Natte lakens aan de muur?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
???huh wat tuh

???huh wat tuh

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
gadverdamme ja, laten we het leuk houden....:doei: het ging hier om lakens niet om 1e les techniek.

ik dacht ook dat het hier ging om een dsf-er ; die een miss wet t shirt verkiezing ging houden
en daarvoor de muzikale-begeleiding moest verzorgen
,...
idd sccs

0Y€

Ik ben bezig met een opnamen voor zangstukken. Nu heb ik de microfoon in een lege kamer gezet, de muren behangen met dubbelgevouwen lakens. Deze natuurlijk flink gegolfd opgehangen, want aan kaarsrechte lakens ophangen heb je niet bepaald veel lijkt me. Maar in ieder geval, er is nog steeds een beetje galm. Nu zat ik te denken, is het een idee om deze lakens met een bloemspuit eens vochtig te spuiten... Houdt dit weer net wat meer geluid tegen, of zit ik er totaal langs?

Jongens:

Ik geef één oplossing op deze poster zijn technisch probleem. als jullie je tijd willen verdoen om te lullen over natte lakens, kratten bier, besprenkinginstalaties, zangers met regenjassen of witte Tshirts en dergelijke meer, kunnen we eventueel nog twee databases vullen met bullshit.

Ik kan het zo ook oplossen (afgaande op de reacties die hier gepost werden):

besprenkel uw lakens met limonade; door de koolzuurgas die bruislimonade bevat zal de textuur van het weefsel niet voor 100% gevuld worden met een vloeistof maar slechts door 80 %. hang nu de lakens in een hoek van 5° (van bovenaan te beginnen naar beneden) en bedek ze met die regenjassen.

Onder die lakens giet je de krat bier uit in glazen en laat het bier langzaam verschralen. De reactie van de verschraalde bierlucht zal nu samen met het koolzuurgas niet wegkunnen door de waterdichte regenjassen die over de lakens gedrappeerd liggen en zal U een perfecte absorbtie van de reflectie van uw muren tewerkstelligen.

In plaats van een condensatiekapje knoop je een wit Tshirt rond de micro.

opnemen maar!!

Origineel geplaatst door bambamstudio
Mee eens, en ja jij hebt misschien wel een mic met een nier aan en uit knopje.
Idd fijn dat je ons laat weten dat je er verstand van hebt, warderen we ook, maar voegt niets toe in dit topic.

Wat ik me afvraag is wat de topicstarter van dit alles vind......

Ow... heb ik ook nog een rol dan in dit geheel? :D

Nou, ik vind dat microfoontechnieken ook wel leuk om te lezen/weten, het is tenslotte de eerste keer dat ik uberhaupt iets met een microfoon doe, dus alle info is welkom, mnaar het topic gaat er idd niet over nee :)
Alleen ik heb er niet veel aan want ik heb geen hardware-troep om het signaal doorheen te jagen... Maar waarschijnlijk lukt hetzelfde me ook wel met een software-matige-"studio". Alleen begrijp ik het attenueer-stukje, het nierkarakteristiek-stukje (welk icoontje heeft dat, want er zitten 2 shcakelaars op m'n mic) en de "compander"-instellingen van een compressor zeggen me ook niets...
Maarja, laat me eerst even wat klooien om een mp3 in elkaar te flanze, mogen jullie dan klagen over de zang :)
Deal? :D

En als het volgens jullie echt zuigt, dan ga ik het wel bij bam opnemen :) Bier genoeg hier :biertje:

Okee het antwoord is dus al gegeven.. Geen natte lakens. Trouwens je moet zowieso oppassen met vocht in de buurt van condenser mikes want ze zijn zo hygroscopisch als je pest, en daar gaan ze stuk van..

Arf

JAAAAAAAAAAAAAAAH

JAAAAAAAAAAAAAAAH

Origineel geplaatst door €£ §eÑoR M@mB0
0Y€

Jongens:[ en dames natuurlijk ,was tie vergeten ]

Ik geef één oplossing op deze poster zijn technisch probleem. als jullie je tijd willen verdoen om te lullen over natte lakens, kratten bier, besprenkinginstalaties, zangers met regenjassen of witte Tshirts en dergelijke meer, kunnen we eventueel nog twee databases vullen met bullshit.

Ik kan het zo ook oplossen (afgaande op de reacties die hier gepost werden):

besprenkel uw lakens met limonade; door de koolzuurgas die bruislimonade bevat zal de textuur van het weefsel niet voor 100% gevuld worden met een vloeistof maar slechts door 80 %. hang nu de lakens in een hoek van 5° (van bovenaan te beginnen naar beneden) en bedek ze met die regenjassen.

Onder die lakens giet je de krat bier uit in glazen en laat het bier langzaam verschralen. De reactie van de verschraalde bierlucht zal nu samen met het koolzuurgas niet wegkunnen door de waterdichte regenjassen die over de lakens gedrappeerd liggen en zal U een perfecte absorbtie van de reflectie van uw muren tewerkstelligen.

In plaats van een condensatiekapje knoop je een wit Tshirt rond de micro.

opnemen maar!!

mooi verteldt ,maar word het niet een beetje te vochtig,
misschien een verdamper en vochtvreter erbij
en nog1 x opnemen ,...

Last edited by a moderator:
voordat deze thread verder tot onzin en en ander misgenoegen leidt zet ik er een slot op

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back