zit veel meer leven, klinkt vetter dan de Voyager. Goed dat je ff een nieuwe thread opent over hetzelfde thema:okdan:

je kan op voyager ook headphone uit naar audio in sturen
:smikkel:

Nee, ze lopen bij lange na niet identiek in mijn ogen. In de oude Minimoog zit veel meer leven, klinkt vetter dan de Voyager. Goed dat je ff een nieuwe thread opent over hetzelfde thema:okdan:
+1
nee, mee eens, soms voor een moment lijken ze wel erg op elkaar , maar vaak meestal zijn het gewoon 2 verschillende instrumenten. kunt dezelfde test nog makkelijker doen met een voyager en multimoog , vind je misschien nog wel meer vergelijkbare geluiden.
tof instrument trouwens de multimoog. dat is er 1 die al lang hier staat , geregeld gebruikt wordt en nog heel lang gaat blijven

Nee, ze lopen bij lange na niet identiek in mijn ogen. In de oude Minimoog zit veel meer leven, klinkt vetter dan de Voyager. :okdan:

is natuurlijk een vergelijking als je ze "droog" naast elkaar zet, .. maar in een mix/track met de nodige effecten denk ik wel dat je al een kenner moet zijn om het verschil te horen.

... en dan is het prijsverschil tussen beiden volgens mij wel niet verantwoord. (moog is en blijft moog)

ik heb ze net even gespeeld,
de voyager is ook harder werken, meer display ook, en is lastiger "scherp/ direct in the face " te krijgen.
die helderheid , vooral in de agressiveit van de minimoog haalt ie bij zorgvuldige afregeling wel, maar niet zo constant en ook niet zo eenvoudig.
bij de mini is het , hoe je ook draait, aanwezig.
zit hem toch ook in de oscilatoren en vooral het filter, eigenlijk in de gehele modulelijn , die allemaal net anders klinken als bij de mini
de voyager is , zeker met de breakout boxjes, wel veel veelzijdiger, zeker van routingsmogelijkheden
zoals gezegd , 2 verschillende instrumenten

het is toch wel een echte moog.
voelt lekker aan. klinkt duur. degelijk materiaal lijkt het.
alleen het vastleggen / de hold functie van de touchpanel, doet soms wat rare dingen, dan houdt ie wel vast ( nadat je de vinger ervanaf genomen hebt ) en dan niet. vooral na wat potmapping en uitgebreider extern patchen, heb ik de indruk. terwijl de waardes van memory x/y wel gelijk staan. alsof ie daar wat moeite intern krijgt cq wat buggyartefacten heeft. moet ik nog eens op letten hoe dat nou precies zit. is eigenlijk ook maar een detail wat me vanavond weer eens opviel. voor de rest veel lol mee gehad , ook nu weer. gebruik hem vaak.
nee is zeker de moeite waard vind ik nog altijd. zie me hem niet snel wegdoen.

Back