Alles overnieuw: Spoed du Jan de Bouvrie

De Voorman

Ouwe rot
Wanneer je voor je hele studio de nieuwwaarde zou krijgen als je het nu zou verkopen(voor deze enquete: dat doe je dan ook...). Met welke apparatuur zou je je studio danopnieuw inrichten?(max. 5 apparaten svp)

Laatst gewijzigd:
4 Computers en een airco

Woeha!

Hmm, 'k zou tog weer veel 't zelfde gaan kopen.. :D

1) RS7000/MC909 (zou gaan twijffelen tussen die 2..)
2) JoMoX Xbase (of soortgelijk..)
3) Virus C
4) SuperNova2
5) HD-recorder
6~100) ..o ja, meer mocht nie.. :(

..o ja, EN een mixer :D

ik durf het niet met zekerheid te zeggen... zit de laatste tijd te denken aan een iBook ;)

dus óf een iBook, óf alsnog een rm1x, aangevuld met een sampler en een analoge bak.

laptop met reason en ableton live, m-audio firewire410 soundcard, tannoy reveal actieve monitors, novation K-station, akai mpd16 drumpads

De Perfecte setup volgens mij.

1. PC/MAC ( Als Daw )
2. Laptop ( Voor live )
3. Yamaha 01x ( ALs mixer controler voor Daw/live )
4. Acces Virus Indigo 2 ( tja )
5. Mackie/Genelec monitoren. ( Licht er aan welke in pretiger vind )

Wat wil je nog meer?

1.) Fatar SL880
2.) Roland Jv-1010
3.) PC
4.) Sennheiser koptelefoon
5.) stand + krukje + kabels en blaat

Komt er op neer dat ik alleen een ander masterboard zou nemen. Mijn 'studio' is nog niet zoveel waard en van de PC en de JV weet ik de nieuwwaarde niet

De Roland X0X serie, juno-60, mono/poly en MPC zeker weer.
Verder wat andere toffe ouwe bakken. Geen modern spul in iedergeval.

tja lastig,

ik denk dat ik dan maar een A33 neem als master en dan een S1100 als sampler. Een of andere goede module voor de geluiden een pc voor naja het opnemen en weet ikhet allemaal en ermm ff denken. erm naja dan nog maar een geluids module denk ik.

Tsja, ik moet zelf ook even meedoen(geheel instijl van dit forum zal ik mij beperken tot klankbronnen en geen trillingverkrachtende apparaten als fx en comps etc. en geen softsynths daar ik nog een atari mietje ben.

Geen reakties aub op :atari mietje, dat verkracht dit forum weer a la het forum:Tracks> can i get a hit please, cause i'm allready wonderful...). Vooral doorgaan.

1 Xbase?(kick snare hat) airbase als ik een pc had. dus een xbase
2 mp7(percussie/ groove)
3 TG 33( antieke grooves)
4 jupiter 6(die past niet in mijn 4 square metres studio)> de wamte zalig(prophet mag ook)
5 Een analoog scheurijzer omdat muziek een uitlaatklep is...zonder katalysator...

argh , een hoop van mijn spullen zijn in waarde gestegen, dus kwa nieuwprijs ga ik er op achteruit, ik denk dat ik voor het schamele bedrag wat overblijft dan voor een geluidskaartje en een pc'tje en weer aan de FT2 zal moeten gaan

mijn perfecte set-up

mijn perfecte set-up

1. Access Virus KC (als masterkeyboard/synth)
2. Yamaha 01x (als DAW mixer en audio interface via Firewire)
3. PC (Cubase, software sampler/synths en DAW)
4. Mackie/Genelec monitors
5. ..

:okdan:

Laatst gewijzigd:
Eigenlijk is overnieuw een contaminatie. Het is over of opnieuw. (niet dat ik een held ben in de nederlansche taal hoor)

Maar 5 apparaten is veels te weinig. Al die kleine rotspullen erbij zoals kabels, adapters, converters, patchbays en weet ik het allemaal niet kosten ook veel geld. En of je daar wat voor terug krijgt. Lijkt me niet.

afgezien van mixer, kabels en monitors:

1) PC
2) PC
3) Apple laptop
4) 88 gewogen toetsen midicontrollerkeyboard
5) Kenton ControlFreak of Doepfer Regelwerk achtige midicontroller

en dan nooit ooit weer buiten komen...

MPC2000XL
Nord Modular G2
Sherman Filterbank 2
PC met Ableton Live, Recycle en wat plugins.
Regelwerk

Ik zou hoe dan ook een :

EMS Synthi !! willen hebben dus da's 1.
Lexicon Multieffect
Virus Acces C
Moogerfooger Filter
Roland MKS80

Mah da kost vette poen man..

• Jupiter 8
  • PPG wave 2.3
  • Access Virus D (tegen die tijd al uit)
  • TR-909
  • MPC-3000

Zoiets ongeveer...en eigenlijk ook nog een 808. Moeilijk hoor. 5 is gewoon te weinig. ;)

Back