[harde techno] Manshaft pt.02

forcesupreme

links hangend lid
Ik had ff zin om wat lekkere ranzige pompende beats te maken en het resultaat is wat "ganz geile schranzy chris liebing stigmata" techno geworden :D

link

Niet echt mijn favo genre maar af en toe best leuk om te maken!

Feedback is welkom!

Wat een laaaaaaaaaangzaaaaaaameeeee start heeft dit nummer. Ik heb het idee dat het eigenlijk pas halverwege begint en dat ligt aan dat overstuurde geluid wat er zo'n beetje vanaf het begin inkomt en zo "op en neer" beweegt. Die mag er van mij (veel eerder) uit. Verder vind ik het llllllllllllleeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Goed stampwerk. :okdan:

Beeeeeddaaaaaaaannnkkkkkktttt voor je reactie! :D [small]zitten je toetsen vast gekoekt ofzo?[/small]

Heeft idd een langzame start, en ik mischien zou ik er een stuk vanaf moeten halen...

hehe :) nee, geen vastgekoekte toetsen. Voel me soms gewoon wat beperkt in de mate en wijze van uiten wanneer ik gebruik maak van geschreven tekst en zoek dan maar naar alternatieven om mijn enthousiasme toch enigszins over te laten komen. Soms lukt dat en soms wat minder...... ;) Zie het maar als compliment.

Erg cool! Doet me een beetje denken aan Disintergrator etc. op Industrial Strenght .

:halleluja

Supreme!!

Supreme!!

Forcesupreme. Ik ben de eerste koper van je CD! Helemaal te gek weer. Perfect die llllaaaaannnnggggzame start. Reserveer vast een plek in de Gashouder voor 2004. Dan komt Awakenings weer terug waar het hoort. Je past prime in line-up.

slijm slijm...
anyway
perfect beats man

JJ

ik viel bijna in slaap naar het einde toe (sorry :engel: )
het nummer begon goed, maar na een tijdje (ongeveer 1/2) werd het een repetetief zootje
maar dit ligt mischien aan het genre?

Hmmm... een loop met een filter erover. Jammer dat er eigenlijk niets anders gebeurt dan wat gefilter.

Huh? Is dit typische schranz???

Lekker duistere shit, hier moet ik meer van hebben! Doet me een beetje denken aan Dance Extacy of de nieuwere PCP.

Mja hij komt niet echt los, wordt wat meer techno achtiger ook.

Wat meer duistere geluiden over het ritme uit het begin en je hebt een mooie plaat naar mijn smaak.

Forcesupreme. Ik ben de eerste koper van je CD! Helemaal te gek weer. Perfect die llllaaaaannnnggggzame start. Reserveer vast een plek in de Gashouder voor 2004. Dan komt Awakenings weer terug waar het hoort. Je past prime in line-up.

slijm slijm...
anyway
perfect beats man

Haha bedankt voor je "geslijm" :D Toch wel leuk die langzame start? T zou wel mooi zijn om daar op awakenings te staan jah!

ik viel bijna in slaap naar het einde toe (sorry )
het nummer begon goed, maar na een tijdje (ongeveer 1/2) werd het een repetetief zootje
maar dit ligt mischien aan het genre?

Hoort bij 't genre, dit is echt "dancefloor oriented" techno, niet echt interesant om gewoon op je luie stoel te beluisteren, meer iets om op een feest of in de club op te "snoeieh" :D

Toffe track, gaat heeeeel lekker! Met wat heb je dit gemaakt?

Renoise 1.2, een arsenaal aan VST plugins en 1 Pro53 Vsti

Hmmm... een loop met een filter erover. Jammer dat er eigenlijk niets anders gebeurt dan wat gefilter.

Blij dat je zegt wat je er van vind, maar heb je dan niet mischien een alternatief dan voor het gefiilter?

Mja hij komt niet echt los, wordt wat meer techno achtiger ook.
Wat meer duistere geluiden over het ritme uit het begin en je hebt een mooie plaat naar mijn smaak.

Is wel grappig, de ene vind de track na de 1e minuut pas lekker knallen, en de ander vind alleen die kick in het begin knallen! Maar ja, kan nie allebei hebben :D

Bedankt voor jullei reacties!
Iemand suggesties voor een label in de buurt waar ik dit aan zou kunnen slijten?

Dance Extacy 2duizendnogiets.
PCP records.
Ebe Company Records.

Maar dan zou het wat duisterder moeten blijven, je kunt online wel het een en ander vinden van deze labels.

Het kan zijn dat PCP over is gegaan in een of meerdere nieuwe labels.

Origineel geplaatst door forcesupreme
Blij dat je zegt wat je er van vind, maar heb je dan niet mischien een alternatief dan voor het gefiilter?

Breaks, bruggen, effecten, edits, dingen erin/eruit, etc. En minder filteren om het wat interesanter te houden.

Origineel geplaatst door omiel
Breaks, bruggen, effecten, edits, dingen erin/eruit, etc. En minder filteren om het wat interesanter te houden.

Zijn goeie tips maar realiseer je hoe subjectief dit allemaal is. Ik vind techno goed worden wanneer de kunst van het weglaten wordt toegepast. Jij misschien wanneer er om de 1,5 min een break of brug verschijnt. Allemaal ok.

De tips zijn natuurlijk van harte welkom maar laat je niet te snel van je eigen pad afpraten. Het gras bij de buren lijkt meestal groener, en voor je het weet zitten er drie bruggen in je nummer, waardoor sommine mensen het ineens niet meer mooi vinden en anderen ineens weer wel. Het maakt dus niet uit. De kunst van muziek maken zit'm, net als in het leven trouwens, in het volgen van je gevoel. Dat wat er dan ontstaat is origineel. Niet te veel nadenken als je muziek maakt, als je dat wel doet onstaan al snel nummers gebaseerd op ideen, vaak van anderen.

JJ

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik afentoe wat "lui" ben wat muziek maken betreft. Maar als ik drie dagen op de compositie van een track ga zitten, dan komt er meestal iets veel slechters uit dan waar ik mee begonnen ben. Ik moet alles er meestal spontaan uitgooien en neerzetten. En dat in een avondje, want iets afmaken dat doe ik gewoon niet. Sonde van mijn iedeen. Maar mocht t ooit nog eens verschijnen op plaat, dan zou ik de track helemaal perfectioneren met breaks, edits en de hele rampetamp.

Een beetje lamlendig, maar zo werk ik nou eenmaal :D

owja ik gebruik de volgende VST's (in dit nr)

AKAI compressor, Fruity Filter, bloodyoverdrive, distortion, Ultrafunk compressor, ultrafunk reverb, ultrafunk modulator

lekker!

alleen zo hier en daar een beejte te veel laag.. de kick blaast meer, van mij mag ie wat meer knallen snap? *D

Origineel geplaatst door STicKX
lekker!

alleen zo hier en daar een beejte te veel laag.. de kick blaast meer, van mij mag ie wat meer knallen snap? *D

Je bedoelt met knallen een meer "scherpe" kick? Ik heb bewust voor zo'n diepe kick gekozen, ik houd wel van zo'n zomp effect... maar ja das persoonlijk he?

Back