REASON 5: Is dit mogelijk en zo ja hoe dan?

LOWtense

Hallo!
Sinds kort in bezit van Reason 5 en ik ben als ex-mpc-er behoorlijk wild van de Kong.
Maar nu zit ik met iets waarvan ik me afvraag of dit mogelijk is.
Het volgende: Voor dirty-south achtige tracks had ik een sample van een 808-boom over een nn19 keyboard gelegd zodat ik de 808 in alle tonen kon laten horen.
Kan ik de Synth-Bass drum van de Kong op een of andere wijze ook in toonhoogte laten verschillen maar dan zonder de pitch te tunen? Dus vergelijkbaar met de sample? Aan de achterijzde zie ik wel gate-ins maar dat is toch enkel voor het triggeren?

Alle hulp welkom!

dat is mogelijk.

dat is mogelijk.

Hey man,

Ja dat is mogelijk.
Op de kong zit een draaiknopje met de naam TONE daarmee kun je hem doffer en scherper laten klinken op dezelfde toonhoogte.
Hoop dat je vraag hiermee is beantwoord?
En anders is het zowieso mogelijk op een andere manier!
Maar ik denk dat je dat tune knopje zoekt;)

Succes.

greetz

Hmmmm, ja dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde. Ik wil gewoon een toets op m'n controller C3 aanslaan en de Synth Bass drum dat geluid laten maken. Dus zonder te pielen aan de draaiknopjes.
Het is mogelijk, ben ik van overtuigt. Een beetje vergelijkbaar met de 16 levels op een Akai MPC die de sample chromatisch verdeeld...

aha dat moet wel mogelijk zijn idd,
Misschien via de nnxt?
Is advanced sampler dus zou dat moeten kunne denk ik.

Hoop dat je eruit komt en ik zal wel ff kijken hoe en wat ok.

greetz

Kun je met een Combinator niet keytracking verbinden aan Tone? (Keytracking is een signaal dat met een factor oploopt des te "hoger" dat je op het toetsenbord komt, wellicht dat het beschikbaar is als modulatiebron).

Back