uitgekeken op de Nordrack 2

naast de bekende DJ Promo dingen hou ik veel van de newstyle van rond de 150/160 BPM. Base Alert, Catscan dat soort producers. Ik ben ook wel te porren voor UC (Underground Construction) en old-school.

Geen terror ofzo, da's niks voor mij (al heb ik wel een hele zooi terror op vinyl, hehehe)...

Ik zou het niet doen die deal, als ik jou was. De MS2000 is 2de hands veel goedkoper dan een Nord Rack 2, en is niet echt bruikbaar als scheurbak. Ik zou een 2de hands Virus A proberen te vinden als je de Nord echt niks vindt (hoe vreemd dat ook is...).

Orgineel geplaatst door DJ41
ik heb trouwens al iemand gevonden die hem wil ruilen voor een Korg MS-2000!!! Zeker geen slechte deal, lijkt me!!
Niet doen, de Nordrack is iets uigebreider en beter inzetbaar dan de MS2000.
De MS2000 is een leuke bak voor erbij, maar niet erg bruikbaar als lead bak.
Zeker qua geluid en wat jij ermee wilt doen, ga je er een stap op achteruit.

Kun je misschien niet een keertje iemand anders met je Nord laten spelen?
Die haalt er misschien net een ander geluid uit dan waar jij op uitkomt.
Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan en vol verbazing geluisterd van:"Shiiiiiiit, kan je dat er ook mee?"

Ga anders voor een Virus, liever nog een Virus B eigenlijk. Ik heb met dat ding zitten spelen en het klinkt gewoon ontzettend rauw, je hebt de mogelijkheid om eerst te filteren, dan distortion over het geluid te zetten, en dan nog een keer te filteren.

En dat klonk best smerig.....

Modulatie

Modulatie

Aarghh.. een Nord Rack 2...

Ga NU die manual doorspitten.. en rommel er eens vrolijk op los met al die prachtige modulatie-mogelijkheden die die bak heeft.

Als je op deze bak uitgekeken bent.. dan kan ik je aanraden om niet meer in het VA hoekje te kijken.. want daarin zul je nauwelijks iets beters vinden (hooguit wat anders van klank, bijvoorbeeld de Virus).

Maar ik durf er een MicroModular voor op te vreten, dat je met een beetje studie en/of uitleg opnieuw verliefd wordt op die Nord.

2 pulse tonen iets gedetuned van elkaar, pwm er flink op los laten, LFO over de pitch gooien, unison, highpass en/of lowpass, eventueel nog een subosc als dat mogelijk is. Dat is het eerste wat ik zou proberen met dat ding.

Orgineel geplaatst door glennplumber
Ik denk dat ik wel weet wat DJ41 wil.........een nova of een Q anders weet ik het ook niet meer :confused: :confused:

Of een synth waarmee je door 3 drukken op de knop een compleet nummer maakt. ;)

Ennuh..... BamBam, achteraan sluiten, ik sta bovenaan de verkooplijst. >:|

:(

:(

tja,

ik krijg er echt geen bruikbare sounds uit. Misschien ligt het aan mij (zal wel dan aan jullie reacties te horen) maar ik kan er niet mee werken. En met mijn Juno 2 tover ik zo een coole lead uit die bak!

Ik vind het zelf ook niet leuk dat ik niet veel met de Nord 2 kan!

Als ik hem niet kan ruilen dan verkoop ik hem en koop ik alsnog de Korg MS-2000 of misschien een AN1X en nog zoiets dergelijks erbij.

Niet doen, je gaat downgraden!!!!

*zucht* Als je niets goeds uit de Nord krijgt, moet je misschien inderdaad de VA's laten vallen.
De AN1X en de MS2000 klinken lang niet zo vet als de Nord Rack.

Maar ja, het is jouw keuze....

Orgineel geplaatst door Synic
Niet doen, je gaat downgraden!!!!

*zucht* Als je niets goeds uit de Nord krijgt, moet je misschien inderdaad de VA's laten vallen.
De AN1X en de MS2000 klinken lang niet zo vet als de Nord Rack.

Maar ja, het is jouw keuze....

AN1X en de MS2000 zijn ook een stukje goedkoper...

Orgineel geplaatst door DJ41
Ik zal eerst dit weekend eens even de Korg MS-2000 gaan beluisteren bij feedback...

moet je vragen of ze meteen een nr2 kunnen laten horen, want je hebt van je vrienden gehoord dat daar best vette geluiden uit te toveren zijn. ;)

Jongens, het kwaad is al geschied ( <-- grapje) Ik ga hem vrijdag ruilen voor een Korg MS-2000.

Misschien krijg ik er wel spijt van en misschien ook niet.

Ik laat het jullie zsm weten!!! :)

Ik heb nu de Korg.... Klinkt echt geweldig!! Vooral de delay die erbij zit is erg, erg goed. En mijn "Devil voice" via de vocoder geeft mijn vriendin kippevel.

voorals nog geen spijt dus...

Ik zit nu alweer op een Yamaha AN1X te azen....

Back