Quasimidi Raven Perf-mode vraagje(s)

Ok, alles doet het weer.

Dit is echt een heel vreemd apparaat hoor, het clavier hield er ineens mee op en na alles geprobeerd te hebben wat ik maar kon bedenken, heb ik hem opgepakt en flink doorelkaar geschud. En nu werkt ie weer als vanouds .....................

What is going on

Wat ik weleens doe als ie wat raar doet, inderdaad resetten. Samples ben je uiteraard niet kwijt want die zitten in ROM gebakken, wel je sequences, songs en performance (user) patches. Die kun je trouwens via midi backuppen.

@KLS: Deze tutorial stond toch al op youtube?

Heb je de sequencer van de Raven ook ooit gebruikt om andere synth's aan te sturen?

Dit is echt een heel vreemd apparaat hoor, het clavier hield er ineens mee op en na alles geprobeerd te hebben wat ik maar kon bedenken, heb ik hem opgepakt en flink doorelkaar geschud. En nu werkt ie weer als vanouds .....................

What is going on

Keertje openmaken en alle connectors opnieuw aandrukken, misschien?

@KLS: Deze tutorial stond toch al op youtube?
Die had ik eraf gehaald. Nu staat hij er weer.

Heb je de sequencer van de Raven ook ooit gebruikt om andere synth's aan te sturen?
Ja.

Keertje openmaken en alle connectors opnieuw aandrukken, misschien?

Ja wellicht, ik weet ook dat de Raven vanzichzelf nogal buggy en storings gevoelig is dus het kwam niet echt als een verrassing ofzo. Ik heb enkel nog nooit een storing opgelost door even flink met het apparaat te schudden, apart... (toch blijft het ene leuke synth)

Schopje!

Nogmaals mijn vragen... (n)iemand een antwoord ?!?!?

* Kan ik in de Performance mode gebruik maken van de modulation matrix? In de handleiding lijkt dit wel te kunnen, maar het is me nog niet gelukt.

* Werkt deze modulation matrix dan evt. op alle parts, niet alleen op de solo part? Zodat bijv. een lfo de lpf van de seq1 part kan moduleren.

* Kan ik iets doen met wheel 2 in de performance mode? Bijv. fx2 parameters aansturen, of de decay van de solo-part beinvloeden.

* Bij het editen van een part in de performance mode, dan kun je bij pagina 7 de invloed van wheel 1 op het filter aanpassen, de diepte van de pitchbend en de snelheid van de aftertouch. Op deze pagina staat ook "Vol:", dit lijkt me het volume van deze part. Maar ik heb geen idee welke controller het volume stuurt. M.a.w. welke waarde ik invoer bij deze parameter, ik hoor geen restultaat.

Wilant!

Back