mackie onyx 32.4 1150 is dat goede deal?

oskies

Stamgast
Hoi,

ik wil voor mijn thuisstudio met teveel synths graag een grotere mixer dan ik nu heb (mackie 1604vlz 3).
Ik zie dat Thomann de mackie onyx 32.4 voor 1150 euri heeft staan - dat lijkt me bizar goedkoop.

Ben evengoed naar meningen over deze mixer - ik weet dat er beweert wordt dat mackie allemaal
wat minder is sindes de productie naar china is, maar goed...

Ben benieuwd :walker:

Volgens mij een prima deal toch? De 16 kanalen onyx (ik ga er even vanuit dat behalve aantal kanalen overige features gelijk zijn) was niet zo lang geleden nog een stukje duurder dan dit geloof ik. Ik zou zelf liever meer bussen etc hebben en iets minder kanalen maar het is gewoon een puike mixer. Prima kwaliteit voor je geld, en extra kanalen voor beetje extra geld.. ja waarom niet?

Hoi,

ik wil voor mijn thuisstudio met teveel synths graag een grotere mixer dan ik nu heb (mackie 1604vlz 3).
Ik zie dat Thomann de mackie onyx 32.4 voor 1150 euri heeft staan - dat lijkt me bizar goedkoop.
:walker:

Deze Onyxen zijn niet met de VLZ's te vergelijken, en nadrukkelijk voor live gebruik bedoeld, staat er ook bij trouwens.

Op mijn Onyx 1620 zaten inderdaad beduidend minder routeringsmogelijkheden dan op mijn VLZ 24.4. Wel zo handig als je wat effecten via auxen wil laten lopen.

Deze Onyxen zijn niet met de VLZ's te vergelijken, en nadrukkelijk voor live gebruik bedoeld, staat er ook bij trouwens.
De onyx serie of specifiek dit model? Want als ik de website van mackie bekijk lijken de kleinere mixers van Onyx en VLZ serie een zelfde doelgroep / functie te hebben (enkel verschillend naar 'omvang'. Daarnaast wat maakt deze dan nadrukkelijk voor live gebruik eigenlijk? Misschien stomme vraag hoor, maar ik zie het niet zo snel terug.

Op mijn Onyx 1620 zaten inderdaad beduidend minder routeringsmogelijkheden dan op mijn VLZ 24.4. Wel zo handig als je wat effecten via auxen wil laten lopen.

Zou je kunnen toelichten welke routingsmogelijkheden je mist op de onyx - of juist wel belangrijk vind op de vlz? Ik vind de vergelijkingen erg leerzaam, maar zie niet zo snel welke functionaliteiten het hier betrefd.

Ik zou graag willen, maar ik heb ze allebei al een paar jaar niet meer :). Aan de andere kant ben ik wellicht wat te voorbarig geweest met mijn vergelijking, gezien dat die "Onyx" 32-4 gebaseerd is op de SR 32-4 en die VLZ van mij dus een SR 24-4 was. Blijft wel de vraag waarom dat er dan nog een 3204 VLZ3 is die daar dan ook op moet lijken, maar goed - daar zitten effecten op ingebouwd, op die Onyx 32-4 niet.

@yoozer ik heb het idee idd dat Mackie de VLZ serie als een semi compleet pakket probeert neer te zetten (fx compressor etc) en de Onyx serie zou dan het premium onyx geluid centraal staan (meningen over of het beter is varieren natuurlijk).

On topic; Ik heb even zitten kijken en zie niet in wat de 32.4 meer een live mixer zou maken dan een 1640. Volgens mij is hij enkel uitgebreider, en daarmee prima geschikt voor de thuisstudio. - en dus een prima deal ! :D

Daarnaast is de Allen & Heath ZED-428 op hun site een aardig alternatief.

Nou, ik heb hem. FWIW: als je hem aanzet, hoor je meteen de fan van de interne voeding aangaan.
Die is een stuk luider dan bv mijn imac - volgens maakt maakt die fan meer herrie dan alle HDs, computer en licht brommende voeding van tx81z bijelkaar.

Voordeel: hoef ik me dus niet om die andere geluiden zorgen te maken, inclusief de WTW in de kamer
hiernaast. Nadeel lijkt me obvious als je niet luid wil mixen.

In een live setting is dit totaal irrelevant, voor een thuisstudio behoorlijk irritant. Rondstruinend op het web vind ik nu dat ook andere mensen zich hier aan ergeren. Tja. Hoop dat iemand hier iets aan heeft...

Mwah, daar had ik dus geen zin in.... hij is terug naar Thomann. Iemand meningen over de
fan noise (of afwezigheid) bij de A&H zed24 en zed36?

Back