overzicht top40 1970-2003

wesko

Artificial sounds R real
Ben op zoek naar de top 40 overzichten van zeg 1970 tot nu... en kan het toch niet meer vinden...! Ik dacht hier ooit een link te hebben gezien, google geeft ook te veel antwoorden (en ben toch wel een googelaar).

Wie? Alvast bedankt.

Ooit van het hitdossier gehoord ? Dat is best een handig boekwerk. Alle hitlijsten, hitnoteringen van "artiesten", enz.
Staat bij mij al jaaaaren op de plaats van de bijbel in de kast.

Er is in 1998 ook een CD-rom van hitdossier verschenen.
Vele leuke opties erop
Zoals de top 40 van elke week ,zoals die gelijk was aan het gedrukte exemplaar.
Als je op nummer zoekt kun je het hele verloop van dat nummer zien in tekst en in een grafiek
Dus bv
1-jan 2003 nr38
8-jan 2003 nr24
15jan 2003 nr8
enz.
Maar ook het boek is eigenlijk verplichtte kost.

Groetjes
Kareltje

Ook raar. Heb vandaag precies hetzelfde zitten zoeken. Wou wat muziek uit m'n jeugd zoeken, maar inderdaad, google geeft veel te veel en niet echt goeie hits bovenaan zeg maar. Uiteindelijk gewoon op jaartallen gezocht in Imesh... verbazingwekkend hoeveel jaartallen fout zijn trouwens, maar wel leuk....

tja top-40 blijft natuurlijk heel erg mainstream maar toen ik een beetje random klikte op een van de links en bij '91 uitkwam zag ik toch wel een flink aantal nummers die ik wel goed vind... in tegenstelling tot wat er de laatste jaren erin staat.... maar dat zal wel met nostalgie te maken hebben..

Origineel geplaatst door jes303
tja top-40 blijft natuurlijk heel erg mainstream maar toen ik een beetje random klikte op een van de links en bij '91 uitkwam zag ik toch wel een flink aantal nummers die ik wel goed vind... in tegenstelling tot wat er de laatste jaren erin staat.... maar dat zal wel met nostalgie te maken hebben..

wat is bij jouw mainstream dan? over het algemeen stonden er toen betere platen in dan tegenwoordig ook al was het dan mainstream en veel van dat soort platen worden nu door en door gecovered... tsja...

Back