waldorf pulse eigenaardigheid

Devon-Miles

Ouwe rot
ik heb net een waldorf pulse geinstalleerd.
klinkt meteen goed maar als ik via mijn midi keyboard speel slaat hij telkens een noot over voordat hij naar de volgende noot gaat, dit lijkt mij niet normaal.
ik heb in alle opties gekeken, portamento, midi opties etc..ik kom er niet uit

heeft iemand een idee?

Misschien de arpeggiator aan staan? Is idd niet normaal

ik moet alle noten 2 keer indrukken voordat ik hem hoor, als ik dan de volgende noot indruk moet ik hem 2 keer indrukken voordat ik hem hoor.

het is misschein wel een ex pulse van mij :)
Ik heb er 4 gehad in polymode.
Dit klinkt als een pulse die in duofoon mode staat.
Zorg dat hij pulse 1 of 1 is. Nu is hij 2 of 1 of 1 of 2.
In de manual kun je percies lezen hoe je deze setting fixed!
Veel plezier met de pulse en check ook de ctrlr vst voor de pulse die lekker ook in Ableton kunt gebruiken.

Klopt, blz. 52 van de handleiding.

Fijne bak he die Pulse? Ik heb er sinds twee weken ook een; de plusversie. De bediening valt ook best mee. Een zwaar onderschatte en onopgemerkte synth met een dik geluid en veel laag. En dan te bedenken dat ik hem alleen voor de cv naar midi functionaliteit heb gekocht.

helemaal top jongens! het werkt en wat ben ik blij dat ik lid ben van synthforum en zulke topantwoorden krijg.
ik vind dit echt een topbak! en voor dat geld! ik snap werkelijk waar niet dat mensen vst's gebruiken als ik een in nieuwstaat pulse koop voor 225 pleuro.
ik was eigenlijk van plan een doepfer koffer te kopen maar dit is even een vluggertje :)
en wat voor 1.. heb ook een SE1 maar deze rakker is een mooie aanvulling / sparringspartner.
weet nu al dat het meteen bij mijn producties gaat passen.

nogmaals mijn dank heren!

wrede bak zeg!
trouwens die editor, waar haal ik die vandaan?
zag dat die rekon editor 50 dollar kost ofso, zijn er nog andere editors?
hij ziet er trouwens wel vet uit en overzichtelijk ook.

gruwelijk veel editors, echt vet maar helaas maar 1 voor de mac.
en laat mij nou net een mac gebruiker zijn :(

die ene mac editor is alleen een mks70 editor, het rest van het aanbod is voor windows, of zie ik dat nou verkeerd?

Er zijn er meerdere voor de mac. Er is een standalone editor voor os x op de Waldorf site te downloaden (anders heb ik m wel voor je als je m niet kan vinden) en die eerder genoemde Ctrlr is ook erg mooi.. Heb ik ook wel voor je hier. PM me anders ff je mail, dan mail ik m door..

Als ik me niet vergis ben ik ooit iets tegen gekomen, maar dan moet ik ff googlen..

top! is die ook te gebruiken in ableton als control vst?
ik ben eigenlijk van de oude ambacht met de handen knoppen draaien maar een editor die het evt. toelaat in ableton makkelijk en overzichtelijk te tweaken met bv een bcr zou leuk zijn.

Back