[harde techno] Manshaft pt.02

Te gekke track...en ook mijn buren verplicht ik er op dit moment er van te genieten ;) !!

Ik wordt trouwens een beetje moe van al dat commentaar over "een loopje met wat gefreak"... Mensen, dan is deze muziekstijl gewoon niet voor je weggelegd. Ieder z'n eigen smaak :okdan: maar dit is gewoon goed!! Duss...

als dj die vroeger dit soort muziek als opwarmer draaide om vervolgens nog even een stapel tandjes sneller en harder te gaan zit ik hier met een smile het begin te luisteren.

een minpunt vind ik de sompige basskick, die moest wanneer de kik er echt in komt gewoon heel scherp zijn juist, geen voem voem maar een KLATS KLATS met een nagalm van de kick in de heel laag regione.

Verder gebeurt er te weinig met de hi hats. Het stoere van deze muziek was altijd dat je als dj zijnde dit soort platen in mixte en een verdeling kreeg van het hele lage heftige en het stapelen van snelle chaos hi hats.

ik zou er een boel rides en closed hats erbij gooien. anders zou ik als dj zijnde deze plaat in mixen en er 2 anderen overheen gooien waar ik de mid op half zet en de laag helemaal uit, puur om de vaart erin te krijgen.

ik mis dus 1 of 2 lagen hoog (hi hats, rides, closed hats, cymbals, tamborijns etc)

enne, je mag best wel met dat ene loopjes die in het midden hangt de filter op laten freaken zodat je een climax ermee krijgt.

weer, als dj zijnde maakte ik mijn eigen climaxen en nooit die van de plaat zelf door mids en de highs tegen elkaar op te laten vechten en het laag weg te halen. om vervolgs dit weer terug te laten vallen

deze plaat klinkt als een granz harde kletser zou je denken, maar in praktijk komt ie meer over als een opwarmertje omdat je die dingen mist.

Over die kick, tjah ik denk niet dat ik die nog ga veranderen, want ik vind dit gewoon heerlijk zompen :D. Maar das gewoon een kwestie van smeack!

Maar die hihats... Das wel een goed punt, dat ben ik helemaal vergeten :D! Daar ga ik eens wat mee doen ja!

Thanks!

:D JAAAAAAAAAaaaaaaaa...!!!! "ZOMP" rules!! :okdan: Lekker nummer hoor!!
Enigste puntje van "kritiek": ik ben 't een beetje met Omiel eens: IETSje teveel/vaak filterwisselingen=> maar dat vind ik alleen in 't begin..
Maar zie dit maar niet als kritiek; 't is meer smaak..

Verder: jammie!!

Origineel geplaatst door bikkel
Huh? Is dit typische schranz???

Lekker duistere shit, hier moet ik meer van hebben! Doet me een beetje denken aan Dance Extacy of de nieuwere PCP.

Vind het een lekkere track voor met een biertje in dehand op een dansvloer. Ga je er zeker lekker in mee. Zo in de huiskamer gaat ie snel vervelen. Maar goed... daar is tie ook nie voor bedoeld. :dj:

Maar om het nu een PCP stijl te noemen... nee sorry, maar dan moet ie ook in de huiskamer luisterbaar zijn.

Vette HEERSCH!!! Echt een lekker lompe stamptrack!
Mijn complimenten!!

En, afgezien van het tempo vind ik het best wel PCP styleee...

Nogmaals: Heersch!!

:halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door Mike-E
Vind het een lekkere track voor met een biertje in dehand op een dansvloer. Ga je er zeker lekker in mee. Zo in de huiskamer gaat ie snel vervelen. Maar goed... daar is tie ook nie voor bedoeld. :dj:

Maar om het nu een PCP stijl te noemen... nee sorry, maar dan moet ie ook in de huiskamer luisterbaar zijn.

Dat PCP... wat is dat dan? techno? of is dat van die mannen die vroeger hardcore en zo maakten? Slaves to the rave of zoiets...

Of klink ik nu als een ontzettende noob :confused:

Origineel geplaatst door forcesupreme
Dat PCP... wat is dat dan? techno? of is dat van die mannen die vroeger hardcore en zo maakten? Slaves to the rave of zoiets...

Klopt... Maken nog steeds hardcore hoor, maar ook veel techno enzo... Check maar es releases van Pilldriver, Miro... Echt te gek spul!!! Als je er aan kan komen, zoek dan eens naar de cd Marc Acardipane - Best of 1989-1997! Mits je ook een stukje hardcore kan waarderen...

En Slaves to the Rave schopt ook kont inderdaad :halleluja

Kick zou ik lekker zo laten.

Break vind ik ook 'vet'.

1 dingetje !!!

In die break hoor je dat geluid harder en harder en ikzelf verwachtte wel dat als die in zou komen het geluid zou doorgaan, dat viel me wel een beetje tegen. Aangezien dat het meest belangrijke moment in de track is, toch?

Verder, jah.. standaard als altijd, goooeeed !!

edit: ik heb een aantal tracks waaronder deze op cd staan, dus ik heb het vaak geluisterd.

WANNEER MAAK JE DIE NATIVE NOU EENS AF? :gaap:

Lekkere sound hoor, kan dat sompen ook altijd wel waarderen. Klinkt voor mij altijd als dat je bij een rave buiten staat, vol spanning over wat je binnnen gaat meemaken, en je de muziek altijd al wat naar buiten hoort komen.

ik vind die ene filter (soort van phaser) niet goed
dit wordt naar mijn weten nooit gebruikt in dit genre techno, past niet (volgens mij verstoort het het monotome)

onvoldoende afwisseling in hi-hats etc. om het zodoende interessant te houden

echte hard is het ook niet vind ik ...

dat deuntje dat zo meer op de voorgrond komt rond 2:50, komt onvoldoende tot zijn recht (meer gelaagdheid in brengen en ander effect denk ik)

toch mooi gedaan

nog een betje dit en dat, en een ietsie pietsie meer van de die, en ge valt nie op tusse andere gelijkaardige producties van grote(re) namen :)

Origineel geplaatst door Rozegeur
ik vind die ene filter (soort van phaser) niet goed
dit wordt naar mijn weten nooit gebruikt in dit genre techno, past niet (volgens mij verstoort het het monotome)

onvoldoende afwisseling in hi-hats etc. om het zodoende interessant te houden

echte hard is het ook niet vind ik ...

dat deuntje dat zo meer op de voorgrond komt rond 2:50, komt onvoldoende tot zijn recht (meer gelaagdheid in brengen en ander effect denk ik)

toch mooi gedaan

nog een betje dit en dat, en een ietsie pietsie meer van de die, en ge valt nie op tusse andere gelijkaardige producties van grote(re) namen :)

Filteren is volgens mij toch een van "de" tools in techno om de variatie en spanning er in te houden... Ik ben t wel met je eens dat ik wat meer edits in de hihats en of beats zou moeten doen! Deuntje mag idd wat meer op de voorgrond, of mischien laat ik het wat meer naar achteren als een soort addon voor de beats...

ieg bedankt!

ik bedoel dus die phaser-achtige filter op uw hoofdpercussie toon
die maakt dat het up en down gaat
snapt ge nu wat ik bedoel? (ik denk dat dat ligt aan de 'widht' instellingen van die phaser als het er één is)
smijt die er is af en filtered is gewoon met iets anders
dat zal veel beter klinken

ik denk inderdaad ook dat er wat scherpere kick niet verkeerd zou zijn want het klink zeker wel stoer in mijn slaapkamertje maar zou het zo ook klinken in een zaal met 10.000 partypeople?
tja dit zou die gekke chris wel draaien en trouwens hij mag nog wel wat meer oversturen want chris is daar gek op 8~

thumbs up :okdan:

Voor de nieuwe van afgelopen tijd:

Voor de nieuwe van afgelopen tijd:

ff Forcesupreme promoten! :D

Vind 't nog steeds een lekker nummer!

en dat kon niet in n nieuwere track?

Ik hoor het vandaag pas voor de eerste keer en in dit genre is het de beste zelfkweek die ik op de gebruikelijke fora ben tegengekomen. En dan nog voor iemand die zelfs niet helemaal overtuigd techno maakt! Chris Liebing-achtige schranz is niet echt meer aan bij besteed maar de sound van dit nummer is helemaal zoals het hoort: ruw en toch nog clean. De power die loskomt in elke climax kan ik helemaal appreciëren. Enkel jammer dat er door de schranzhype waarschijnlijk heel veel dergelijke plaatjes worden gemaakt. Maar dan nog.

Ik herken de luiheid als het op afwerking aankomt. Misschien omdat daar minder inspiratie bij komt kijken en je dan echt moet beginnen luisteren en denken. Het is veel leuker aan iets nieuws te beginnen dan een nummer voor de honderdste keer te overlopen. Zou het dan toch die weed zijn?

was toen nog niet in the house van dit synthforum maar in den tijde van die track was ik iedere week bij moxmusic en midtown en daar kwam ik wel slechtere zooi tegen dan dit, gewoon lekker westergas track, kan nu na een jaar nog. Gewoon naar een label met die track als dat nog niet gebeurd is. Zeker nu de hypocrieten sorry dat ik het zo zeg maar zo vind ik ze nu gewoon en dan heb ik het over Laurent Garnier en Jeff Mills, zei zeggen dat het slecht gestled is met de techno, nu dat is wel zo maar dat is ook aan hun te danken. Maar goed das even mijn persoonlijke mening. Moest het even kwijt en de track liep nog dus hak ik ook nog even door.

Track is lekker

@Pjotr:

Origineel geplaatst door Zoidsity
Vind 't nog steeds een lekker nummer!

Lijkt me duidelijk. Had gekund, maar ach waarom?

Back