vraag van beginneling voor te produceren

Origineel geplaatst door STicKX
waarom niet? Het is een beginneling die geholpen wil worden... en we zijn toch allemaal zo begonnen?

Toen ik begon had ik geen waslijst van apparatuur in gedachten omdat ik dacht dit nodig zou zijn om techno te maken.
Jullie (op sommige na) missen totaal het punt van deze thread.
Die gozer moet gewoon een jaar kloten in een tracker of een RM1X kopen. Als ie het daarna nog tof vindt om muziek te maken dan kunnen we hier verder praten.

R.

Cool! Ik heb hier zonet een heel pak bijgeleerd en vragen zien beantwoord staan waar ik zelf in eerste instantie nog niet aan dacht :)
Zelf wil ik binnen onafzienbare tijd (enkele maanden) ook een stukje hardware kopen
en ik las hier alvast leuke tips. Ik denk inderdaad dat grooveboxen en dergelijke wel iets zijn.
Daar geraak je toch al een redelijk eind mee, nee?

Om eerlijk te zijn vraag ik me ook wel af of al die aparatuur uit het verlanglijstje nodig is om goeie
Techno te maken. Ik denk dat meer minimale opzetten die hier gesugereerd werden wel eens
meer zouden kunnen opbrengen. soms is nu eenmaal Less = More he. (of zoiets)
Hoeveel mensen hier hebben immers al niet eens de creatieve vezel verloren door een
overmaat aan gadgets? Wie verloor er zich niet in de aperatuur en vergat de muziek zelf?
zelfs op een pc kun je verdwalen in de software.

anyway, I'm about to shut up now and read on :biertje:

greetz,

Cloudy

ik vind het wel vrij ernstig dat je *voordat* je uberhaupt met het maken van muziek begint al last hebt van een ernstige vorm van Gear Aquisition Syndrome aka GAS.... meestal begint dat toch pas op te spelen op het moment dat de eerste aanschaf is gedaan...

less is *altijd* more, zeker in techno, een genre dat op dat principe ontstaan is..

Origineel geplaatst door funxiun
Toen ik begon had ik geen waslijst van apparatuur in gedachten omdat ik dacht dit nodig zou zijn om techno te maken.
Jullie (op sommige na) missen totaal het punt van deze thread.
Die gozer moet gewoon een jaar kloten in een tracker of een RM1X kopen. Als ie het daarna nog tof vindt om muziek te maken dan kunnen we hier verder praten.

R.

ok, u heeft een punt :)

Back