uitgekeken op de Nordrack 2

DJ41

Lid sinds 1834
Ik heb nu een maand of 4 de Nordrack 2, maar ik ben er een beetje op uitgekeken. Voor de muzieksoort die ik maak kan ik er weinig uit gemolken krijgen (jammer genoeg).

Ik zit er nu aan te denken om hem te ruilen tegen een MS-2000, alleen vraag ik me af of je met de MS-2000 ook mooie sfeer strings kan maken als met een Nordrack 2.

Toch doe ik de NR2 wel met een beetje pijn in m'n hart weg, want hij ziet er wel erg mooi uit in je setup en is zeker geen verkeerd apparaat!!

Zou de MS-2000 een goede vervanger zijn? Ik weet dat deze bak een monotimbrale synth is (toch?), maar ik heb een Alpha juno 2 en ga er ook waarschijnlijk een AN1X bij kopen. En ik heb nog een sampler, dus dat maakt dan niet zoveel uit.

Wat denken jullie?

Nooit van m'n leven zou ik m'n nord weg doen. Maar dat is persoonlijk.

Verder denk ik dat de korg lang niet zo allround is als de nord. Als ik um dan zou moeten ruilen zou ik eerder iets anders kiezen, iets waar je meer aan hebt.

Alle twee vind ik het 'bij bakkies' (ik heb jaren lang alleen de nord als synth gehad) kijk bijv, eens naar een tweedehands nova ofzo. Volgens mij zijn die tweedehands niet veel duurder meer....toch ??

Maar uiteindelijk moet je gewoon kijken wat het beste bij je past !!

in ieder geval succes :)

Ook als ik kijk naar mijn juno 2, dan haal ik daar voor mezelf betere geluiden uit als uit de Nordrack 2. Is persoonlijk natuurlijk, want de juno 2 mag je in principe niet vergelijken met een NR2. De NR2 is uitgebreider, helderder en ook duurder. Maar toch vind ik de juno 2 beter...

Orgineel geplaatst door DJ41
Ook als ik kijk naar mijn juno 2, dan haal ik daar voor mezelf betere geluiden uit als uit de Nordrack 2. Is persoonlijk natuurlijk, want de juno 2 mag je in principe niet vergelijken met een NR2. De NR2 is uitgebreider, helderder en ook duurder. Maar toch vind ik de juno 2 beter...

Uit de nord kan je zeer zeker wel de geluiden halen die jij wilt alleen gaat het niet zo makkelijk als met de juno. (met pg-300)

En een juno is een juno en een nord is een .... ze hebben allemaal wat :D

Damn zo'n Nord daar moet je gewoon vette geluiden uit kunnen halen........anders weet ik het ook niet meer......

lukt me echt niet, en ik heb het toch echt genoeg geprobeerd.
Er komen wel leuke sounds uit, maar niet voor mijn type muziek geschikt

Vaag..........ik heb eigenlijk de neiging om langs te komen en er net zo lang aan te kloten tot er een vet geluid uit komt.

Ik ben nou bezig om met sounddiver eerst mijn eigen patches te maken voor de Juno, maar het valt niet mee om echt hele verschillende geluiden er uit te halen die bruikbaar zijn en niet afgezaagd.

Echt waar, geen grap. Ik ben geen wonder in synthesis, maar ik heb er genoeg mee zitten kloten om te weten dat ik er in dit leven niks mee kan :)

En langskomen mag wel, maar wel snel wezen dan, voordat ik hem verkoop! hahaha... ;)

41> zie je berichtencenter voor m'n pm.. en jij ook bikkel, aftans konijn, beantwoord mijn vragen !! :p

Een Nord 2 klinkt veel bruter dan een An1x hoor, hoewel hij wel minder mogelijkheden heeft. Een Nord is al klassiek en heeft een eigen sound net zoals een Juno. Heb je al geprobeerd hem door een goeie distortion pedal te prikken (een Rat ofzo)?

ik heb ook een nord rack 2 gehad, en als ik nog veel bezig zou zijn met synths dan had ik em zeker niet verkocht
wat een wereldgeluiden haal je eruit, van lief tot megasmerig
als ie niet zoveel zou opleveren had ik em nog gehad

Euhhh de MS-2000 gaat volgens mij nieuw bij de winkel voor de zelfde prijs weg als de gemiddelde Nord Rack 2 op marktplaats.nl

En hij is mono of bitimbraal geloof ik. Ik geloof niet dat je dan aan het upgraden bent, want een MS-2000 is ook al geen typische gabberbak. Als je dan wat anders neemt neem dan een Virus, ik hoor niks als lof over die dingen op internet.

Vraag het anders eens op undergroundculture.net

Waar ik trouwens veel mensen met een Nord Lead/Rack 2 zag....

met de prijs is het ongeveer idem...

tsja, ben die Nordrack gewoon zat, kan er niks aan doen...

Als dit me niet bevalt (die KorG) dan ga ik weer wat anders proberen tot ik wel iets heb wat me aanspreekt. Da's het leuke van het kopen en verkopen, je krijgt nog eens wat onder ogen :)

Ben er in ieder geval niet rouwig om!

Da's absoluut waar.

Van welke stijl hardcore hou je eigenlijk? Artcore of wat modernere dingen of Enzyme?

Back