Behringer BCF2000 probleem

Alcje

Ouwe rot
Hallo mensen, ik heb 2 berhingers bcf2000.

Werken als een trein. Ik gebruik ze in cubase en heb ze alle 2 aangesloten op een usb hub.

Echter dan doen ze het een tijd goed, en dan opeens vind hij er maar 1. Vaak als de usb eraf is geweest.

terwijl alles in dezelfde poort gaat.

Ik denk dat het probleem er in zit, dat windows ze alle 2 hetzelfde noemt bcf2000 en bcf2000.

Nu heb ik ook wel is gelezen dat je ze kon linken via midi ofzo?

Kan iemand me vertellen hoe dat werkt en hoe dat moet? Kom er niet echt uit.

Voor je probleem met de USB heb ik geen antwoord, maar ik weet wel hoe je de apparaten via midi aan elkaar linkt (staat overigens ook in de handleiding, op p. 6).

- Zorg dat je in de global edit modus belandt, waarmee je de algemene instellingen van het apparaat bewerkt.
Druk daarvoor op edit en store tegelijk

- draai aan de encoderl linksboven totdat in het BCF scherm "S1" staat.

Nu stuurt het apparaat de info via midi uit, in plaats van via usb.

Succes

Ja maar wat ik bedoelde was, dat je 1 apparaat via usb aansluit, en dan de met een midi kabel aan elkaar hangt of kan dat niet?

Ik heb wel een midi port op me tc electronic trouwens.

Ja maar wat ik bedoelde was, dat je 1 apparaat via usb aansluit, en dan de met een midi kabel aan elkaar hangt of kan dat niet?

Ik heb wel een midi port op me tc electronic trouwens.

Dat kan.

Als je één van de BCF's instelt als standalone, kan je die aansluiten op de midi in van de BCF die je met usb aanlluit op je computer.

Dat wil ik ook wel weten of dat mogelijk is en of dan de 2e bcf ook daadwerkelijk fungeert als kanaal 9 tm 16 voor de mixer ?

Als je dat wilt moet je de cc's van je tweede BCF zo instellen dat dat correspondeert met de aansturing van track 9 t/m 16 van de mixer.

Of andersom, je stelt je DAW zo in dat de tracks 9 t/m 16 reageren op de de cc's van de tweede BCF. In dat laatste geval moet je wel zorgen dat de tweede BCF andere cc's uitstuurt voor de faders dan de eerste. Dat zal in ieder geval niet standaard het geval zijn.

Dat is wel lastig idd. Ik wil dus wel 1 tm 8 en 9 tm 16 zegmaar.

Beetje raar dat windows elke keer over ze nek gaat.

Dat is wel lastig idd. Ik wil dus wel 1 tm 8 en 9 tm 16 zegmaar.

Beetje raar dat windows elke keer over ze nek gaat.

Ah, één keer voor gaan zitten, instellen en dan is het ook zo klaar. Is niet zo lastig.

Verder is niet alles van de BC serie compatible met windows vista en windows 7. Dat zou hier ook het probleem kunnen zijn.

Ik gebruik vista, de drivers zijn gewoon te downloaden via de site gelukkig :)

Is er ook geen mogelijkheid om het usb apparaat een andere naam te geven dan dat windows hem geeft?

Hmmm... Ik werk met Logic op een mac en heb de BCF in mackiemode (logic mode werkt niet goed). Dan heb ik standaard 4 auxes per kanaal. Ik probeer al ik weet niet hoelang de volledige 8 voor elkaar te krijgen maar lukt me maar niet. Heb dan ook mijn twijfels of ik met de 2e BCF het voor elkaar krijg om hem kanaal 9-16 te laten aansturen.

Hmmm... Ik werk met Logic op een mac en heb de BCF in mackiemode (logic mode werkt niet goed). Dan heb ik standaard 4 auxes per kanaal. Ik probeer al ik weet niet hoelang de volledige 8 voor elkaar te krijgen maar lukt me maar niet. Heb dan ook mijn twijfels of ik met de 2e BCF het voor elkaar krijg om hem kanaal 9-16 te laten aansturen.

Ik zie niet in waarom dat niet zou lukken. Je zoekt uit op welke midi cc's de logicfaders van kanalen 9 t/m 16 reageren. Vervolgens wijs je die cc's toe aan de faders van de BCF waarmee je die kanalen wilt besturen.

Ik gebruik geen logic, dus misschien zie ik iets over het hoofd.

Maar nakken wat heb ik allemaal nodig dan?alleen een midi kabel ofzo? :)

En is dat even snel als dat ik beide in usb heb ofzo ?:)

Maar nakken wat heb ik allemaal nodig dan?alleen een midi kabel ofzo? :)

En is dat even snel als dat ik beide in usb heb ofzo ?:)

Nodig:
-computer
-2 x bcf2000
- 1 usbkabel
- 1 midikabel

Even snel, of sneller dan 2 keer via usb.

OK :) zal is gaan zoeken of ik nog een midikabel heb liggen. Volgens mij wel :)

Mag ik jou evt contacten hierover? :D

En dit staat onder mixers..?

Back