Quasimidi Raven Perf-mode vraagje(s)

gekko

Stamgast
Hallo,

Ik ben sinds kort (na een ruil) in het bezit van een Quasimidi Raven. In 1e instantie viel hij me tegen qua klank. Maar na een weekje griep (en veel zinloos gepiel) begint hij me toch wel aan te staan. Het ding heeft hier en daar toch echt wel karakter :okdan:

En nu heb ik een paar vraagjes...

* Zijn er nog mensen die dit ding aktief gebruiken? Leuk voor tips & tricks!

* Kan ik in de Performance mode gebruik maken van de modulation matrix? In de handleiding lijkt dit wel te kunnen, maar het is me nog niet gelukt.

* Werkt deze modulation matrix dan evt. op alle parts, niet alleen op de solo part? Zodat bijv. een lfo de lpf van de seq1 part kan moduleren.

* Kan ik iets doen met wheel 2 in de performance mode? Bijv. fx2 parameters aansturen, of de decay van de solo-part beinvloeden.

* Bij het editen van een part in de performance mode, dan kun je bij pagina 7 de invloed van wheel 1 op het filter aanpassen, de diepte van de pitchbend en de snelheid van de aftertouch. Op deze pagina staat ook "Vol:", dit lijkt me het volume van deze part. Maar ik heb geen idee welke controller het volume stuurt. M.a.w. welke waarde ik invoer bij deze parameter, ik hoor geen restultaat.

Alvast bedankt!

Groet Wilant

Uit 1 droom kan ik je alvast doen ontwaken: het woord "low pass filter" op de raven kun je vergeten, die doet zo goed als niets.

Ow... dat vind ik eigenlijk wel meevallen, hoor!

Je moet niet tegelijktijd de resonantie flink ophogen, dan wordt het effect echt minder. Op sommige patches kun je zelfs de LPF nog verder openzetten! (iets wat je niet snel verwacht)

Ik vind eigenlijk de LPF nog niet zo verkeerd klinken eigenlijk. Hij is idd wel zwak, maar klinkt daardoor niet lelijk digitaal, "harsh".

Maar goed... da's een mening, hè

Je hoort idd wel iets, 1db/oct of zo.

"Iets" is voldoende voor wat beweging in een anders statische loop/motif.

klopt, beter dan helemaal niets.

Maarruh... om ff terug op mijn vragen te komen. :)

Werkt de modulation matrix in de performance mode? Zodat bijv. een lfo de lpf van de seq1 part kan moduleren.

Op dit moment niet vanwege plaatsgebrek maar heb hem wel nog staan. Ik moet een keer een ander synthrack kopen zodat ik alles erop kwijt kan. Nu staan er nl. een paar werkeloos toe te kijken :(
Ik heb trouwens een raven-maxx. Was mijn allereerste synth, best duur (toen 2800DM) en gaat om die redenen ook niet weg (wat krijg je er nu voor: €350 of zo?).

Ik heb sinds vandaag ook een Raven, en ik vind hem te gek. Het geluid viel me niet tegen eigenlijk, lekker vies, rauw, en toch ook wel dik.

Ik snap aleen nog niet hoe je hem moet programmeren, maar dat komt wel !

Er zitten in ieder geval erg veel samples in van zowat alle vintage bakken.

Haha, ja ook de naam van die hoover-patch... iets met rave of zo?

Ik heb sinds vandaag ook een Raven, en ik vind hem te gek. Het geluid viel me niet tegen eigenlijk, lekker vies, rauw, en toch ook wel dik.

Ik snap aleen nog niet hoe je hem moet programmeren, maar dat komt wel !

Ik moest even wennen aan het "lekker" van het vies! Ik had iets anders verwacht in het begin.

Maar hij klinkt zeker dik! Bijv. MKS-Bass, die klinkt toch gewoon als een echt analoge bak! 8~

Als je vragen hebt over het programeren, gewoon hier stellen! Dan kunnen we elkaar helpen, want de handleiding is niet best...

Er zitten in ieder geval erg veel samples in van zowat alle vintage bakken.

Maakt 'm eigenlijk wel tijdloos! 8)

Ik heb nog ergens een tutorial liggen van de sequencer. Zal hem wel op youtube zetten.

Graag KLS. Ik heb hier nog de handleiding in PDF formaat mocht iemand hem nodig hebben, maar echt makkelijk issie niet.

Ik moest even wennen aan het "lekker" van het vies! Ik had iets anders verwacht in het begin.

Maar hij klinkt zeker dik! Bijv. MKS-Bass, die klinkt toch gewoon als een echt analoge bak! 8~

Ik had ook iets anders verwacht, veel gladder en afgewerkter. Gelukkig was het het tegenovergestelde ;)

Ik hoop dat het een beetje zichtbaar en te volgen is, ik exporteer hem wel een keer in hogere kwaliteit (dan kan ik tevens de typefout corrigeren QUASMIDI :P)

Als ik Init-all doe op de raven, verlies ik dan ook de standaart samples, of gaat het alleen om de user instellingen?

Hij staat nu zo ontzettend ruk ingesteld, er valt gewoon niet mee te werken namelijk, en ik zou het echt kut vinden als ik strax alles kwijt ben ineens.

Het clavier houd er ineens mee op, maar als ik hem via midi aanstuur doettie het gewoon. Local staat ook aan, ik had dit al eerder maar nu ben ik het ff kwijt hoor......

Back