diskettes voor korg z1

vale

Ingeburgerd
Heb korg z1 gekocht :)
Dit is mijn eerste grote aankoop, voornamelijk ervoor veel dj-ing (5 jaar, underground techno en electro)

:confused: helaas, kreeg er geen memorydiskette of diskette met sound op bij,
weet iemand waar ik er kan vinden?

Verder wil ik iet of wa studio uitbouwen, kan er iemand mij klein lijstje opmaken van wat ik zeker moet hebben.
Heb al interessante aankondiging gezien voor novation drumstation 1 en 2, maar is dat wel goeie aankoop of kan dat gecompenceerd worden door aankoop goeie sampler en geluiden nemen van maat die drumstation heeft?

Sorry for silly questions but necessary learningproces:geslaagd:

Vincent vale

Voor die Z1 kaart en toestanden kijk onderstaande links. Je kan sysex files (hele banken of aparte sounds) inladen via midi in je temporary geheugen of in je A of B bank als het om een ganse bank gaat, en deze dan storen op je geheugenkaart.
Het beste tool op PC is daarvoor MIDIOX (google dat maar eens) het is freeware voor iedereen.
Ik dacht http://www.midiox.com

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=10624&highlight=pcmcia+adapter

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=4683&highlight=pcmcia+adapter

Voor de rest zou ik een okkazie synth kopen zoals een JV80 of XP30 van roland die dan dient als masterkeyboard en sample klankbord (piano, strings.....)voor het aantsturen van een okkazie AKAI S2000, S3000XL sampler en je Z1.(let wel dat je een scsi ZIP drive nodig hebt die je enkel op de 2dehands markt nog kan vinden voor oudere samplers, maar die vind je genoeg)
De Z1 kan je ook als masterklavier gebruiken, maar aangezien het een cultsynth is, zou ik em sparen ipv erop te gaan rammen (enkel voor editeerwerk natuurlijk en voor zijn X-Y Pad die qua uniek is voor expressie)

Gebruik de sampler als drummachine , loopmachine, FXmachine,die alle drumcomputers wegblaast met een goede softsequencer en deftige midi interface. (cubase met MIDEX 3 of 8 )

suc6! Welkom op dit forum, er zitten hier nog wel wat Belgen op dit forum soms ;)

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je info al

Ga al eens op yahoo, heb wel nog geen account,
kan je yahoo hebben in nl?

Alvast thx and till soon

Origineel geplaatst door Prophet
Voor de rest zou ik een okkazie synth kopen zoals een JV80 of XP30 van roland die dan dient als masterkeyboard en sample klankbord (piano, strings.....)voor het aantsturen van een okkazie AKAI S2000, S3000XL sampler en je Z1

Een JV80 of XP30 voor het aansturen voor je Z1? De Z1 heeft toch al een goed masterkeyboard? Bovendien is een XP30 bijna net zo duur als een Z1.

Sampler is wel noodzakelijk, aangezien ik denk dat je niet een 909 gaat halen. Je hoeft echt geen drumstation. Internet staat vol met drumsamples. De Z1 was trouwens ook mijn eerste grote aankoop. Heb daarna alleen nog een S3000XL gehaald. Voor de rest doe ik het met softsynths. Ik zou nu nog graag een geluidsmodule willen ála XV2020 ofzo.

Re: diskettes voor korg z1

Origineel geplaatst door vale
Heb korg z1 gekocht :)

Verder wil ik iet of wa studio uitbouwen, kan er iemand mij klein lijstje opmaken van wat ik zeker moet hebben.

Vincent vale

Ligt er aan wat je wil maken, zo te horen minimale techno en electro
Ligt er ook aan wat voor geluid je mooi vind, dat je een Z1 hebt zegt ook al iets.

wat je verder wel kan gebruiken denk ik:

in elk geval een sequencer. kan een hardware sequencer zijn zoals een AKAI MPC of software sequencer zoals CubaseSX die op een PC/Mac draait.
Een sampler is ook niet onhandig, ik zou een top-line sampler adviseren omdat je filters dan beter zijn en die bepalen toch grotendeels je geluid. Als je een stevige PC hebt kan je ook een geluidskaart met meerdere in/outs eraan knopen en dan met een software sampler zoals Native Instruments Kontakt gaan werken... net wat je zelf lekker vind.
Goeie mixer is ook belangrijk.
en dan zijn er nog je effecten die ook onmisbaar zijn voor een goede produktie.
verder... tja... het aanbod aan synths, grooveboxen en drummachines is oneindig tegenwoordig... koop gewoon eens iets 2e hands als het je aanspreekt en is het toch niet precies wat je wilt... verkoop je het gewoon weer toch?

in elk geval succes!

Z1, goede keuze! :D

Een masterkeyboard heb je niet meer nodig lijkt me, die Z1 heeft meer dan genoeg knopjes, een XY pad en een zeer fijn toetsenbord.

Ik zou je aanraden om de software kant op te gaan. Ik weet niet wat voor computer en geluidskaart/audio interface je hebt, dat zou je even hier kunnen posten. Zodra dat voor elkaar is (waarschijnlijk al wel redelijk voor elkaar) surf dan naar een heleboel audiosoftware sites en probeer de trial versies (gratis).
Eerst heb je een sequencer nodig: Cakewalk Sonar is mijn favoriet omdat hij zo gebruiksvriendelijk en krachtig is (www.cakewalk.com). Cubase (SX) en Logic wordt ook veel gebruikt. Neem wel altijd de nieuwste versies.
Dan heb je wat software nodig om geluiden te produceren. Samplers? Kontakt (www.nativeinstruments.de) is mijn favoriet, maar Halion (www.steinberg.net) schijnt ook goed te zijn. Gigasampler vind ik persoonlijk niks vanwege de slechte integratie met je sequencer.
Je sampler kan je ook goed gebruiken voor drumgeluiden. Vaak zijn er al een heleboel bijgeleverd en op 't net kan je ook best veel vinden. Je kan ook sample CD's kopen.
Synthesizers! Die Z1 is al een flink beest, maar meer is altijd lekker :) FM7 en Pro53 van Native Instruments zijn mijn meest gebruikten. De Rob Papen synth Albino is misschien ook aantrekkelijk voor je (www.linplug.com). Probeer ze! :)
Erna kom je aan de effecten. De Waves serie (www.waves.com) is erg goed maar ook erg duur. Dit geld ook voor de TC Native serie. Er zijn ook een heleboel gratis effecten (www.vstcentral.com voor een overzicht) waarvan: veel rommel, maar ook veel goeds.
Bij je sequencer zitten vaak ook al een heleboel synths en effecten.

Succes :)

Allemaal goed en wel, geen ander masterkeyboard nodig, dat weet ik wel, normaal niet.
Ik vind alleen dat men Z1 wel wat overgevoelig is voor de aftertouch al in gang te zetten zonder ik daar achter vraag. Rolands keyboards in de JV of XP zijn daarom IMO betrouwbaarder,steviger + plus het feit dat je toch ook wat romklanken moet in huis hebben voor het geheel wat op te fleuren, maar dat kan met een module ook, enfin soit.....

Maar eens wat anders, wat heeft onze vriend "Vale" al van materiaal in huis, alvorens kop te breken over supersequencepakketten, softsamplers, Pro plug ins en virtual soft synthesizers ?
Een manier van werken, die toch een deftig Peeceetje met een deftige geluidskaart eisen.

Alleen sequencersoftware niet zo echt, maar als je het èèn hebt wil je de mogelijkheden van het andere er toch ook van benutten. 1 van de redenen waarom ik het nog altijd uitgesteld heb en nog steeds met een goedkoop Atari ST'je werk.
Werkt fantasisch, zeker als beginner. Een PC sequencerpakket is soms veel te uitgebreid voor de beginner. Dan spreken we nog niet over de juiste drivers en alle juiste componenten en je BIOS tunen. Allemaal ni zo moeilijk als je het èènmaal weet,(je vind er alles over hier en elders op het www ).
Ondanks dat ik zo geen systeem heb weet ik er morgen perfect èèn ineen te steken met de juiste componenten,drivers,tuning, heel de ratteplan....
Er mee leren werken zal niet zo vlug vlot gaan, maar dat is met alles in het leven zo.

Suc6, laat ons gerust nog eens iets weten.

:biertje: :biertje:

Vooreerst wil ik jullie al bedanken met nice advice,
dankzij jullie krijg ik gevoel dat dit echt ok site is,
Thx.

:biertje:

Kwa studiomateriaal sta ik niet zo ver,
heb tot nu vooral in platen gekocht, draai regelmatig.
Maar door feit dat op techno gebied al een tijdje niets goed meer uitkomt,
jeukt het bij mij, ook al van ervoor, nee niet om bekend te worden, I just need it.
Jullie zullen dat ook wel kennen.
:{

Voorheen heb ik yahama rmx1 gekocht, erna verkocht,
afschuwelijk geluid, vind dat ook beetje van roland mc303.
Men zei me wel dat je rmx kunt gebruiken als sequencer, maar heb hem toch van hand gedaan.
Nu heb ik z1 gekocht en dat voelt al onmiddellijkl beter aan. Ik voel dat ik iets gekocht heb.
Door het feit dat ik platen koop kan ik niet alles te snel kopen en vandaar ik goed nadenk wat kopen,
2e hand sowieso. Nu denk ik aan dikke sampler.
Van computer heb ik pentium 3 staan met geluidskaart maar die is niet echt ok meer.
Van software heb ik oude cubase (kan wel recentere krijgen), Steinberg(drummodule),
Rebirth, fruityloops en nog paar andere.
Heb nu mijn synth op mengtafel platendraaiers gezet om z1 te leren kennen.
Het is wel beetje frustri om niets concreets te doen maar dat is leergeld.

So that's my situation.

Toch al bedankt voor jullie hulp

:halleluja

En by the way BOUNCE

Het klopt wat je zei, ik zou elektro en minimal techno willen maken.
Eigenlijk draai ik minimal techno, elektro, acid en wave.
Van zacht(toch nog donker) tot hard.

Welke modules of synths gaan het meeste die richting op ?

Vooreerst wil ik jullie al bedanken met nice advice,
dankzij jullie krijg ik gevoel dat dit echt ok site is,
Thx.

Kwa studiomateriaal sta ik niet zo ver,
heb tot nu vooral in platen gekocht, draai regelmatig.
Maar door feit dat op techno gebied al een tijdje niets goed meer uitkomt,
jeukt het bij mij, ook al van ervoor, nee niet om bekend te worden, I just need it.
Jullie zullen dat ook wel kennen.
:{

Voorheen heb ik yahama rmx1 gekocht, erna verkocht,
afschuwelijk geluid, vind dat ook beetje van roland mc303.
Men zei me wel dat je rmx kunt gebruiken als sequencer, maar heb hem toch van hand gedaan.
Nu heb ik z1 gekocht en dat voelt al onmiddellijkl beter aan. Ik voel dat ik iets gekocht heb.
Door het feit dat ik platen koop kan ik niet alles te snel kopen en vandaar ik goed nadenk wat kopen,
2e hand sowieso. Nu denk ik aan dikke sampler.
Van computer heb ik pentium 3 staan met geluidskaart maar die is niet echt ok meer.
Van software heb ik oude cubase (kan wel recentere krijgen), Steinberg(drummodule),
Rebirth, fruityloops en nog paar andere.
Heb nu mijn synth op mengtafel platendraaiers gezet om z1 te leren kennen.
Het is wel beetje frustri om niets concreets te doen maar dat is leergeld.

So that's my situation.

Toch al bedankt voor jullie hulp

Met die cubase midi gaat dat al wel lukken met die pentium 3, soms geeft die midi op een soundblaster bagger,soms ook niet.(USB MIDI box van steinberg midex 3 of midiman midisport geeft dan de oplossing) Audio draaien via het soundblasterverhaal? Neen, vergeet dat. Of het moest de platinium zijn met die aparte box erbij, maar die kost zoveel dat er voor die prijs andere kaarten zijn die beter zijn.
Samplers vind je in overvloed en ontlasten je pc processor, want een softwaresampler eist een vette PeeCee.

Vale jij bent Techno, Electro DJ?

wat vind je van deze track hier, ik zoek eventueel een label hiervoor in belgië, enig idee?

http://distorted66.tripod.com/cgi-bin/index.htm

En by the way BOUNCE

Het klopt wat je zei, ik zou elektro en minimal techno willen maken.
Eigenlijk draai ik minimal techno, elektro, acid en wave.
Van zacht(toch nog donker) tot hard.

Welke modules of synths gaan het meeste die richting op ?

tja... dat is toch persoonlijk vrees ik.
Ik hou zelf erg van anologe synths/drums maar het is absoluut geen must om puur anologe gear te gebruiken om lekkere electro te maken. De Z1 is dan wel virtueel anoloog maar klinkt ook heel anoloog en organisch in mijn oren en dat leent zich goed voor minimale muziek. Een Access Virus klinkt bijv. weer agressiever maar is een goede tegenpool voor de Z1.
Verder denk ik bij electro aan een Roland TR-808 voor de beats. Ze zijn niet goedkoop maar mischien is het iets voor je. met een TR-808 en bijv. een Roland SH-101 kan je al hele leuke electro fabriceren (denk bijv. Drexciya/Dopplereffekt). Als je van bijv. Direct Beat houdt... de meeste nummers zijn daar met digitale synths en goedkope samplers gemaakt zoals de AKAI S900. Het maakt dus eigenlijk niet zo veel uit. Als je beats, bassen en strings kan maken kan je electro maken lijkt mij....
Voor acid is de TB-303 nog steeds ultiem maar een Access Virus of een Nordlead doet ook een leuk acidlintje... de Z1 vind ik iets te vriendelijk klinken daarvoor.

neus een rond op http://www.vintagesynth.org bijv. daar is een aardig overzicht van wat er zoal te krijgen is... schrik niet van het overweldigende aanbod.

Origineel geplaatst door bounce
de Z1 vind ik iets te vriendelijk klinken daarvoor.

IMO veegt de Z1 de vloer aan met alle TB 303's die er momenteel nog te vinden zijn te samen, qua ACID sounds dan.
Dan mag de 3O3 nog het handelsmerk er van zijn, wat een Z1 nog extra doet op dat gebied..... :confused: *D
TB 303 is veel te duur ook omdat het een collectors item is, en is te éénzijdig.

Origineel geplaatst door Prophet
IMO veegt de Z1 de vloer aan met alle TB 303's die er momenteel nog te vinden zijn te samen, qua ACID sounds dan.
Dan mag de 3O3 nog het handelsmerk er van zijn, wat een Z1 nog extra doet op dat gebied..... :confused: *D
TB 303 is veel te duur ook omdat het een collectors item is, en is te éénzijdig.

Sluit ik me bij aan Z1 is een fantastische synth,

klopt Z1 is een fantastische synth. Alleen moet ook toe geven dat ie mooiere pads maakt dan ruige sound. Heeft iemand van jullie trouwens mooie patches gemaakt die ze online willen zetten;)

Bedankt alweer voor jullie raadgevingen,

soms vale maar dat moet, denk dat ik via deze site beter ga geinformeerd worden
dan in eendert welke muziekwinkel.
Laatste keer dat ik orbit (instrumenten-winkel) ben geweest,
hebben ze me daar rm1x verlapt,
wist direct dat ik ni goed zat.
Die sh-101 ziet er wel te doen uit, ga ik zeker proberen te vinden.
Verder ben ik vrij zeker dat ik sampler ga kopen, men heeft mij gezegd best bij
emu samplers te gaan. (telkens 2e hands off course):P
Denk dat het voor de rest aan mij ligt om de juiste sounds te zoeken en dan op te nemen
of er aangepaste module ervoor te vinden.?

Voor prophet heb ik site van belgisch elektro label.
Probeer eens datarising.com. Heb een van hen gebeld gisteren
en hij zei dat je het mag opsturen.
Zij brengen vooral elektro uit. Hebben al zeker drie platen uitgebracht.
:dj:

Als er iemand interessante okkazie ziet voor mijn stijl van muziek, je mag het me altijd laten weten,
i only got two eyes and still now only half a brain compared to u guys.

let me know please, I have only two eyes and for moment still half a brain compared 2 u.

8D 8D 8D

Voor prophet heb ik site van belgisch elektro label.
Probeer eens datarising.com. Heb een van hen gebeld gisteren
en hij zei dat je het mag opsturen.
Zij brengen vooral elektro uit. Hebben al zeker drie platen uitgebracht.
Als er iemand interessante okkazie ziet voor mijn stijl van muziek, je mag het me altijd laten weten,

KEWL! 8) bedankt ze!, is eigenlijk men eerste echte elektronummer (met verschillende invloeden wel) en daarom ook, er zijn zoveel nieuwe en goede labels. Ik heb het echt niet gevolgd allemaal..:stupid

Als je kiest voor EMU is dat zeker goed. ALle Ultra's maar ook de ESI serie zijn zeker goed. Kijk ook eens op de zoekertjes van http://www.advalvas.be , is op het ogenblilk zeer in trek qua zoekertjes (ebay moet je op betalen tegenwoordig, en deze is geen veilingsite). Links onder vind je de link voor de zoekertjes. Maar op http://www.marktplaats.nl worden er ook wat zoekertjes geplaatst me dunkt.8D

Kijk naar iets uit met meerdere audio outputs voor aan te sluiten op een mengtafel later. Maar gebruik ook de" search " functie eens op dit forum als je info wil over een EMU type, want hier zitten wel wat EMU experts op. Ik ben een AKAI S2000 gebruiker.;) Maar daar is allemaal niet veel verschil tussen ze. Kwestie van gewoonte is dat altijd. Er zijn subtiele verschillen ze, but who cares?

greetz!

:biertje: :biertje:

Back