Natte lakens aan de muur?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

BigDplayboy

Ouwe rot
Ik ben bezig met een opnamen voor zangstukken. Nu heb ik de microfoon in een lege kamer gezet, de muren behangen met dubbelgevouwen lakens. Deze natuurlijk flink gegolfd opgehangen, want aan kaarsrechte lakens ophangen heb je niet bepaald veel lijkt me. Maar in ieder geval, er is nog steeds een beetje galm. Nu zat ik te denken, is het een idee om deze lakens met een bloemspuit eens vochtig te spuiten... Houdt dit weer net wat meer geluid tegen, of zit ik er totaal langs?

ik denk niet dat je er een meer geluidsabsorberend materiaal van maakt.

zet gewoon tijdens het zingen wat matrassen in de ruimte (niet tegen de muur, benut de twee zijden als absorbtie oppervlak)

Misschien is een sprinkler installatie wat voor je. Zangers of zangeressen geef je gewoon een regenpak als ze iets moeten inzingen. Nee, volgens mij absorbeerd water absoluut geen geluid, het zal eerder weer weerkaatsing gaan geven dan dat het geluid absorbeert. Maar misschien zit ik er naast hoor.

juist het poreuze van het absorptiemateriaal is belangrijk.
als je dat materiaal gaat natmaken, vul je de ruimte in het materiaal, waardoor het juist harder gaat reflecteren.

Origineel geplaatst door cyan_circle
juist het poreuze van het absorptiemateriaal is belangrijk.
als je dat materiaal gaat natmaken, vul je de ruimte in het materiaal, waardoor het juist harder gaat reflecteren.

HIJ snapt het :geslaagd:

Op het moment dat je de lakens in een ruimte vochtig maakt zal de vochtigheidsgraad van de gehele ruimte ook stijgen (erg logisch natuurlijk ;)), en dat wil ook nog wel eens nadelig zijn voor je geluid. Ik merk bijvoorbeeld zelf als ik met mijn band speel, en het is vochtig weer, dan is de sound soms veel doordringender, sommige frequenties (midden-laag tegen laag aan) worden dan vervelend... ik weet niet in hoeverre dit bij het maken van opnames een rol kan spelen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...

Origineel geplaatst door BCA303
Misschien is een sprinkler installatie wat voor je. Zangers of zangeressen geef je gewoon een regenpak als ze iets moeten inzingen.

Een wit T-shirt is ook wel geinig voor de zangeressen :)

:P

Origineel geplaatst door bambamstudio
Je woot in de buurt, dus je mag de vocalen ook wel bij mij op komen nemen.
Kratje bier doet veel :)

Kijk er zijn nog mensen die iets doen voor een kratje bier! Laat het ons een voorbeeld wezen !

:halleluja

Origineel geplaatst door bambamstudio
Je woot in de buurt, dus je mag de vocalen ook wel bij mij op komen nemen.
Kratje bier doet veel :)

Dank je, maar ik heb het al opgenomen, zou wel kunnen dat de vocalen er misschien beter uitkomen bij jou? Ik weet niet wat voor zang-gebeuren jij daar allemaal hebt? Ik heb zelf het gevoel dat er nog steeds beetje (teveel) galm inzit

Maarja, ik ga nu maar weer eens een keer met het eindresultaat klooien, kijken of ik een mop3-tje in elkaar kan knutselen voor jullie kritische meningen hiero ;)

0Y€

allemaal larie en apekool

zet een microfoon op een statief en snijdt ales onder de 120 Hz af. (als je microfoon dat kan)

zet de keuze schakelaar op nierkarakteristiek.

laat de vocalist zingen op max. 40 tot 60 cm afstand.(niet verder)

gebruik een insert voor uw microfoon en sluit daar een compressor op aan...

signaal attenueer je in de voor versterking (dus voor hij naar de compressor gaat) tot kleinst mogelijk volume

zend dit kleinst mogelijke volume naar je compressor en stel hem in als een compander

regel uw signaal pre-fader naar een aanvaardbaar niveau

zend uw aanvaardbaar niveau naar de tape (disk)

u hoort een droog signaal (zonder reflectie)

equalize (meestal in de negatieve richting) naar smaak

1e les microtechniek

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door €£ §eÑoR M@mB0
0Y€

allemaal larie en apekool

zet een microfoon op een statief en snijdt ales onder de 120 Hz af. (als je microfoon dat kan)

zet de keuze schakelaar op nierkarakteristiek.

laat de vocalist zingen op max. 40 tot 60 cm afstand.(niet verder)

gebruik een insert voor uw microfoon en sluit daar een compressor op aan...

signaal attenueer je in de voor versterking (dus voor hij naar de compressor gaat) tot kleinst mogelijk volume

zend dit kleinst mogelijke volume naar je compressor en stel hem in als een compander

regel uw signaal pre-fader naar een aanvaardbaar niveau

zend uw aanvaardbaar niveau naar de tape (disk)

u hoort een droog signaal (zonder reflectie)

equalize (meestal in de negatieve richting) naar smaak

1e les microtechniek

ja hartelijk dank mister knowitall. mic technieken worden hier echter niet gevraagd, maar akoestieke verbeteringen.
ik kan ook wel alle microfoontechnieken gaan spuien die ik weet, maar daar gaat het hier niet over.
dus zo'n betweterige toon is nergens voor nodig.

Mee eens, en ja jij hebt misschien wel een mic met een nier aan en uit knopje.
Idd fijn dat je ons laat weten dat je er verstand van hebt, warderen we ook, maar voegt niets toe in dit topic.

Wat ik me afvraag is wat de topicstarter van dit alles vind......

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back